bociek28 Napisano 26 Czerwca 2015 Napisano 26 Czerwca 2015 Chciałbym przejść na koła bezdętkowe i w związku z tym mam kilka pytań: jaki zestaw do konwersji wybrać? -http://www.bikestacja.pl/pl/zestaw-tubeless-ready-notubes-set-21mm-29758.html -http://rowerowy.com/sklep/narzedzia-serwis/latki/uszczelniacze/prod/caffelatex-kit czy może polecicie jeszcze coś innego. Następna rzecz to kompatybilność moich felg http://www.dt4you.pl/disc-1291-rtm04465032s011291-p-1948.html?osCsid=dea8f78f813f195a174f7cd007c9a1bb , posiadam coś takiego na stronie pisze że są ready wiec chyba bedzie dobrze:) Teraz kwesita opon, obecnie mam racing ralph drutówki. Mienił bym na takie http://biketires.pl/product-pol-15180-Opona-zwijana-Schwalbe-RACING-RALPH-27-5x2-25-650B-SnakeSkin-TL-Easy-67-TPI-Czarna.html Tyle e słyszałem kilka opinii że są z nimi kłopoty, więc druga opcja to http://www.bikestacja.pl/pl/opona-geax-saguaro-29x2-2-tnt-8350.html tyle że w wersji 27.5. Następne pytanie to kwestia niskiego ciśnienia: - na jak niskim ciśnieniu można śmigać i jak się to ma do ciśnienia zalecanego przez producenta opony. - czy zbyt niskie ciśnienie nie wpłynie destruktywnie na felgę, chodzi o jazdę w terenie górskim gdzie jest dużo kamieni często przez drogi leśne przechodzą spływy wodne wyznaczone przez wystające drewniane bale na których można nie źle dowalic? - czy przy niskim ciśnieniu opona nie ma tendencji do zsuwania się z felgi? - jak to jest z ta trakcją i oporami, wiadomo bardziej spłaszczona opona to lepsza trakcja a co z oporami?
TheGie Napisano 26 Czerwca 2015 Napisano 26 Czerwca 2015 -Saguaro TNT bez problemu się uszczelniają. - Opona nie powinna się zsunąć z felgi - co do ciśnień, oporów itd to już należy wyznaczyć metodą prób i błędów. Co do samego zestawu : - mleczko Stan's używam i jestem zadowolony- wentylków używam mariposa i też jest dobrze- do uszczelnia wybrań pod nyple na feldze używam taśmy roboczej takiej jak Pattex - wężyk do wlewania kupiłem za pare groszy od probówki + strzykawka 100ml - pasuje idealnie do wentylków.- dla mnie istotne było to, aby wentylek był rozbieralny, co daje możliwość dolewania mleczka. Przechodziłem taki zabieg rok temu, było to słuszne posunięciePrzeczytaj sobie mój temat: http://www.forumrowerowe.org/topic/160481-tubeless-czy-zestaw-pasuje-dt-swiss-x430-geax-saguaro-tnt-26x22/page-3
wojtas7 Napisano 26 Czerwca 2015 Napisano 26 Czerwca 2015 Z taśmy polecam Gorilla Tape. Żółta taśma Stana moim zdaniem jest beznadziejna, jest sztywna przez co jeśli obręcz jest tubeless to pozostaje powietrze między taśmą a wklęsłym kształtem obręczy pośrodku, poza tym odklejała mi się ta taśma i rozwarstwiła no i jest droga. Taśmę docinasz nożykiem do tapet odpowiednio położonym na płasko na żądaną szerokość tak jak na fotce wyżej taśmę Patex (pewnie tez daje rade). Z wentyli polecam Rubena, tylko nie zakładaj uszczelki okrągłej gumowej, nie wiem po co ona jest, tylko przeszkadza. Komplet wentyli, rozbieranych, z kluczkiem, kosztuje 15zł w sklepie stacjonarnym, na allegro też są. Tylko po założeniu taśmy nie używamy łyżek bo można łatwo taśmę uszkodzić. Z porad - mleczko samo Stansa szybko zasycha. Polecam dawać pół na pół z mlekiem Slime zielonym do tubeless (uwaga bo są wersje do dętek, chodzi o mleko Slime do opon tubeless). Taka mieszanka nie zasycha przez rok czasu i da się wylać z opony bez konieczności czyszczenia środka.
TheGie Napisano 26 Czerwca 2015 Napisano 26 Czerwca 2015 Polecam dawać pół na pół z mlekiem Slime zielonym do tubeless (uwaga bo są wersje do dętek, chodzi o mleko Slime do opon tubeless). Taka mieszanka nie zasycha przez rok czasu i da się wylać z opony bez konieczności czyszczenia środka. A to ciekawostka przy następnym serwisie spróbuję taką mieszankę Wentylki Marisposa są niestetyd dwukrotnie droższe od Rubena, aczkolwiek mają w komplecie stożkowe uszczelki umożliwiające montaż w felgach z otworem pod wentylek Shradera (samochodowy)
GajekL Napisano 26 Czerwca 2015 Napisano 26 Czerwca 2015 Ja zrobilem 50/50 mleczko Rubeny z mleczkiem z forum i rowniez rok czasu mialem spokoj, w oponie jest troszke zaschnietego mleczka ale reszta dalej plywa.
