apx123 Napisano 23 Czerwca 2015 Napisano 23 Czerwca 2015 Witam posiadam rower specializer hardrock jak kupowalem go nie za bardzo w sumie wiedzialem jak bede jezdzil ale odpowiadal mi rozmiar ramy 23' ( jestem dosc duzy 196 cm powyzej 100 kg) po roku jezdzenia jako ze osprzet byl slaby zaczelem wymieniac. Obecnie mam w planach starty w maratonach i po pierwszym troche jestem rozczarowany. Obecnie wymieniony mam - widelec rock shox 32 tk air , hamulce XT , kola wymienione , korba deore + tyl xt naped jest 3x 9 . Po ostatnich przejazdach nie za bardzo jestem zadowolony a koszta juz sa duze . Czy jest sens rozbudowywac ten rower czy raczej poszukac innej ramy bo wydaje mi sie dosc ciezka. dzieki za sugestie
Tofi Napisano 23 Czerwca 2015 Napisano 23 Czerwca 2015 A ile chcesz zyskać na ramie? To jest amelinium i różnica pomiędzy węglem będzie 200-350g kosztowo będzie taniej zbudować nowe koła bezdętkowe z lekkimi obręczami. Zobacz ile daje odciążenie samych obręczy, opon, dętek. Dodatkowo możesz dać lżejsze piasty.
Looser Napisano 23 Czerwca 2015 Napisano 23 Czerwca 2015 Po ostatnich przejazdach nie za bardzo jestem zadowolony a jestes pewny ze wina jest w sprzecie powiedzialbym ze masz dosyc nietypowa budowe jak na zawodnikatak poza tym to podaj pelna specyfikacje i jakis prog docelowy, co chcesz osiagnac... bez tego to sobie mozemy rozmawiac w caly swiat
apx123 Napisano 23 Czerwca 2015 Autor Napisano 23 Czerwca 2015 kola mam ok nie chcialem sie ladowac w bezdetkowe mam cobaltowe crank brothers ogolnie mnie dziwi ze rower nadal ciezki i sie zastanawiam czy to wina tej duzej wielkosci ramy czy moze dlatego ze rama jest z Hardrocka ( jeden z najtanszych specow)
mmisiek9612 Napisano 23 Czerwca 2015 Napisano 23 Czerwca 2015 Zacznijmy od tego że ten amor który wsadziłeś to ciężkie kowadło jest. lekka i dobra rama niestety też sporo kosztuje.
Tofi Napisano 23 Czerwca 2015 Napisano 23 Czerwca 2015 kola mam ok cobaltowe crank brothers ogolnie mnie dziwi ze rower nadal ciezki Serio?! 1975g bez opon. Moje koła są o 200g lżejsze a moge je jeszcze odchudzić o kolejne 200 zmieniając piasty. Na filmiku miałeś dwa koła tej samej wagi tyle że w jednym ciężar przeniesiono z obwodu na bliżej środka.
mmisiek9612 Napisano 23 Czerwca 2015 Napisano 23 Czerwca 2015 Co do kółek to bym zbyt delikatnych nie wstawiał bo chłop ponad 100 kg waży no ale trochę można by zejść. Korbę też bym zmienił na dwu blatową i lżejszą zintegrowaną (o ile takiej nie masz)
Tofi Napisano 23 Czerwca 2015 Napisano 23 Czerwca 2015 Nie powiedziałem że mam delikatne. Jak bym chciał udelikatnić to by mi spadło kolejne 150-200g. Na początek zaczął bym od bezdętki bo to 200 g oszczędności przy minimalnym wkładzie a rezultat duży. Kolejne tanie rzeczy do wymiany to siodło, sztyca i kierownica, jeżeli wciąż są oryginalne.
apx123 Napisano 23 Czerwca 2015 Autor Napisano 23 Czerwca 2015 zwazylem rower wychodzi okolo 14 kg nie chcialbym wymieniac ani amora na razie , ani kol , obecnie do zamiany mam kierownice Ritchey Model: MTB WCS 2X stery moloko + grip VISION ST . Rama - specialized hardrock , amor Tk 32 , korba deore fcm 590 , hamulce shimano xt , kola crank jak pisalem , ze starego osprzetu zostanie mi tylko sztyca + siodelko , pedaly wlasnie zamiana z platform na shmano xt to chyba wszystko ..
Tofi Napisano 23 Czerwca 2015 Napisano 23 Czerwca 2015 A kto mówi o wymianie kół? http://www.notubes.com/Cross-Country-29er-Kit-P98.aspx albo wersja getto.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.