rapman242 Napisano 24 Czerwca 2015 Napisano 24 Czerwca 2015 Witam, poniżej przedstawiam zestawienie komponentów jakie chciałbym użyć do stworzenia swojego roweru. Ważę 90kg i mierze 175 cm. Rower przeznaczony głównie do XC/AM i lekko zaawansowanego Enduro. W podanej rozpisce brakuje amortyzatora oraz kompletu kół i tutaj chciałbym się zwrócić do was z prośbą o propozycję. Wymienione pozycje na liście również czekają na komentarz i inne propozycję. Pozdrawiam Komponent Nazwa Cena RAMA Dartmoor Primal rozmiar M 27.5" 850 AmortyzatorStery Dartmoor Blink 140Korek steru Dartmoor Ride Your Way 18Mostek Dartmoor Trail/Funky/Fury v.2 219Kierownica Dartmoor Boogie 175Sztyca Dartmoor Fusion L 75Obejma Dartmoor Ring 37Piasta Obręcze Szprychy Nyple Korba Shimano SLX FC-M675 440Kaseta Shimano SLX CSHG81- 10 HG 181Łańcuch Shimano Deore XT CN-HG95 93Manetka przód Shimano Deore XT SL-M780 169Manetka tył Shimano Deore XT SL-M780 174Przerzutka przód Shimano SLX FD-M675 94Przerzutka tył Shimano SLX RD-M675-SGS / GS 206Dźwignia hamulca Shimano Deore XT BL-M785 147Zacisk hamulca Shimano Deore XT BR-M785 203Tarcza hamulcowa Shimano Deore XT SM-RT81 139
Gość HydraulicznyCyborg Napisano 24 Czerwca 2015 Napisano 24 Czerwca 2015 Ja mam taką propozycję : Rama Ns bikes surge evo 2015 Wideł ROCK SHOCK REVELATION RLC 150 MM 15 MM AXLE Koła Piasty dt swiss 350 tył/przód Szprychy dt swiss champion Obrecze: Tył :DT SWISS E 512 27.5 DISC PRE SE 32 BL 01P 1295, RTE05165032S011295 Przód j.w. Opony Przód maxxis highroller Tył shwalbe rocket Ron Kiera dartmoor dh Mostek dartmoor trail 50 mm Hamulce shimano slx m675 Tarcze smrt86 180mm x2 Napęd cały na shimano alivio m4000 Pedały HT nano Siodło wtb. Sztyca Rs Reverb stealth
beskid Napisano 24 Czerwca 2015 Napisano 24 Czerwca 2015 Kolegę wyżej poniosła trochę fantazja lub zapomniał zapytać o budżet. A było chyba w okolicach 5K więc Revel i Reverb to nie realne sprawy są.
rapman242 Napisano 24 Czerwca 2015 Autor Napisano 24 Czerwca 2015 No troszeczkę poniosła. Budżet jest elastyczny no ale nie do przesady. Rower ma być bardziej do XC i AM mniej do Enduro więc ta sztyca była zbędnym dodatkiem a zaproponowana rama zbyt ciężka. Suma PLN moich dotychczas przedstawionych podzespołów wynosi około 3800 zł. Koła i amortyzator do najtańszych nie należą więc liczę się z dodatkowymi 3000 tyś zł.
beskid Napisano 24 Czerwca 2015 Napisano 24 Czerwca 2015 No to Ci zaraz wyskoczy 7K a to blisko do pełnego zawieszenia Ale skoro tak to wideł tej klasy http://allegro.pl/rock-shox-revelation-rct3-solo-air-27-5-qr15-2014-i5461439008.html Koła to jakieś gotowce do 1K i masz co chciałeś.
