Skocz do zawartości

[hamulec tarczowy] Mechaniczny hamulec tarczowy w szosie


hadess

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team
Napisano

Kłaniam,

 

Te heble które pokazałeś będą działać poprawnie tylko z klamkami z uciągiem MTB. Czyli standardowe klamki MTB do fałek lub dedykowane klamki szosowe takie jak Tektro RL520.

 

Do klamek o ciągu szosowym (STI czy inne klamki tupu aero lub non-aero) dedykowane są hamulce o ciągu szosowym. Takie jak Hayes CX, Promax Render, Avid BB5R, Avid BB7R.

 

Jeśli masz cisnienie i mało kasy możesz spróbować zmodyfikować ciag klamki szosowej za pomocą rolki typu Travel Agent

 

travel-agent-2011-zoom.jpg?w=430&h=430&a

 

 

Szacunek...

I.

 

 

Napisano

A to nie jest czasem tak, że dobre mechaniczne tarczowe mają klocki po obu stronach tarczy, jak hydrauliczne, a te tanie za 30-50zł klocek tylko z 1 strony tarczy?
Taki tani hamulec chyba kompletnie się w szosie nie sprawdzi jak chodzi o siłę hamowania.

Napisano

Kloeck z jednej strony? Jak miało by to działać? Coś mi się wydaje że chodzi Ci o to że jeden klocek jest ruchomy a drugi nie, w najdroższych modelach obydwa są ruchome tak jak w hydraulicznych ( przynajmniej tak kiedyś czytałem, modelu Ci nie podam)

 

Tak swoją drogą, po co Ci tarczowe w szosie? Wydaje mi się że to może być lekko niebezpieczne

Napisano

W hydraulicznych jest parzysta liczba tłoczków, które równomiernie dociskają klocki do tarczy. W mechanicznych jeden klocek - ruchomy - dociska tarczę do drugiego, nazwijmy to stacjonarnego. Cena nie ma tu znaczenia. Na tej samej zasadzie działa tani Promax jak i drogi Avid.

 

Czasy mechaników z ruchomymi oboma klockami dawno już minęły. Zbyt skomplikowane, za mało efektywne. Przykładem takiego hamulca był RST DA.

Napisano

Jeżeli koniecznie chcesz tarczowe to ja bym założył nawet Shimano BR-M375, niby najniższa półka ale przy mojej wadze 55kg i idealnym wyregulowaniu dawały radę ( chociaż wiadomo że to nie wygoda co hydrauliczne).

 

 

Napisano

Kłaniam,

 

Te heble które pokazałeś będą działać poprawnie tylko z klamkami z uciągiem MTB. Czyli standardowe klamki MTB do fałek lub dedykowane klamki szosowe takie jak Tektro RL520.

 

Do klamek o ciągu szosowym (STI czy inne klamki tupu aero lub non-aero) dedykowane są hamulce o ciągu szosowym. Takie jak Hayes CX, Promax Render, Avid BB5R, Avid BB7R.

 

Jeśli masz cisnienie i mało kasy możesz spróbować zmodyfikować ciag klamki szosowej za pomocą rolki typu Travel Agent

 

travel-agent-2011-zoom.jpg?w=430&h=430&a

 

 

Szacunek...

I.

a  nie wiesz gdzie dostane takie rolki ?

  • Mod Team
Napisano

 

 

To mnie trochę zaskoczyłeś :)

 

Jest jeszcze Rever MCX1 I nawet nie wygląda na poprostu przenalepkowane Spyre...

 

 

 

a nie wiesz gdzie dostane takie rolki ?

 

W Polszcze? Słabo to widzę... Najbliżej chyba w UK lub Niemcowie http://www.evanscycles.com/products/qbp/travel-agent-ec005273?country=GB&currency=GBP&esvt=988-GOUKE298790&esvadt=999999-0-33456-1&esvcrea=61235646176&esvd=c&esvo=120375-NA-BLK&esvaid=50080&gclid=CLTnmID1o8YCFYvHtAod5kEB-g

 

Szacunek...

I.

 

Napisano

To mnie trochę zaskoczyłeś :)

 

Ty mnie też w sumie, bo myślałem że już taki za 100-150zł mechaniczny to po obu stronach klocek popycha(czy jak to tam nazwać), a te co mają klocek ruchomy z 1 strony to właśnie takie typowo marketowe modele tylko i wyłącznie.

Napisano

Jeżeli macie idealnie prostą tarczę to mimo tylko jednego ruchomego klocka można taki hamulec ustawić żeby naprawdę mocno hamował.

Pytanie czy w szosie/ przełaju jest to potrzebne? Rower MTB stawia bez problemu na kole więc podejrzewam że w szosie skończy się to pięknym uślizgiem

  • Mod Team
Napisano

Kłaniam,

 

Tarcze na szosie a już na pewno w przełajach mają głęboki sens.

 

Mam szosę-przełajówkę-doitalbajka i tracze to najlepsze co mi się przytrafiło. Tracze to nie tylko siła hamowania ale przede wszystkim modulacja i odporność na warunki atmosferyczne, błoto, śnieg, lód... Dlatego też w szosie/przełajach tarcze 160/140 w zupełności wystarczają.

 

Jeżdżę okragły rok i naprawdę jestem wpytę zadowolony, że zamiast modlenia się czy uda mi się zatrzymać przed czerwonym lub bagażnikiem auta przede mną poprostu hamuję. I to jednym palcem :)

 

Szacunek...

I.

 

  • Mod Team
Napisano

Kłaniam,

 

BB7 Road.

 

Są OK, ale na klamkach o ciagu szosowym ustawienie jest dość upierdliwe. I skok klamki rozczarowywująco długi...

 

W weekend będę testował Promax'y Render.

 

Szacunek...

I.

 

Napisano

Ostatnie pytanie !

NIe zależy mi aby hamulce hamowały na ostro a typowe przełajówki są za drogie.

Czy hamulec mechaniczny ( mtb) będzie jakkolwiek hamował z klamką szosową czy nie ?

  • Mod Team
Napisano

Może uda Ci się je ustawić tak że będą działały jak jakieśtam spowalniacze.

 

Ciągle uważam, że klamki szosowe, heble MTB i Travel Agent to będzie najlepsza opcja.

 

Możesz też pokombinować z puszczeniem linki o do punktu mocowania na zacisku w alternatywny sposób.

 

Szacunek...

I.

 

  • Mod Team
Napisano

W Polszcze? Nie wiem, jestem lokalnie specyficzny pod inną długością geograficzną.

 

http://www.evanscycles.com/products/qbp/travel-agent-ec005273?country=GB&currency=GBP&esvt=988-GOUKE298790&esvadt=999999-0-33456-1&esvcrea=61235646176&esvd=c&esvo=120375-NA-BLK&esvaid=50080&gclid=CLD6xZ28rcYCFbDJtAodvLoKQg

 

http://www.bikeplus.co.uk/p/39393/Problem-Solvers-Travel-Agent-wadjuster?kw=&fl=1000&ci=54665528681&network=pla&gclid=CNKLz_e8rcYCFUjHtAodXxwBcQ

 

Mogę Ci to-to kupić, wsadzić w kopertę i posłać do Kraju-Raju, jak cuś podbij na PRV.

 

Opcjonalnie uderz do użyszkodnika Anarchy, on coś podobnego własnym sumptem strugał w oparciu o rolkę Avid'a do przerzutki...

 

Szacunek...

I.

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...