Skocz do zawartości

[Amortyzator przód] przy wadze 120kg


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Muszę wymienić amortyzator przedni nie jestem wybredny miło by było jak by miał blokadę skoku będę jeździł po górkach i główny problem to żeby wytrzymał moją wagę 120kg. Czy możecie coś doradzić jakieś modele lub linki. Kolega który szukał tylniego amorka na wagę 150kg miał z przodu Rock Shox SID XX i go sobie chwalił tylko na allegro znalazłem za 850zł to trochę dużo wolałbym coś tańszego. Hamulce tarczowe u rura 1 1/8  Znalazłem jeszcze takie używki na allegro co wy na to:

ROCK SHOX REBA SL 825zł to też trochę dużo

REBA TEAM U-TURN AIR

Magura Durin Race R100

Manitou R7 R Seven ABS +

Manitou R7 Comp TPC

MARZOCCHI MX PRO BOMBER 26" ETA

Manitou Stance STATIC

Manitou Super Air Black SPV (przy nim jest napisane średnica osi 20 to chyba za dużo na 9?)

Napisano

Jaki jest sens pakowanie się nie wiadomo w ile utyrany wideł jak za 1K można kupić nowego Epixona na sztywnej osi co będzie miało spory wpływ przy Twojej wadze??

 

Z tego co podałeś to najlepsza jest ta Reba SL tyle, żę jest za droga. Chyba, że faktycznie stan jest przynajmniej dobry. Ma jedyną poważną wadę czyli tą pie....ą manetkę.

Napisano

a o co chodzi z tą manetką i sztywną osią? głównie mi chodzi że jak będę zjeżdżał z góry to żeby amortyzator wytrzymał jego waga nie jest za szczególnie ważna :D

Napisano

Z manetką w dokładnie tym modelu doszedłem do jako takiego ładu dopiero po 2 latach. Po prostu nie za każdym razem "odbija" jak należy.

 

Sztywna oś to poniekąd "dodatek" do amora kupowanego jako nowy. Po prostu wydając okolice 1K warto ją już mieć. A waga nie dotyczy Reby, która i tak jest bardzo lekka tylko Twojej wagi. W przypadku akurat tego widła i koła 26" jest to o tyle mało i istotne, że jest ona cholernie sztywna.

Napisano

Manetka - to jest taki guziczek na kierownicy i możesz nim sobie zablokować amortyzator jak jedziesz pod górkę albo po asfalcie, żeby niepotrzebnie go nie "pompować". Natomiast sztywna oś (QR15mm) to jest to po prostu wzmocniona oś w przednim kole, daje większą pewność prowadzenia oraz rower nie jest "wiotki". Bez urazy ale z całym szacunkiem z Twoją wagą taka oś byłaby wskazana. Na pewno wpłynie to pozytywnie na funkcjonowanie / wytrzymałość roweru. Jeśli masz teraz standardowe koło / amortyzator z osią 9mm to trzeba wymienić piastę lub całe koło.

Napisano

Problem jest taki, że Reba przy tej wadze musi być mocno napompowana, a wtedy traci dużo ze swojej czułości i jakości pracy. Amortyzatory z goleniami 30 mm (czyli Manitou  R7 czy Black) to nieporozumienie, z powodu mniejszej średnicy goleni trzeba je pompować jeszcze mocniej i są mało sztywne bocznie.

Kolega który chwalił Sida durnoty pisze, żaden wiedlec nie będzie pracował normalnie pod takim ciśnieniem.

Napisano

(Koło przednie dopiero kupiłem :/ na 9mm pod tarczówki bo nie spodziewałem się wymiany amortyzatora.

Czyli muszę szukać amorka olejowego. a ten jest godny uwagi Manitou Stance STATIC? a mogę teraz kupić amorka pod oś 15 i założyć koło na osi 9 żebym później mógł wymienić same koło?

A coś takiego:

Manitou Skareb SUPER 80mm

Manitou STANCE STATIC 100mm) (nowy 450)

ROCK SHOX DART 3 ( nowy 500)

Rock Shox Pike 409

 

Napisano

 

 

a mogę teraz kupić amorka pod oś 15 i założyć koło na osi 9 żebym później mógł wymienić same koło?

 

Miałem podobny dylemat jak szukałem amorka i nie znalazłem adaptera żeby dało się coś takiego zrobić.

Z nowych to tak jak koledzy proponują Raidona

 

http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory-suntour/raidon/26-cali_amortyzator-suntour-raidon-xc-rl-r-26-czarny-2015/196

 

lub epixona którego ja kupiłem i jestem bardzo zadowolony 

 

http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory-suntour/epixon-xc-2015/26-cali_amortyzator-epixon-xc-rl-r-26-os-9mm-czarny-2015/676

 

Pozdrawiam

Napisano
Wyszukujesz albo starocie albo amortyzatory z cienkimi goleniami albo z osią 20mm, po co ?

chciałem coś taniego ale wole już nowego raidona

jaka różnica jest między raidonem a epixon warto wydać te 300zł dla niewymagającego gościa?

pomiędzy wersją LO a RL to tylko jest różnica mocowania blokady przy kierownicy czy coś więcej? bo gdzieś wyczytałem że niektóre amorki z manetką to jest tylko blokada a jak przy goleniu to jeszcze dodatkowo można twardość ustawiać i jaki skok wybrać

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...