Skocz do zawartości

[smarowanie] jak się za nie zabrać czyli od czego zacząć


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

szykuję się do nasmarowania w końcu swoich dwóch kółek. Ostatnimi czasy niepokojąco w czasie jazdy zaczął piszczeć, mam wrażenie, że słychać to było z przedniej piasty. Rower generalnie nie był używany kilka lat, stał w suchym, ciemnym miejscu. Na przełomie ostatniego miesiąca zrobiłem nim ok. 250km pare razy w dość dużym deszzcu więc nie ma się co dziwić, że coś skądś mogłoby się wypłukać. 

Nie smarowałem go jednak nigdy i nie bardzo wiem jak się za to zabrać by złożyć go do stanu takiego jak jest albo lepszego - nie jak to polak potrafi - rozebrać coś, złożyć w ten sposób, że nadal spełnia swoje zadanie ale z garścią elementów w dłoni.... 

Dysponuję smarem ŁT43 i smarem grafitowym. 

Pytanie czy ściągnąć koła i rozebrać piastę na części pierwsze? Jak sprawa wygląda ze smarowaniem łańcucha? Czy te "koła zębate" też by wypadało? 

Napisano

Najważniejszy i najprostszy jest łańcuch:

Rozpinasz go(skuwacz, spinka) wrzucasz do benzyny ekstrakcyjnej albo gorącej wody z płynem do naczyń, wstrząsasz, suszysz i smarujesz. 

Kół zębatych tj. kasety i zębatek korby się nie smaruje :)

Smarowanie piast, suportu oraz sterów jest już trudniejsze i zależy od typu.

Napisano

Jeśli chcesz przesmarować rower to musisz go porozkręcać:

1. Piasty kół: najprawdopodobniej masz na konusach (wszystkie elementy łożyska są oddzielnie). W internecie jest pełno opisów jak je nasmarować:

Będziesz potrzebował klucze do konusów.

2. Suport: Po zdjęciu korby (potrzebujesz ściągacz) albo zobaczysz dziwne nakrętki

miski%20walcz.JPG

i wtedy masz suport starego typu, to przykładowy opis serwisowania:

http://mslonik.pl/rowery/technika/373-budowa-starego-suportu-cz-3-suport-na-kwadrat

albo zobaczysz coś takiego:

w-shimano-wklad-suportu-kwadrat-bb-un55-

czyli suport kompaktowy na łożyskach maszynowych. Tu nic nie smarujesz tylko wymieniasz suport (ew. łożyska jeśli suport jest rozbieralny). Będziesz potrzebował taki klucz

f-shimano-klucz-do-suportu-na-kwadrat.jp

3. Stery. I znowu, jak masz z łożyskami maszynowymi to nie smarujesz tylko wymieniasz łożyska, jak masz oddzielnie wianki z kulkami i bieżnie to smarujesz (opisy są w necie)

 

Zanim zaczniesz smarować łańcuch sprawdź, czy nie jest wyciągnięty. Po co smarować coś co i tak wyląduje w złomie. Wymiana łańcucha może pociągnąć za sobą wymianę wolnobiegu/kasety

 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...