Gość HydraulicznyCyborg Napisano 24 Czerwca 2015 Napisano 24 Czerwca 2015 Dobre..Beskid,polecam revelation, mówisz za drogi a następnie sam go polecasz. Dobra to bez Reverb i z suntour Suntour Epicon 150 mm 15 mm axle. I co z tego że rama ns bikes jest ciężka? Jest pancerna. No chyba że chodzi o dh z krawężnika i zjazd z pagórki na pazurki to może i surge ciężka. Amortyzator koła i rama są najważniejsze. Po wala ci xt heble czy napęd skoro na koła nie starczy i amortyzator? Wystarczy slx heble i alivio napęd,który i tak potem jak zajedziesz to wymienisz na.co sobie zechcesz. Za 6800 to można sobie złożyć niezłego bikea. Z amortyzatorem Rs pike lub revelation 160 mm Z mocnymi kołami,piasta 240 przód 350 tył dt swiss. I pokusić się o slx naped(w zależności od cen)
beskid Napisano 24 Czerwca 2015 Napisano 24 Czerwca 2015 W poprzednim temacie miał budżet do 5K dlatego napisałem to co napisałem. Skoro aż tyle zwiększył to i na Reverba mu starczy jak się postara. Tylko dla mnie to jest już bez sens. Sam napęd przy tym wszystkim to trochę "drobnica" i oszczędzanie bo taniej Alivio jest co najmniej dziwne. Alivio to Alivio. Jak sprzęt ma być wykorzystywany z godnie z przeznaczeniem to napęd złożył sobie bardzo dobrze.
Gość HydraulicznyCyborg Napisano 24 Czerwca 2015 Napisano 24 Czerwca 2015 I uważasz że lepiej zaoszczędzić na amortyzacji?lub kołach?
beskid Napisano 24 Czerwca 2015 Napisano 24 Czerwca 2015 Nie. Jest wręcz na odwrót a wszystko rozchodzi się o kasę. Nie mam nic do Alivio. Korba może być, przednia zmieniarka również, kaseta też. Manetki to już przepaść w porównaniu do XT. Zmieniarka tylna na sprzęgle też ma być porządna bo zastąpi znacznie brak napinacza.
tobo Napisano 24 Czerwca 2015 Napisano 24 Czerwca 2015 Przepaść? Ja rozumiem - różnica w działaniu - ale dramatyzm do tego stopnia? Poklikałem sobie w życiu różnymi manetkami, obecnie w jednym z rowerów mam wspomniane alivio. I źebym stał nad przepaścią...
Gość HydraulicznyCyborg Napisano 24 Czerwca 2015 Napisano 24 Czerwca 2015 Ja wolę klikać alivio, mieć słaba korbe i łańcuch. i cieszyć się pracą RS PIKE lub REVELATION. I mieć fajne koła które nie będą się centrowac co jeden wyjazd. Autor do wagi koguciej nie należy. Alvio od xt oprócz manetke i tylnej zmieniarki niczym istotnym się nie różni
beskid Napisano 24 Czerwca 2015 Napisano 24 Czerwca 2015 No to "bardzo duża różnica". Pasi czy nadal będziemy się spierać w jakim stopniu manetki Alivio są gorsze od XT??
Gość HydraulicznyCyborg Napisano 24 Czerwca 2015 Napisano 24 Czerwca 2015 To w takim razie co jest najważniejsze w rowerze? Jaka rama Najlepsza?
beskid Napisano 24 Czerwca 2015 Napisano 24 Czerwca 2015 Do czego zmierza ta rozmowa @Cyborgu?? Czy ja gdzieś zakazuje mu kupić Revela i wsadzić lipne koła?? Chyba nie. Nawet napisałem dokładnie to co Ty odnoście korby a tylnej zmieniarki na ten przykład. Koła powinien kupić jak najlepsze. Wideł wedle uznania i zasobności portfela byle nie o większym skoku niż 140mm bo go po prostu nie będzie w stanie wykorzystać na HT. Chyba, że będzie się bawił w terenie bliższym FR/DH i skakał z 2 metrów. Tylko po jakiego grzyba wtedy wynalazek w stylu HT zamiast pełnokrwistego fulla. Co do ramy to mając blisko 7K oczywiście wybrał bym stal i NS'a.
rapman242 Napisano 25 Czerwca 2015 Autor Napisano 25 Czerwca 2015 O FR i DH nawet nie myślę więc rower full jest mi zbędny. Skupmy się bardziej na XC i AM. Napęd zostalby taki jaki jest na liscie. Hamulce na pewno hydrauliczne,kwestia czy podane XT czy Slx by wystarczyło? Dylemat mam także przy dobraniu szerokości kierownicy. Odnośnie mojej wagi to faktycznie nie jestem piórkiem ale nastawienie jest obniżenie balastu. Ponizej link przedstawiajacy styl jazdy na Dartmoor Primal jaki preferuje. http://m.pinkbike.com/u/dart-bikes/blog/video-hornet-vs-primal-czyli-sztywniaki-dartmoor-do-zada-specjalnych.html
Gość HydraulicznyCyborg Napisano 25 Czerwca 2015 Napisano 25 Czerwca 2015 720 mm kiera wystarczy.heble slx w zupełności wystarcza, żeby podnieść siłę to zastosujesz metaliki i tarcze smrt86 180mm x2
panSocjolog Napisano 25 Czerwca 2015 Napisano 25 Czerwca 2015 A może: http://rowerowy.com/mtb/rowery/enduro-allmountain/prod/dartmoor-primal-pro-red-devil lub http://rowerowy.com/mtb/rowery/enduro-allmountain/prod/ns-eccentric-alu ?
