emcinek Napisano 27 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2015 W temacie chodziło mi tylko i wyłącznie o dystans jaki rower potrzebuje, żeby się zatrzymać z danej prędkości. To o czym rozprawiacie z czasem reakcji itd to "droga zatrzymania" z definicji wygląda to tak: Droga zatrzymania = Droga reakcji + droga hamowania Osobiście nie miałem jeszcze okazji się pobawić w testy z większymi prędkościami, natomiast: prędkość: 30km/h hamulec: taczowy mechaniczny 160/160 (avid bb7 road) opona: 700x35 masa całkowita: około 90kg nawierzchnia: lekko wilgotna droga hamowania: około 7m (mierzone na oko niestety) p.s. Śmieszna sprawa, bo wczoraj po raz pierwszy jechałem w ulewie i o ile wcześniej miałem wrażenie, że brakuje siły hamowania, tak jak dzisiaj wyszedłem na rower, to staje w miejscu praktycznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 27 Czerwca 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2015 @mmisiek9612 To jaką siłę mają hamulce samochodu skoro z prędkości ~30 m/s zatrzymują przeciętne auto - powiedzmy mały samochód miejski o masie 1 tony - na dystansie 10 x krótszym od podanego 450 m ? Wynika z tego,że 1000 N to niewielka siła przy tej masie. Mam rację ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmisiek9612 Napisano 27 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2015 Masz rację. Jak wyliczył kolega zekker rowerowe mają około 200N Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copone Napisano 27 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2015 Dla mnie te pomiary mają zasadniczy błąd. Ponieważ wytracanie prędkości kiedy koło jeszcze się obraca a hamowanie przy całkowitym zablokowaniu koła to są bardzo indywidualne cechy rowerzysty i jakości hamulca. Opony, nawierzchni ect. #...# Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emcinek Napisano 27 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2015 Osobiście nie miałem jeszcze okazji się pobawić w testy z większymi prędkościami, natomiast: prędkość: 30km/h hamulec: taczowy mechaniczny 160/160 (avid bb7 road) opona: 700x35 masa całkowita: około 90kg nawierzchnia: lekko wilgotna droga hamowania: około 7m (mierzone na oko niestety) ciśnienia nie podałem, około 4,5-5bar Zmierzyłem teraz dokładniej, ale nie udało mi się wycyrklować z prędkością, więc wyszło: 9m z prędkości 32,5. Copone. Tu nie chodzi o robienie szczegółowych badań, bo do takich, trzeba by mieć jednego rowerzystę, jakąś zamkniętą halę i jechane jedno za drugim po 100 czy ileśtam prób, żeby wykluczyć zmienne. Tutaj każdy musi szukać dziury w całym. Nawet dziecko wie, że każdy hamuje inaczej i na danym rowerze każdemu wyszłaby inna odegłość, więc nie musicie co drugiego posta tego powtarzać. Chodziło mi o to, że jak każdy by napisał na czym i jaki dystans mu wychodzi, to można by z tego wyciągnąć jakąś średnią i wtedy osoba patrząca z boku byłaby w stanie powiedzieć, czy jej rower ma raczej hamulce, czy spowalniacze. Z dwóch wyników i tysiąca trolowych postów ciężko będzie zrobić jakiekolwiek zestawienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 27 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2015 właśnie o przelecenie przez kierownicę mi chodziło. Przecież nikt nie będzie tak ostro hamował żeby polecieć tylko odpuści trochę i siła spadnie. A ciężkiego trudniej będzie przerzucić dlatego będzie mocniej hamować. Nie jestem pewny, bo tu dużo zależy od tego jak się człowiek zaprze i ustawi. Jak wyliczył kolega zekker rowerowe mają około 200N Te 200N wziąłem praktycznie z kosmosu, że się wstrzeliłem to inna sprawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2015 1. XC, hamulce tarczowe mechaniczne Accent Frezzer, przód tarcza 180 klocki metaliczne, tył 160 półmetaliczne 2. Schwalbe Nobby Nic (29x2,25", ciśnienie w okolicach 2bar) 3. Droga szutrowa utwardzona żwirem, ubita i twarda 4. Okolice 89kg (rower 14, ja 72, plecak z zawartością 3kg) 5. droga hamowania z 30km/h? 6-7m (mierzone rozstawem osi, mniej więcej 5 długości, margines na błąd wyznaczenia początku hamowania) 3. Asfalt czerwony rowerowy 5. droga hamowania z 30km/h? 5-6m (mierzone rozstawem osi, mniej więcej 4 długości, margines na błąd wyznaczenia początku hamowania) Jak widać w tym przypadku hamulce są na tyle mocne, że nawierzchnia ma znaczenie. Na tej szutrowej przód się leciutko ślizgał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copone Napisano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2015 https://en.m.wikibooks.org/wiki/Bicycles/Maintenance_and_Repair/Brakes/Adjusting_Rim_Brakes #...# Final Check Fig 4. Maximum Braking Distances for Adult-Sized Bicycles, zobaczcie to jeżeli ktoś nie widział dla v-b. Są nawet pewne standardy hamowania.( przyznam, że nie wiedziałem) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2015 Jak się dobrze poszuka, to można poczytać o procedurach testowych. Tutaj mają inne normy, albo pamięć mnie zawodzi, ale wydawało mi się, że z 25km/h było 7m. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.