zoomek Napisano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2015 Ktoś ma doświadczenia z serwisem/naprawą klamkomanetek RSX? Reanimuję komplet leciwych A410-tek. O ile z lewą, która początkowo nie zrzucała biegów, poszło gładko - kąpiel w benzynie ekstrakcyjnej, suszenie i ponowne przesmarowanie dały radę - o tyle zachodzę w głowę co z prawą. Klamka stawia zbyt duży opór przy próbie wrzucenia biegu (ze zrzucaniem nie ma problemów), a przepychając na siłę zmienia od razu 2-3 biegi. Będę wdzięczny za jakieś sugestie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2015 Obawiam się, że będziesz musiał te manetkę rozkręcić, żeby zobaczyć co w niej nie klika. To trochę zegarmistrzowska robota: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zoomek Napisano 23 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2015 Dzięki, widziałem już wcześniej ten filmik (a nawet kilka, bo to cała seria). Klamkomanetka powoli odżywa, to znaczy są pozytywne oznaki. Przeczyściłem ją jeszcze raz, pogmerałem trochę śrubokrętem, aby środek czyszczący mógł dostać się w każdą szczelinę. Efekt jest taki, że opór znacznie zelżał. Przez noc czyścidło powinno całkowicie odparować, a jutro przesmaruję mechanizm suchym smarem z teflonem. Mam nadzieję, że opór jeszcze się zmniejszy. Swoją drogą ciekawe, że 20-letni mechanizm wygląda nienagannie - żadnych ubytków, wyłamanych ząbków, skorodowanych sprężyn... Gdyby nie fakt, że z zewnątrz klamka była mocno poharatana można by uznać, że ma jakiś śmiesznie niski przebieg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.