rapman242 Napisano 25 Czerwca 2015 Autor Napisano 25 Czerwca 2015 Zdania odnośnie kupna gotowego zestawu a złożenie własnego są podzielone (plusy i minusy ). Ja zdecydowałem się na złożenie roweru,w którym znajdą się komponenty wybrane prze ze mnie takie jakie chcę i takie które poddaje dyskusji wyboru. Myślę, że droga jest dobrze obrana. Proszę o dalszy udział w dyskusji i czekam na kolejne propozycje.
rapman242 Napisano 28 Czerwca 2015 Autor Napisano 28 Czerwca 2015 Jeszcze jakieś propozycję dotyczące zestawu kół 650b? Przypominam, żę ważę 90 kg. 1)Piasty na CL czy standard 6 śrub? 2)Jakie obręcze, szprychy, nyple? 3)Warto inwestowac w opony bezdętkowe? Pozdrawiam
Gość HydraulicznyCyborg Napisano 29 Czerwca 2015 Napisano 29 Czerwca 2015 Jeszcze jakieś propozycję dotyczące zestawu kół 650b? Przypominam, żę ważę 90 kg. 1)Piasty na CL czy standard 6 śrub? 2)Jakie obręcze, szprychy, nyple? 3)Warto inwestowac w opony bezdętkowe? Pozdrawiam Piasty zdecydowanie na 6 śrub.większy wybór tarcz i mocniejsze pewniejsze osadzenie tarczy. Jak.wspominałem dt swiss 350 wystarcza przód i tył ,są rewelacyjne. Szprychy dt swiss champion lub dt swiss alpine III Nyple mosiężne dt swiss lub stalowe nyple SN12 cnspokes, obręcze Mavic Obręcz EN 321 Disc 27.5" lub NS Bikes Obręcz Enigma 27,5" lub Dartmoor Obręcz Revolt V.2 27,5".
rapman242 Napisano 29 Czerwca 2015 Autor Napisano 29 Czerwca 2015 Na stronie http://www.dt4you.pl/piasty-c-276.html?osCsid=f928dc9e80d79e98258fd0ce05ead70e piasty są pod szprychy proste i standard. Czym się różnią między sobą,jak wpływa na sztywność i wytrzymałość kół?
Gość HydraulicznyCyborg Napisano 29 Czerwca 2015 Napisano 29 Czerwca 2015 Niby proste mają mniejsze naprężenia i większą wytrzymałość, ale za to są droższe i mniej dostępne, do tego ich jest 28 więc jak Ci jedna pęknie to problem . Standard na 32 wystarczy w zupełności.
rapman242 Napisano 30 Czerwca 2015 Autor Napisano 30 Czerwca 2015 Albo źle wpisuje bądź nie umiem szukać ale nie mogę znaleźć w internecie piasty tył Dt swiss 350 135x10 32H.
modrzew Napisano 30 Czerwca 2015 Napisano 30 Czerwca 2015 Bo być może nie ma tego bezpośrednio w sprzedaży. To taki własny patent dt swissa, na pewno można dostać osobno zestaw końcówek + oś thru bolt 10mm. Możesz się podpytać w dt4you jak to faktycznie wygląda.
Thanteos Napisano 30 Czerwca 2015 Napisano 30 Czerwca 2015 Albo źle wpisuje bądź nie umiem szukać ale nie mogę znaleźć w internecie piasty tył Dt swiss 350 135x10 32H. Sam mialem ten problem i niestety okazalo sie ze takich piast poprostu nie ma w ofercie. Trzeba dokupic adaptery (w lutym placilem za nie dokladnie 103zl) >> http://dt4you.com/DT4YOU/Serwis/Conversion%20Kits%20wheels%20and%20hubs/HWGXXX0001803S.jpg
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.