hadess Napisano 22 Czerwca 2015 Napisano 22 Czerwca 2015 Witam mam pytanie odnośnie hamulca tarczowego mechanicznego w szosie. Załóżmy że mam coś takiego http://allegro.pl/zacisk-plus-tarcza-hamulcowa-tani-i-niezawodny-kpl-i5465261189.html lub http://allegro.pl/zacisk-shimano-hamulec-br-m465-przod-tyl-h19-i5361282198.html i tu moje pytanie czy będzie on działać z klamkami szosowymi ?
Mod Team IvanMTB Napisano 22 Czerwca 2015 Mod Team Napisano 22 Czerwca 2015 Kłaniam, Te heble które pokazałeś będą działać poprawnie tylko z klamkami z uciągiem MTB. Czyli standardowe klamki MTB do fałek lub dedykowane klamki szosowe takie jak Tektro RL520. Do klamek o ciągu szosowym (STI czy inne klamki tupu aero lub non-aero) dedykowane są hamulce o ciągu szosowym. Takie jak Hayes CX, Promax Render, Avid BB5R, Avid BB7R. Jeśli masz cisnienie i mało kasy możesz spróbować zmodyfikować ciag klamki szosowej za pomocą rolki typu Travel Agent Szacunek... I.
phoe Napisano 22 Czerwca 2015 Napisano 22 Czerwca 2015 A to nie jest czasem tak, że dobre mechaniczne tarczowe mają klocki po obu stronach tarczy, jak hydrauliczne, a te tanie za 30-50zł klocek tylko z 1 strony tarczy?Taki tani hamulec chyba kompletnie się w szosie nie sprawdzi jak chodzi o siłę hamowania.
Fenthin Napisano 22 Czerwca 2015 Napisano 22 Czerwca 2015 Coś gdzieś dzwoni, ale nie w tym kościele. Wszystkie hamulce tarczowe mają dwa klocki (no bo jak inaczej?), a wszystkie mechaniczne mają jeden ruchomy.
Gość Napisano 22 Czerwca 2015 Napisano 22 Czerwca 2015 Kloeck z jednej strony? Jak miało by to działać? Coś mi się wydaje że chodzi Ci o to że jeden klocek jest ruchomy a drugi nie, w najdroższych modelach obydwa są ruchome tak jak w hydraulicznych ( przynajmniej tak kiedyś czytałem, modelu Ci nie podam) Tak swoją drogą, po co Ci tarczowe w szosie? Wydaje mi się że to może być lekko niebezpieczne
phoe Napisano 22 Czerwca 2015 Napisano 22 Czerwca 2015 No sorry źle napisałem, klocki musza być 2, haha. Ale własnie hydrauliczne dociskają oba, a taki tani mechaniczny tylko 1 klocek dociska.
Fenthin Napisano 22 Czerwca 2015 Napisano 22 Czerwca 2015 W hydraulicznych jest parzysta liczba tłoczków, które równomiernie dociskają klocki do tarczy. W mechanicznych jeden klocek - ruchomy - dociska tarczę do drugiego, nazwijmy to stacjonarnego. Cena nie ma tu znaczenia. Na tej samej zasadzie działa tani Promax jak i drogi Avid. Czasy mechaników z ruchomymi oboma klockami dawno już minęły. Zbyt skomplikowane, za mało efektywne. Przykładem takiego hamulca był RST DA.
Gość Napisano 22 Czerwca 2015 Napisano 22 Czerwca 2015 Jeżeli koniecznie chcesz tarczowe to ja bym założył nawet Shimano BR-M375, niby najniższa półka ale przy mojej wadze 55kg i idealnym wyregulowaniu dawały radę ( chociaż wiadomo że to nie wygoda co hydrauliczne).
phoe Napisano 22 Czerwca 2015 Napisano 22 Czerwca 2015 @Fenthin Nie koniecznie, zobacz na: http://www.trpbrakes.com/category.php?productid=1199&catid=206 I to nie jest jakiś zabytek, bo google podpowiedziało że Szpec to montuje do rowerów.
hadess Napisano 22 Czerwca 2015 Autor Napisano 22 Czerwca 2015 Kłaniam, Te heble które pokazałeś będą działać poprawnie tylko z klamkami z uciągiem MTB. Czyli standardowe klamki MTB do fałek lub dedykowane klamki szosowe takie jak Tektro RL520. Do klamek o ciągu szosowym (STI czy inne klamki tupu aero lub non-aero) dedykowane są hamulce o ciągu szosowym. Takie jak Hayes CX, Promax Render, Avid BB5R, Avid BB7R. Jeśli masz cisnienie i mało kasy możesz spróbować zmodyfikować ciag klamki szosowej za pomocą rolki typu Travel Agent Szacunek... I. a nie wiesz gdzie dostane takie rolki ?
