Skocz do zawartości

[damper] fox rp2 przy 150kg


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Posiadam foxa rp2 165x38 rebound tune mid, compression tune hi. taki był w ramie. Z tego co udało mi się znaleźć rp2 ma max 300psi problem w tym że przy tym ciśnieniu mam sag około 17mm a powinno wg producenta być około 9mm.

Z sidem z przodu nie mam najmniejszego problemu śmiga aż miło, natomiast z foxem nie umiem dojść do porozumienia.

to już max tego dampera? da się coś więcej z niego wycisnąć, można przekroczyć trochę 300psi, czy grozi to natychmiastowym uwaleniem sprzętu? jeżeli nie to na co można go wymienić adekwatnego do potrzeb, by przy tej wadze damper spełniał swoje zadanie.

Rama to jamis dakar xcr expert 2009.

Reszta sprzętu spisuje się idealnie, gdyby damper udało się okiełznać to mam wszystko co trzeba.

  • Mod Team
Napisano

Bezpiecznie damper można nabić nawet i do 400-500, problem pojawia się wtedy, ze jak on się ugina, lawinowo rośnie ciśnienie. Z tym sie raczej nic nie da zrobić, musiał byś wymienić na chyba HV - high volume. Ale jak przekroczysz o 10-15 psi myślę ze nie będzie problemu.

  • Mod Team
Napisano

IMO zmiana na HV tylko pogorszy sprawę w czasie jazdy w terenie ze względu na mniejszą progresję i łatwość dobicia. Aczkolwiek można gdzieś poszukać samej puszki i spróbować.

Napisano

Czyli jężeli podpompuję powiedzmy do 350psi to będzie w miarę bezpiecznie? bo wzrost o 10-15psi raczej nie zmniejszy sag-u do 9-10mm. Dużo ucieka z dampera przy odpinaniu pompki?

czy wszystko co ucieka to z układu pompki a jak było napompowane 300  to pozostaje 300 po odłączeniu pompki.

Są może inne dampery którymi można by rp2 zastąpić do takiej wagi?

  • Mod Team
Napisano

 

 

a jak było napompowane 300 to pozostaje 300 po odłączeniu pompki.

Przy sprawnej pompce tak jest, "ucieka" dopiero przy podłączaniu z racji ze cześć ciśnienia wypełnia wężyk i manometr pompki.

 

Jednak 350 to chyba za dużo mi sie wydaje ...

Napisano

Nie chcę za wszelką cenę kombinować żeby nie uwalić sprzętu, w takim wypadku co innego można zastosować?

RS, inny fox, coś jeszcze innego, tylko czy iinny, innej marki nawet jeżeli będzie miał większe ciśnienie maksymalne to przełoży się na tolerancję mojej wagi, nie chcę rezygnować z fula bo choć z tak dużym sagiem to jeździ się całkiem fajnie

Napisano

Dobrze prawisz, ale dzięki mnie przynajmniej rodzina ma cień latem :) 

sid śmiga pięknie, hamulce też ogień, tylko tutaj coś kuleje.

Pomóżcie coś bo chcę się cieszyć jazdą

  • Mod Team
Napisano

Generalnie jedyne co może sie stać to ci wydmucha uszczelki. Na pewno jest RS którego mozna bezpiecznie pompować do 350 ale nie mam pojęcia jak sie w twojej ramie zachowa, a w ogóle co to za rama?

 

Zawsze możesz zamienić na coś na sprężynie, ważysz tyle ze 1kg w ta czy w tamta różnicy nikomu nie zrobi :P

Napisano

w pierwszym poście jest napisane, Jamis dakar xcr expert 2009

kilogram to by ciut bolało bo rowerek ma niewiele ponad 10kg

Napisano

Cudów, ale znacznie ograniczonych czasowo ... można tam wsadzić RS Monarch High Volume,  większa średnica komory daje pracę na niższym ciśnieniu, ale co z tego, jak rama pęknie ...

Napisano

rama ma już ponad rok i ma się świetnie, proszę nie uprawiać czarnowidztwa :) reszta sprzętu również, dokładniej jakieś 10200-10300g

hamulce tylko musiałem sobie ciut mocniejsze sprawić bo r1 średnio sobie radziły.

Na SLR 135g też mówili że się nie da, a mam je już chyba z 6 lat

 

Napisano

To nie jest czarnowidztwo. Rower 10 kilo zalicza się do lekkich, zdecydowanie nie jest przeznaczony dla użytkownika o Twojej wadze. Żaden komponent nie zachowuje się tak jak przewidział producent bo limit wagowy jest dużo niższy. 

Napisano

Pomińmy inne części roweru, mnie chodzi o damper tylko i wyłącznie, reszta działa i ma się dobrze. Więc wszystkie sugestie dotyczące dampera chętnie przyjmę

  • Mod Team
Napisano

Wymień na sprężynowy. To chyba jedyna bezpieczna dla ciebie opcja.

 

Odnośnie reszty, to ze nic im nie jest nie znaczy ze tak będzie cały czas. Może, ale nie musi. Jednak musisz mieć świadomość że, stąpasz po cienkim lodzie :P

  • Mod Team
Napisano

W pierwszym poście jest informacja o amorku z przodu.

 

 

Z sidem z przodu nie mam najmniejszego problemu

 

Poza tym prywatnie najpierw założyłbym inny tłumik , aby sprawdzić czy oryginalny jest OK. Wątpię,abyś znalazł dobry tłumik sprężynowy o długości 165 mm .

Napisano

Generalnie jesteś ciężki wystrzegaj się dużych puszek bo będziesz miał sag 40%+ i liczne dobicia. Ja miałem RP2 HighVolume 184x44 i dało się na nim jeździć tylko po redukcji komory powietrznej za pomocą fabrycznego kita (największa podkładka). Moja waga netto oscylowała wówczas wokół 110 kg.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...