k52 Napisano 27 Czerwca 2015 Napisano 27 Czerwca 2015 Witam, jestem z Łodzi . W zwiazku z tym że syn już jeździ i muszę dotrzymać mu kroku, sa też korki na mieście, chciałbym wrócić po latach latach do roweru. Przepraszam jeśli coś będzie w mało profesjonalnym języku, lub coś mieszam. Obecnie posiadane opony są nieciekawe, chciałbym je zmienić na lepsze. Obcne mają dziwny płaski i wywrotny bieżnik( nie, nie starty, po bokach są tylko jakieś klocki ) i patrząc od strony obręczy jakby się rozserzały ( są jakby w miejscu styku z drogą za szerokie i płaskie, są jak korek od wina), poza tym mają jakieś miękkie boki ( kord?) i tu moje pytania : 1) Obecne mają znak 26"x1,9/47 , jakie oznaczenie miały by opony z nieco niższym profilem i nie takie walcowate. Chyba ze kształt to kwestia modelu. Fajnie jakby były sztywniejsze boki i miały sensowny bieżnik. 2) Jazda raczej po mieście czasem jakaś szutrówka pod laskiem. Ostatnio syn wyjechał małym rowerkiem 16" na osiedle i chińska opona rozleciała się , drut który trzyma oponę i jest wewnątrz obręczy oderwał się z opony! Takie coś widziałem tylko na filmach z wyścigów , a nie jadąc 5 km/h po asfalcie.(mam foto tego badziewia). Kupiłem dziecku bajerną i jak się okazało solidną oponę BMX biało czarna, napisy. wewnątrz widać solidne oploty, sztywna, solidny bieżnik, gruba nalewka. Czytałem o firmie i modelu Continental Town & Country, ale wolałbym jednak coś tańszego jak się da, niedzielny kierowca teraz jestem ( dawniej zjeździłem parę opon na Jubilacie i Mistralu;). takie coś też się nadaje firma GRL http://allegro.pl/opona-grl-26-x-1-75-6031-wkladka-antyprzebiciowa-i5083940766.html ? Sorry, ale w tych rowerowych oznaczeniach opon nieco się gubię, a sam rozmiar przecież nic nie mówi o komforcie jazdy i zachowaniu. Dzięki za odpowiedzi jeśli ktoś dotarł do końca i nie zasnął
grande1970 Napisano 27 Czerwca 2015 Napisano 27 Czerwca 2015 miałem takie http://allegro.pl/opona-rowerowa-26x1-75-antyprzebiciowa-o031-i5435932135.html jeden sezon w innym rowerze, po jego destrukcji opony osprzedałem i dalej się turlają bez problemu
k52 Napisano 29 Czerwca 2015 Autor Napisano 29 Czerwca 2015 Dzięki grande1970, spodziewałem się jakiejś większej ilości sugestii i podpowiedzi po 3 dniach na dużym forum. Trochę nie wiem co mam myleć, czy forum jest nie aktywne, czy zawracanie sobie głowy oponami nie ma sensu, bo to nie istotne ? Ja jako amator taką "różnicę" wyczuwam i niechce bagatelizować, w aucie, czuje zmianę opony A na B...i wiem że prawie każdy element ma jakieś znaczenie. Co do ostrzeżenia złej nazwy mojego tematu, w swej dociekliwości i profesjonaliźmie moderator mógł coś podpowiedzieć- człowiek uczy się przecież na błędach. Tytuł dałem adekwatny do problemu- bo szukam jakiegoś dobrego modelu opony .
monter Napisano 29 Czerwca 2015 Napisano 29 Czerwca 2015 Witam. Popatrz na opony Kenda Khan np 26x1.95 Do warunków o których piszesz jest w sam raz. W takich samych warunkach ich używam. Nie są drogie
k52 Napisano 29 Czerwca 2015 Autor Napisano 29 Czerwca 2015 Fakt na oko wygląda całkiem dobrze, ( choć na oko to w szpitalu ), podobnie jak ta GRL antyprzebiciowa, nie jakiś slick i nie jakaś super terenowa. Powinny być ok, najpierw założę kupioną nowość na przód zamiast mojego "płaskiego walca". Dzięki Panowie
extremepl.rw Napisano 29 Czerwca 2015 Napisano 29 Czerwca 2015 Faktycznie trochę nudno napisane i zasnąć można ; ) więc trochę inaczej opisz problem, wyjaśnij w czym "złość" opony jako "płaskowalcowatość" się objawia, bo nie wiem o co ci chodzi. Opona nie jest walcem, ale pierścieniem raczej. Cży problem w tym, że ścianki opony są za "mienkie" tudzież za "mientkie"?
siimon Napisano 29 Czerwca 2015 Napisano 29 Czerwca 2015 Zapewne masz opony semi slick. Nie stawiają dużych oporów na asfalcie a w terenie trzymają w zakrętach. Czyli idealne na Twoje wymagania. Miękkie boki? Do może dopompuj trochę. Nie za bardzo rozumiem o co chodzi z tym, że mają nie być walcowate? Chcesz płaskie od góry? Mogło by się trochę ciężko skręcać na takich Generalnie opony dobiera sie do podłoża po jakim zamierzasz śmigać. Kierując się tym kryterium oraz ceną na pewno wybierzesz właściwie. Dlaczego jest tak mały odzew w temacie? Może dlatego, że takich tematów jest zatrzęsienie i nikomu się już nie chce po raz n-ty pisać tego samego.
k52 Napisano 6 Lipca 2015 Autor Napisano 6 Lipca 2015 Nie jest to sprawa ciśnienia, nawet mocno napompowana nie ma kształtu litery U ( oczywiście do góry nogami), a w uproszczeniu oczywiście, jakby powiększonego korka od wina- płaskiego i szerokiego na czole opony. Postaram wybrać coś z Waszych propozycji, pewnie coś z GRL, Kendy, dość podobne do oglądanych, a droższych vittoria. Ostatnie pytanie ( bo w sklepie sprzedawca nie był przekonanay co do odpowiedzi ) czy mogę założyć zamiast aktualnej 26" 1.95 nową 26" 1.75 - nie ma ryzyka wysunięcia z obręczy ? Pozdrawiam
k52 Napisano 9 Lipca 2015 Autor Napisano 9 Lipca 2015 Dzięki za odpowiedzi. Tymczasem zakupiłem i założyłem takie oponki jedna CTS VIVA ECO 26" 1.75 i drugą Vittora Adventure. Mają w sumie podobny bieżnik, nieco droższa vittora ma wkładkę anty przebiciową. Obydwie nówki do starych jakiś najtańszych rozklapionych walców waran 26" 1.95 to kosmos i inna jazda. Dzięki.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.