boliron Napisano 21 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2015 Posiadam foxa rp2 165x38 rebound tune mid, compression tune hi. taki był w ramie. Z tego co udało mi się znaleźć rp2 ma max 300psi problem w tym że przy tym ciśnieniu mam sag około 17mm a powinno wg producenta być około 9mm. Z sidem z przodu nie mam najmniejszego problemu śmiga aż miło, natomiast z foxem nie umiem dojść do porozumienia. to już max tego dampera? da się coś więcej z niego wycisnąć, można przekroczyć trochę 300psi, czy grozi to natychmiastowym uwaleniem sprzętu? jeżeli nie to na co można go wymienić adekwatnego do potrzeb, by przy tej wadze damper spełniał swoje zadanie. Rama to jamis dakar xcr expert 2009. Reszta sprzętu spisuje się idealnie, gdyby damper udało się okiełznać to mam wszystko co trzeba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 21 Czerwca 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2015 Bezpiecznie damper można nabić nawet i do 400-500, problem pojawia się wtedy, ze jak on się ugina, lawinowo rośnie ciśnienie. Z tym sie raczej nic nie da zrobić, musiał byś wymienić na chyba HV - high volume. Ale jak przekroczysz o 10-15 psi myślę ze nie będzie problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 21 Czerwca 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2015 IMO zmiana na HV tylko pogorszy sprawę w czasie jazdy w terenie ze względu na mniejszą progresję i łatwość dobicia. Aczkolwiek można gdzieś poszukać samej puszki i spróbować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boliron Napisano 21 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2015 Czyli jężeli podpompuję powiedzmy do 350psi to będzie w miarę bezpiecznie? bo wzrost o 10-15psi raczej nie zmniejszy sag-u do 9-10mm. Dużo ucieka z dampera przy odpinaniu pompki? czy wszystko co ucieka to z układu pompki a jak było napompowane 300 to pozostaje 300 po odłączeniu pompki. Są może inne dampery którymi można by rp2 zastąpić do takiej wagi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 21 Czerwca 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2015 a jak było napompowane 300 to pozostaje 300 po odłączeniu pompki. Przy sprawnej pompce tak jest, "ucieka" dopiero przy podłączaniu z racji ze cześć ciśnienia wypełnia wężyk i manometr pompki. Jednak 350 to chyba za dużo mi sie wydaje ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boliron Napisano 21 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2015 Nie chcę za wszelką cenę kombinować żeby nie uwalić sprzętu, w takim wypadku co innego można zastosować? RS, inny fox, coś jeszcze innego, tylko czy iinny, innej marki nawet jeżeli będzie miał większe ciśnienie maksymalne to przełoży się na tolerancję mojej wagi, nie chcę rezygnować z fula bo choć z tak dużym sagiem to jeździ się całkiem fajnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 21 Czerwca 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2015 Wiesz, jesres poza zakresem wagowym branym pod uwagę ... to jest główna przyczyna, 150kg to nie przelewki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boliron Napisano 21 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2015 Dobrze prawisz, ale dzięki mnie przynajmniej rodzina ma cień latem sid śmiga pięknie, hamulce też ogień, tylko tutaj coś kuleje. Pomóżcie coś bo chcę się cieszyć jazdą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 21 Czerwca 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2015 Generalnie jedyne co może sie stać to ci wydmucha uszczelki. Na pewno jest RS którego mozna bezpiecznie pompować do 350 ale nie mam pojęcia jak sie w twojej ramie zachowa, a w ogóle co to za rama? Zawsze możesz zamienić na coś na sprężynie, ważysz tyle ze 1kg w ta czy w tamta różnicy nikomu nie zrobi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boliron Napisano 21 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2015 w pierwszym poście jest napisane, Jamis dakar xcr expert 2009 kilogram to by ciut bolało bo rowerek ma niewiele ponad 10kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 21 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2015 Rower 10 kilo i ty 150? To się do kategorii cudów zalicza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 21 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2015 Cudów, ale znacznie ograniczonych czasowo ... można tam wsadzić RS Monarch High Volume, większa średnica komory daje pracę na niższym ciśnieniu, ale co z tego, jak rama pęknie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boliron Napisano 21 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2015 rama ma już ponad rok i ma się świetnie, proszę nie uprawiać czarnowidztwa reszta sprzętu również, dokładniej jakieś 10200-10300g hamulce tylko musiałem sobie ciut mocniejsze sprawić bo r1 średnio sobie radziły. Na SLR 135g też mówili że się nie da, a mam je już chyba z 6 lat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 21 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2015 To nie jest czarnowidztwo. Rower 10 kilo zalicza się do lekkich, zdecydowanie nie jest przeznaczony dla użytkownika o Twojej wadze. Żaden komponent nie zachowuje się tak jak przewidział producent bo limit wagowy jest dużo niższy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 21 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2015 Pęknie jak nic ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boliron Napisano 22 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2015 Pomińmy inne części roweru, mnie chodzi o damper tylko i wyłącznie, reszta działa i ma się dobrze. Więc wszystkie sugestie dotyczące dampera chętnie przyjmę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 22 Czerwca 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2015 Wymień na sprężynowy. To chyba jedyna bezpieczna dla ciebie opcja. Odnośnie reszty, to ze nic im nie jest nie znaczy ze tak będzie cały czas. Może, ale nie musi. Jednak musisz mieć świadomość że, stąpasz po cienkim lodzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boliron Napisano 23 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2015 Ok, powiedzmy że ma być sprężyna jest coś dobrego jakościowo w długości 165mm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dziksoltys Napisano 23 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2015 Boliron a jaki masz dokładnie amor z przodu ? bo poszukuje coś dla siebie i ważę podobnie co ty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 23 Czerwca 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2015 W pierwszym poście jest informacja o amorku z przodu. Z sidem z przodu nie mam najmniejszego problemu Poza tym prywatnie najpierw założyłbym inny tłumik , aby sprawdzić czy oryginalny jest OK. Wątpię,abyś znalazł dobry tłumik sprężynowy o długości 165 mm . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 23 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2015 165 mm montażowej i sprężyna na 150 kg ? powodzenia edit : czego bym spróbował, to tak jak poprzednik : inny damper na podmiankę . a jak nie pomoże , to może CC Inline Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ishi Napisano 23 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2015 Generalnie jesteś ciężki wystrzegaj się dużych puszek bo będziesz miał sag 40%+ i liczne dobicia. Ja miałem RP2 HighVolume 184x44 i dało się na nim jeździć tylko po redukcji komory powietrznej za pomocą fabrycznego kita (największa podkładka). Moja waga netto oscylowała wówczas wokół 110 kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boliron Napisano 23 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2015 sid XX 2012 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.