dream01 Napisano 24 Czerwca 2015 Napisano 24 Czerwca 2015 Cześć, szykuję się do nasmarowania w końcu swoich dwóch kółek. Ostatnimi czasy niepokojąco w czasie jazdy zaczął piszczeć, mam wrażenie, że słychać to było z przedniej piasty. Rower generalnie nie był używany kilka lat, stał w suchym, ciemnym miejscu. Na przełomie ostatniego miesiąca zrobiłem nim ok. 250km pare razy w dość dużym deszzcu więc nie ma się co dziwić, że coś skądś mogłoby się wypłukać. Nie smarowałem go jednak nigdy i nie bardzo wiem jak się za to zabrać by złożyć go do stanu takiego jak jest albo lepszego - nie jak to polak potrafi - rozebrać coś, złożyć w ten sposób, że nadal spełnia swoje zadanie ale z garścią elementów w dłoni.... Dysponuję smarem ŁT43 i smarem grafitowym. Pytanie czy ściągnąć koła i rozebrać piastę na części pierwsze? Jak sprawa wygląda ze smarowaniem łańcucha? Czy te "koła zębate" też by wypadało?
Buno Napisano 24 Czerwca 2015 Napisano 24 Czerwca 2015 Najważniejszy i najprostszy jest łańcuch: Rozpinasz go(skuwacz, spinka) wrzucasz do benzyny ekstrakcyjnej albo gorącej wody z płynem do naczyń, wstrząsasz, suszysz i smarujesz. Kół zębatych tj. kasety i zębatek korby się nie smaruje Smarowanie piast, suportu oraz sterów jest już trudniejsze i zależy od typu.
dream01 Napisano 24 Czerwca 2015 Autor Napisano 24 Czerwca 2015 Żebym to ja wiedział jaki typ... na jakiej podstawie mogę to określić byście powiedzieli mi coś więcej?
Garlock Napisano 25 Czerwca 2015 Napisano 25 Czerwca 2015 Jeśli chcesz przesmarować rower to musisz go porozkręcać: 1. Piasty kół: najprawdopodobniej masz na konusach (wszystkie elementy łożyska są oddzielnie). W internecie jest pełno opisów jak je nasmarować: Będziesz potrzebował klucze do konusów. 2. Suport: Po zdjęciu korby (potrzebujesz ściągacz) albo zobaczysz dziwne nakrętki i wtedy masz suport starego typu, to przykładowy opis serwisowania: http://mslonik.pl/rowery/technika/373-budowa-starego-suportu-cz-3-suport-na-kwadrat albo zobaczysz coś takiego: czyli suport kompaktowy na łożyskach maszynowych. Tu nic nie smarujesz tylko wymieniasz suport (ew. łożyska jeśli suport jest rozbieralny). Będziesz potrzebował taki klucz 3. Stery. I znowu, jak masz z łożyskami maszynowymi to nie smarujesz tylko wymieniasz łożyska, jak masz oddzielnie wianki z kulkami i bieżnie to smarujesz (opisy są w necie) Zanim zaczniesz smarować łańcuch sprawdź, czy nie jest wyciągnięty. Po co smarować coś co i tak wyląduje w złomie. Wymiana łańcucha może pociągnąć za sobą wymianę wolnobiegu/kasety
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.