bociek28 Napisano 26 Czerwca 2015 Autor Napisano 26 Czerwca 2015 a gdzie można dostać tego slime bo jeszcze z ta wersja się nie spotkałem, a co jak by tak zastosować tylko slime? miałem go w dętkach i w oponie samochodowej ( gdzie po roku nic nie ubyło) i dawał rade. a taka taśma może być http://sbike.pl/czesci-mtb-trekkingowe-obrecze-opaski-tasma-caffe-tubeless-race-green-8m-o_l_171_2097.html
TheGie Napisano 26 Czerwca 2015 Napisano 26 Czerwca 2015 Uparłeś się na dedykowane taśmy, zapłacisz 50zł a nie odczujesz różnicy między roboczymi taśmami za 15-20zł które kupisz w sklepach budowlanych , tak jak w castoramie czy leroy merlin. Pattex power tape kosztuje 15zł, Tessa extra power 19zł, gorilla tape coś około 40zł. Slime uszczelniacz opon samochodowych z alledrogo koszt 500ml około 55zł (nie jestem pewny czy Wojtasowi o to chodziło ):http://allegro.pl/slime-uszczelniacz-opon-samochodowych-591-ml-i5194312872.html
GajekL Napisano 26 Czerwca 2015 Napisano 26 Czerwca 2015 Uparłeś się na dedykowane taśmy, zapłacisz 50zł a nie odczujesz różnicy między roboczymi taśmami za 15-20zł które kupisz w sklepach budowlanych Dokladnie, tym bardziej ze w tych dedykowanych jest jej przewaznie tylko na dwa kola
bociek28 Napisano 26 Czerwca 2015 Autor Napisano 26 Czerwca 2015 chodziło mu raczej o to http://www.szumgum.com/slime-pro-tubeless-uszczelniacz-opon-bezdetkowych.html tyle że zastanawiam się czy jest sens wydawać 300 na 2 rodzaje mleczka a jeszcze jedno pytanko czy opaska która zwykle chroni dętkę zostaje czy znika?
TheGie Napisano 26 Czerwca 2015 Napisano 26 Czerwca 2015 Opaska ma oddzielać dętkę od wybrań pod nyple. Biorąc pod uwagę, że te wybrania zostają zaklejone taśmą, opaska nie jest potrzebna. Slime PRO tubeless - Uszczelniacz opon bezdętkowych - koszt 120zł za 473ml, oj oj oj dość drogo
wojtas7 Napisano 26 Czerwca 2015 Napisano 26 Czerwca 2015 Slime za 470ml płaciłem dokładnie 39zł! ktoś tu zwariował z podwyżką..
MartinH Napisano 26 Czerwca 2015 Napisano 26 Czerwca 2015 Jeśli chodzi o ciśnienie to M442 zniesie wszystko, ja w XM401 ładuję 1.5/1.6 bara, śmigam po górach i wszystko jest proste, a czasem zdarzy się dobić na zjeździe. Moja waga 72 kg
bociek28 Napisano 26 Czerwca 2015 Autor Napisano 26 Czerwca 2015 no to chyba już wiem wszystko pozostaje kwestia wyboru opon, co RR mają w sobie że podobno sprawiają problemy?? dobrze jeździ mi się na tej oponie choć mam także w innym rowerze geaxa saguaro i wydaje mi się że ma troszkę mniejsze opory co do samej trakcji musiałbym porównać na tym samym rozmiarze i rowerze. A wy jakie gumy polecacie żeby dobrze trzymały w beskidach i nie sprawiały kłopotu na górskich ścieżkach. Dodam że obecnie śmigam na dętkach wypełnionych slimem i ani razu nie miałem problemu, pompki też nie zabieram:)
wojtas7 Napisano 26 Czerwca 2015 Napisano 26 Czerwca 2015 Mleko Slime mozna kupic w normalnej cenie na biuro@evers.com.pl
spz Napisano 26 Czerwca 2015 Napisano 26 Czerwca 2015 @bociek - pomijajac temat opon - Odpusc sobie bikestacje. Znajdz inny sklep oszczedzisz sobie nerwow. Jest temat na forum o tym sklepie...
MartinH Napisano 26 Czerwca 2015 Napisano 26 Czerwca 2015 A wy jakie gumy polecacie żeby dobrze trzymały w beskidach i nie sprawiały kłopotu na górskich ścieżkach. Ardent Race lub zwykły Ardent, cięższe od Schwalbe, ale i wytrzymalsze Tylko do uszczelnienia wersja TR, na biketires masz w dobrej cenie i błyskawiczna wysyłka
bociek28 Napisano 27 Czerwca 2015 Autor Napisano 27 Czerwca 2015 prosił bym jeszcze o opinie użytkowników racing ralph, widziałem na maratonie że dosyć dużo osób na nich śmiga.
venom2000 Napisano 27 Czerwca 2015 Napisano 27 Czerwca 2015 Ogólnie bardzo dobrze uszczelniają się opony Vittori dawny Geax
bociek28 Napisano 27 Czerwca 2015 Autor Napisano 27 Czerwca 2015 no tak tyle że to ok 160g na korzyść racing ralpha
bociek28 Napisano 27 Czerwca 2015 Autor Napisano 27 Czerwca 2015 mam i geax i racing ralpha geax 26 racing 27 tyle że drut i nic sie z nimi nie dzieje a średnio jestem 3 razy w miesiącu w beskidzie śląskim i robie trasy ok 60 km a snake skin jest podobno mocniejsza
bobiik Napisano 27 Czerwca 2015 Napisano 27 Czerwca 2015 Mowa o różnicach w oponach TR. Schwalbe to papier
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.