delmar Napisano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2015 Witam Chce kupic rower mtb do jazdy rekreacyjnej glownie dystanse ok 100km w 2 strony, wpadly mi w oko marki kross i cube, ale widze ze pierwsza firme odradzacie, czy sa moze jakies lepsze ogolniedostepne i popularne marki ? na pewno nie chce rometa Brat polecil mi rower na 29 calach argumentujac to ze szybciej sie pokonuje trase latwiej podjezdza na krawezniki itd, Jestem zielony ale wyczytalem o znaczeniach osprzetu typu alivio, deore i nie wiem na ktore nazewnictwo postawic aby nie przeplacac niepotrzebnie ale tez zeby czesci nie zuzyly sie za szybko i dlugo sluzyly bez renowacji Podobno amortyzacja na przednich widelcach jest nie wskazana na szose bo traci sie energie, wiec fajnie jakby blokade mial rower i aby ja zwalniac w gorskim terenie, zauwazylem tez amortyzatory pod siodelkiem czy to jest przydatne przy jezdzie po szosie czy tez energie zabiera i lepiej na sztywno ? Czy hamulce hydrauliczne w budzetowych modelach sie sprawdzaja czy lepiej wybrac v-brake ? I chcialbym zeby kierownica miala taka pionowe uchwyty do trzymania wydaje mi sie to przydatne przy zmeczeniu nie wiem jak sie to fachowo nazywa, Moglibyscie podrzucic mi jakies aukcje na allegro z uzywanymi rowerami/lub nowymi pod moje wymagania z malym przebiegiem i gwarancja wymienionych przeze mnie firm lub innych ktore polecacie niech bedzie tak do 2tys zl i czy powinienem jeszcze cos wiedziec o wyborze roweru i technologi w nich stosowanych o ktorych pewnie nawet nie slyszalem ? Mam 190cm ok 95kg wczesniej 105kg wiec waga moze skoczyc Dzieki za rozwianie moich laickich zapytac Pozdrawiam i z gory dzieki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin9 Napisano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2015 (edytowane) MTB na szosę to nie jest dobry pomysł. Lepszym wyborem będzie cross lub rower szosowy. Podobno amortyzacja na przednich widelcach jest nie wskazana na szose bo traci sie energie, wiec fajnie jakby blokade mial rower i aby ja zwalniac w gorskim terenie, zauwazylem tez amortyzatory pod siodelkiem czy to jest przydatne przy jezdzie po szosie czy tez energie zabiera i lepiej na sztywno ? Full na szosę to najgorszy możliwy wybór. Najlepiej gdyby nie było ich wcale lub ewentualnie tylko amortyzowany widelec. Każdy amortyzator powoduje utratę energi(nawet jeśli jest zablokowany)i dodatkowy ciężar więc lepiej zastanów się czy napraedę potrzebujesz amortyzatory na szosę. Czy hamulce hydrauliczne w budzetowych modelach sie sprawdzaja czy lepiej wybrac v-brake ? Hamulce tarczowe hydrauliczne są cięższe w serwisie ale za to oferują znacznie większą moc od v-brek. Więc lepszym wyborem są hydrauliczne hamulce. I chcialbym zeby kierownica miala taka pionowe uchwyty do trzymania wydaje mi sie to przydatne przy zmeczeniu nie wiem jak sie to fachowo nazywa, Są to rogi Edytowane 22 Czerwca 2015 przez Marcin9 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2015 MTB na szosę... Czekam na temat ”szosa do downhillu” etc. Litości! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delmar Napisano 22 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2015 Dlatego zalozylem ten temat bo jestem zielony w tych sprawach i nigdy nie jezdzilem nawet na crosie szosowy raczej odpada bo wyglada jak na wyscigi, rozumiem ze cros rozni sie od mtb gruboscia opony ? Jaka wiec firme polecacie lub model z crosowych ? I jaka kwote trzeba przeznaczyc zeby miec minimum jakosci ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin9 Napisano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2015 rozumiem ze cros rozni sie od mtb gruboscia opony ? Nie tylko szerokością opon ale też geometrią ramy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2015 Cross ma węższą oponę, inną geometrię ramy i inne przełożenia w napędzie - jest dostrojony pod szybką jazdę po każdej nawierzchni, a nie na zwrotność jak MTB. Najtańszy przyzwoity cross to 1000 zł przyzakupach online. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delmar Napisano 22 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2015 No to cros bedzie dobry chce jak najlzej pokonywac dlugie dystanse nie meczac sie ,1000zl za nowke ?? toz on taniosc jak chleb dalibyscie jakies propozycje za tysiaca i dwa ? Musi mi sie podobac kolor czarno bialy niebieski lub zolty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2015 http://allegro.pl/rower-28-szybki-cross-line-1100-kands-okazja-i5460782617.html To jest najtańsza przyzwoita opcja, ale nie ukrywam, że ma parę mankamentów. http://allegro.pl/king-of-the-road-full-alivio-lazaro-integral-v3-i5465466128.html Tutaj już masz amortyzator z hydrauliczna blokadą skoku i lepszy napęd. Powyżej tej ceny do 2000 zł możesz mieć jeszcze hamulce tarczowe i trochę lepszy napęd, ale wg mnie opłaciłoby się dopiero dokładać gdyby był amortyzator powietrzny. Ja więcej na crossa bym nie wydawał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi