Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

3 blaty z przodu to historia, 2 wystarczają w 100%.

2 do jazdy po płaskim i w dól, a 1 tylko i wyłącznie na podjazdy i to takie solidne, czyli generalnie się tylko tylną przerzutka operuje. ;)

Edytowane przez phoe
Napisano

Ja dobieram teren po młynek, nie odwrotnie. I choć i tak używam go rzadko, to na maratonach kocham go za to że jest.

 

Napisano

2) Canyon Nerve AL 8.9 (specyfikacja przede wszystkim i cena, a brak możliwości przymiarki i sprzedaż wysyłkowa nie koniecznie stanowią problem, ale wolałbym mieć dealera pod ręką)

Skoro bierzesz pod uwagę Canyona wysyłkowo to rozważ też Radona - model Skeen na 29tkach w podstawowej, lecz nadal wypasionej wersji z mixem osprzętu XT/SLX, jest od dzisiaj przeceniony - 1856 EUR zamiast 1999 (pozostałe modele Skeen'a też w dół o 12/13%).

 

http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-skeen-29-8.0-238338?currency=1&delivery_country=138

Napisano

Jeśli Radon to model Skeen 29 9.0 wygląda ciekawie ze specyfikacji, a po rabacie kosztuje 2250 Euro + wysyłka co da 10000zł. Około 1000 zł więcej niż Canyon, ale za to wyższej klasy amortyzator, pełen napęd XT, hamulce XT, lekkie koła i do tego ta waga... do 12 kg wliczając pedały w 18" ramie. Wszystko super poza tym, że nie znam ramy i nie wiem jak ona wypada w porównaniu z innymi markami. Tu i w Canyonie nie jestem pewien jak będzie z serwisem i częściami zamiennymi - jak szybko dostanę, w jakiej cenie i czy w ogóle dostanę po kilku latach części zamienne do ramy, wahacza i łożyska.

 

Mogę dopisać na razie Radona na równi z Canyonem, ale zobaczymy jakie opinie będą o tym modelu.

Napisano (edytowane)

Różnica w osprzęcie Skeen'a między wersją 8.0, do której podałem Ci linka, a wersją 9.0, to tylko manetki SLX, więc jeśli musisz mieć zrzucanie 2x w dół to celuj w 9.0 (oczywiście większa precyzja pracy w XT, ale nie wiem czy aż tak duża aby manetki decydowały o zakupie..).

 

MSZ to co powinieneś wziąć pod uwagę to różnice w zawieszeniu i kołach.

Edytowane przez bzx
Napisano (edytowane)

Jeśli nadal w slx nie ma instant release to tak, różnica w pracy jest duża na korzyść XT.

Oczywiście kwestia priorytetów i ile za te manetki przyjdzie dopłacić.

Edytowane przez modrzew
Napisano

Pytałem obsługę Radona w sprawie modyfikacji modeli przed wysyłką - niestety tego nie są w stanie zrobić. 

Same manetki widziałem parę dni temu chyba na promocji na bike-discount.de lub bike24.de, przy założeniu że sprzedasz te SLXy to może nie byłoby tak dużo do dopłaty (tym bardziej że sam rower jest przeceniony).

Napisano

W sklepie stacjonarnym powinni za dopłata wymienić, ale kupić manatki XT za jakieś 260zł i sprzedać potem SLX za jakieś 120-150zł, co za problem?
To jest coś co najłatwiej wymienić i bym nazwał to pierdołą.

Napisano (edytowane)

#phoe jak wygląda gwarancja i serwis Gianta, ile lat dają gwarancję na ramę z zawiasem ? W Anthem X 29er niech zostanie napęd i hamulce SLX, ale od razu chciałbym wymienić koła na lżejsze i nie wiem czy nie koliduje to z gwarancją ramy.

 

Zaczyna mi się też podobać Giant Anthem 27.5 1 :) , ale sam nie wiem czy chciałbym zrezygnować z 29. Poszukam sklepu, w którym mógłbym zobaczyć i przymierzyć się do obu tylko, że ostatnio tylko work work...

 

#bzx Radon i Canyon kuszą na pewno wyposażeniem.

 

Canyon jest moim faworytem jeśli chodzi o wygląd roweru/ramy tylko, że nie zamierzam z nim startować w konkursie piękności :)

Edytowane przez damian83
Napisano (edytowane)

Giant dożywotnia jak zarejestrujesz w ciągu 30 dni od zakupu. A serwis nie wiem, co mam w nim serwisować jak jest nowy prawie że. :D To realizuje sklep, więc już zależy gdzie będziesz go serwisował, tutaj marka ma mało do znaczenia.
Wymiana kół i GW ramy nie ma nic ze sobą wspólnego, a te koła Giant'a są dość lekkie o dziwo, cały rower tez jak na Alu fulla dość lekki.

 

Mi po 20km padła uszczelka w Rebie, 5 dni czekania na naprawę. Plus taki, że gratis serwis amora, a podobno warto nawet nowemu zrobić.

Edytowane przez phoe
Napisano (edytowane)

W moim Treku też był czas na zarejestrowanie i pierwszy serwis po 500 km, które zlecały po paru dniach. Trek ma też gwarancję dożywotnią na ramę HT, ale na fulle i carbon już nie. W gwarancji jest też zapis "Niniejsza gwarancja całkowicie traci ważność w przypadku jakichkolwiek modyfikacji ramy, widelca lub komponentów" dlatego pytam o Gianta.

 

http://www.trekbikes.com/pl/pl/suport/warranty/ <- gwarancja Treka, a w tytule powinni napisać "Mamy Cię" ;) Mimo takiej gwarancji dobrze mi się Trekiem jeździ, ale pewnie do czasu tfu tfu tfu awarii :)

 

Przypomniało mi się, że Trek też robi akcje wymiany wadliwych serii i informuje nabywców o tym mailem. Jakiś czas temu dostałem informację, że należy mi się kupon rabatowy o wartości 75 zł na akcesoria Bontrager jeśli ośka przedniego koła będzie do wymiany z powodu wadliwej serii oraz wymienią ją od ręki w serwisie na nową.

Edytowane przez damian83
Napisano

Wątpię żebyś zszedł jak pisałeś pół kilo na wadze zmieniając fabryczne koła na DT 1700. Jeżeli chodzi o wagę rowerów, to według strony Gianta, Anthem 29er waży 12,45 kg, a Anthem 27,5 1, 11,95 kg. 

 

Co do dożywotniej gwarancji treka to fulle i karbon też obejmuje. Nie obejmuje z tego co piszą wahacza. Mi pękła rama w fullu treka po 5 latach od zakupu i bez szemrania wymienili na nową.

Napisano

Opieram się na razie na tym co znajdę w internecie więc:

- koła Giant P-XC 2 29er ważą 2111g http://www.bikerecyclery.com/new-29er-wheelset-giant-p-xc2-15mm-qr-8-9-10-speed-32-spoke-black/

- koła DT Swiss X 1700 Spline Two 29 ważą 1680g http://www.dtswiss.com/Wheels/MTB-Wheels/X-1700-Spline-TWO-29

 

Na stronie Gianta polska nie widze w specyfikacji podanej wagi tylko puste pole, gdzie tą wagę znalazłeś ?

Napisano

#phoe jak wygląda gwarancja i serwis Gianta, ile lat dają gwarancję na ramę z zawiasem ? W Anthem X 29er niech zostanie napęd i hamulce SLX, ale od razu chciałbym wymienić koła na lżejsze i nie wiem czy nie koliduje to z gwarancją ramy.

 

Zaczyna mi się też podobać Giant Anthem 27.5 1 :) , ale sam nie wiem czy chciałbym zrezygnować z 29. Poszukam sklepu, w którym mógłbym zobaczyć i przymierzyć się do obu tylko, że ostatnio tylko work work...

 

#bzx Radon i Canyon kuszą na pewno wyposażeniem.

 

Canyon jest moim faworytem jeśli chodzi o wygląd roweru/ramy tylko, że nie zamierzam z nim startować w konkursie piękności :)

 

tak na marginesie zapytam ile Kolega ma wzrostu ?

jestem posiadaczem Anthema 27,5 1 i przy wzroście 178 cm mam rozmiar M.

 

Ps. Wg mnie ten model spokojnie kupisz ( o ile jest dostępny) przy dobrych negocjacjach za 7 z przodu ;)

 

Napisano

176 cm wzrostu, ale mam 29HT Treka rozmiar 17,5" (najmniejszy z 29er) i daję radę. Dziś w zasadzie miałem przygodę z rowem, który z 26" przejeżdżałem bez problemu, a z 29" poleciałem na rurkę... Fakt nie byłem na tej trasie od czasów 26 i jest to kwestia przyzwyczajenia do 29 i techniki, ale wiem w czym rzecz ;) Wolę zostać przy 29 ponieważ bardzo ładnie leci jak tylko go rozpędzisz, na 2016 rok niektóre marki idą w 27.5+ co ma zapewnić lepszą przyczepność, ale chyba 29 nadal zostanie moim faworytem. Na samym początku tematu pisałem, że to ma być 29 full, albo lekki 29 HT karbon jeśli nie znajdzie się odpowiedni Full 29 do XC - na razie nie podaje się i szukam fulla.

Napisano

Miałem Kellysa, niestety nie poleciłbym ich wtedy i chyba i teraz. Jak 9 lat temu były ciężkie to i teraz widzę, że się nic nie zmieniło. Do tego sporo problemów miałem z kołami bo wyginały jak tylko zjechałem z drogi asfaltowej, ramy też nie były wybitnie wytrzymałe i pękały na spawach (ja na szczęście nie miałem takiej przygody). Może gdzieś im się wkradł jakiś czeski błąd w obliczeniach i projektach ;)

Napisano

Lata temu miałem kellysa i nic się nie działo, a ważę nie mało. Sam niedawno kupowałem rower i jak czytałem opinie miał pozytywne, na żywo też fajnie wyglądał.

 

 

Napisano

Wiem, że namieszam trochę w temacie tym pytaniem, ale co myślicie o karbonie HT w cenie do 9000 zł - karbon uchodzi raczej za mniej wygodny od aluminium jednak lekki 29 w okolicach 10 kg będzie dobrze przyspieszał i wspinał się. Może się coś pozmieniało w technologii i karbony można uznać za wytrzymałe. Boję się też o żywotność karbonowej ramy, mimo dożywotniej gwarancji wiadomo, że sporo kamieni leci na ramę, bywają też małe wywrotki itp - wydatek nie mały dla mnie, ale jeśli przesadzam z obawami to piszcie.

 

Jeśli macie jakieś typy w sprawdzonym karbonie w tej cenie napiszcie.

 

Mam nadzieje, że nie odpiszecie za szybko bo pogoda super i pewnie wszyscy na dwóch kółkach w terenie, a nie przed komputerami, pozdrawiam :)

Napisano

Wielu posiadaczy fulli mówi, że już nigdy nie wróci do HT. Ja też tak jeszcze niedawno mówiłem, a parę miesięcy temu kupiłem karbonowego HT 29" i mój full poszedł w odstawkę. Na teraz HT dostarcza mi dużo więcej frajdy niż full, bo jest po prostu sporo lżejszy i bardziej żwawy. Mocno techniczne maratony u nas to raczej rzadkość, więc HT będzie z reguły szybszy. Do tego duże koło + karbon i straty na komforcie nie są aż tak boleśnie odczuwalne.

Co do wytrzymałości karbonu, to raczej nie ma się czego obawiać. Zdarzają się oczywiście pechowe przypadki, ale karbon jest w stanie bardzo dużo znieść. Ja na drugiej przejażdżce na bardzo stromym podjeździe straciłem równowagę, nie zdążyłem się wypiąć i razem z rowerem całym swoim ciężarem poleciałem w dół na olbrzymi kamień. Dolna rura z hukiem przywaliła w kamień i jedyne co się stało to odprysk lakieru.

Napisano

Teraz to nawet wybór koszyka na bidon nie jest taki prosty ;) Wygodniej i może jest na dalekich dystansach na full, w maratonach na zjazdach i w technicznym terenie koło się dobrze kleji. Od kiedy mamy pogodę częściej jeżdżę i dociera do mnie powoli myśl, że fulla aż tak nie wykożystam na codzień. Lekki rower da mi chyba większą przewagę, a fulla jak się kiedyś dorobię kupię do zabawy w gorach z konkretnym skokiem, a i szksowy też by się przydal jak ktoś by mi chcial zrobic prezent ;)

 

Czy to full czy HT będzie zobaczymy, ale już kilka rowerów pokazano na 2016, zabijają ceną...

Napisano

Większe koło zrobi różnicę dużą i na Beskidy na większość szlaków HT wystarczy, natomiast gdybyś chciał ostrzej pojeździć i zrobić szlaki nieprzejezdne na HT to tutaj kupiłbym Enduro. Czy masz fulla 100/100 czy HT to poziom trudności szlaków będzie na nich bardzo podobny, jedynie komfort 4 liter się poprawi.

 

Ja natomiast lubię HT za swoją sztywność, która ujawnia się szczególnie na ciasnych, krętych trasach.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...