Fenthin Napisano 22 Czerwca 2015 Napisano 22 Czerwca 2015 Nie koniecznie, zobacz na: http://www.trpbrakes.com/category.php?productid=1199&catid=206 To mnie trochę zaskoczyłeś
Mod Team IvanMTB Napisano 22 Czerwca 2015 Mod Team Napisano 22 Czerwca 2015 To mnie trochę zaskoczyłeś Jest jeszcze Rever MCX1 I nawet nie wygląda na poprostu przenalepkowane Spyre... a nie wiesz gdzie dostane takie rolki ? W Polszcze? Słabo to widzę... Najbliżej chyba w UK lub Niemcowie http://www.evanscycles.com/products/qbp/travel-agent-ec005273?country=GB¤cy=GBP&esvt=988-GOUKE298790&esvadt=999999-0-33456-1&esvcrea=61235646176&esvd=c&esvo=120375-NA-BLK&esvaid=50080&gclid=CLTnmID1o8YCFYvHtAod5kEB-g Szacunek... I.
phoe Napisano 22 Czerwca 2015 Napisano 22 Czerwca 2015 To mnie trochę zaskoczyłeś Ty mnie też w sumie, bo myślałem że już taki za 100-150zł mechaniczny to po obu stronach klocek popycha(czy jak to tam nazwać), a te co mają klocek ruchomy z 1 strony to właśnie takie typowo marketowe modele tylko i wyłącznie.
Gość Napisano 22 Czerwca 2015 Napisano 22 Czerwca 2015 Jeżeli macie idealnie prostą tarczę to mimo tylko jednego ruchomego klocka można taki hamulec ustawić żeby naprawdę mocno hamował. Pytanie czy w szosie/ przełaju jest to potrzebne? Rower MTB stawia bez problemu na kole więc podejrzewam że w szosie skończy się to pięknym uślizgiem
hadess Napisano 22 Czerwca 2015 Autor Napisano 22 Czerwca 2015 Ale czy będzie ta klamkomanetka działać ? nie muszą być hamulce na ostro , ważne abym zahamował
Mod Team IvanMTB Napisano 22 Czerwca 2015 Mod Team Napisano 22 Czerwca 2015 Kłaniam, Tarcze na szosie a już na pewno w przełajach mają głęboki sens. Mam szosę-przełajówkę-doitalbajka i tracze to najlepsze co mi się przytrafiło. Tracze to nie tylko siła hamowania ale przede wszystkim modulacja i odporność na warunki atmosferyczne, błoto, śnieg, lód... Dlatego też w szosie/przełajach tarcze 160/140 w zupełności wystarczają. Jeżdżę okragły rok i naprawdę jestem wpytę zadowolony, że zamiast modlenia się czy uda mi się zatrzymać przed czerwonym lub bagażnikiem auta przede mną poprostu hamuję. I to jednym palcem Szacunek... I.
Mod Team IvanMTB Napisano 23 Czerwca 2015 Mod Team Napisano 23 Czerwca 2015 Kłaniam, BB7 Road. Są OK, ale na klamkach o ciagu szosowym ustawienie jest dość upierdliwe. I skok klamki rozczarowywująco długi... W weekend będę testował Promax'y Render. Szacunek... I.
hadess Napisano 25 Czerwca 2015 Autor Napisano 25 Czerwca 2015 Ostatnie pytanie ! NIe zależy mi aby hamulce hamowały na ostro a typowe przełajówki są za drogie. Czy hamulec mechaniczny ( mtb) będzie jakkolwiek hamował z klamką szosową czy nie ?
Mod Team IvanMTB Napisano 26 Czerwca 2015 Mod Team Napisano 26 Czerwca 2015 Może uda Ci się je ustawić tak że będą działały jak jakieśtam spowalniacze. Ciągle uważam, że klamki szosowe, heble MTB i Travel Agent to będzie najlepsza opcja. Możesz też pokombinować z puszczeniem linki o do punktu mocowania na zacisku w alternatywny sposób. Szacunek... I.
Mod Team IvanMTB Napisano 26 Czerwca 2015 Mod Team Napisano 26 Czerwca 2015 W Polszcze? Nie wiem, jestem lokalnie specyficzny pod inną długością geograficzną. http://www.evanscycles.com/products/qbp/travel-agent-ec005273?country=GB¤cy=GBP&esvt=988-GOUKE298790&esvadt=999999-0-33456-1&esvcrea=61235646176&esvd=c&esvo=120375-NA-BLK&esvaid=50080&gclid=CLD6xZ28rcYCFbDJtAodvLoKQg http://www.bikeplus.co.uk/p/39393/Problem-Solvers-Travel-Agent-wadjuster?kw=&fl=1000&ci=54665528681&network=pla&gclid=CNKLz_e8rcYCFUjHtAodXxwBcQ Mogę Ci to-to kupić, wsadzić w kopertę i posłać do Kraju-Raju, jak cuś podbij na PRV. Opcjonalnie uderz do użyszkodnika Anarchy, on coś podobnego własnym sumptem strugał w oparciu o rolkę Avid'a do przerzutki... Szacunek... I.
Mod Team IvanMTB Napisano 26 Czerwca 2015 Mod Team Napisano 26 Czerwca 2015 No powodzenia życzę, bo będziesz go potrzebował nieco więcej niż worek... Szacunek... I.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.