Skocz do zawartości

[Tektro Auriga]nowe tarcze, punktowe ocieranie o klocki


synthesis

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Kupiłem dwie tarcze A2Z ATD 160 do hamulców tektro auriga. Po założeniu z przodu jest idealnie, nic nie ociera, tarcza kręci się prosto, natomiast z tyłu punktowo ociera o klocki, pierwsza moja diagnoza to krzywa(nowa) tarcza... ale żeby się upewnić przełożyłem tarczę tylna na przód i okazuje się że wszystko jest w porządku, nic nie ociera tarcza kręci się prosto. Co może być przyczyną tego punktowego tarcia z tyłu? Coś nie tak z piastą? Jak zakładałem tarczę to wszystko ładnie wyczyściłem, przykręcałem "krzyżowo". Piasta przy sprawdzaniu moja amatorską ręką nie ma luzów, ale może problem tkwi gdzieś głębiej? Dodam, że rower jest prawie nowy, ma dwa miesiące, a tarcze wymieniłem gdyż te dołączone w zestawie były kiepskiej jakości, a chciałem mieć jakieś bardziej trwałe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś miałem podobne problemy tylko że u mnie ocierało punktowo tylko jak rower był obciążony(jak na nim jechałem) . Podczas sprawdzania na sucho była cisza. ustawiałem zaciski sporo razy ale efekty były marne. Stawiałem właśnie na krzywą tarczę bądź jej zgrubienie w jednym miejscu. Na szczęście problem sam ustąpił po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. Zapewne wszystko się dotarło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co tam za piasta siedzi w kole?

U mnie problem z ustawianiem tylnego zacisku ustał jak ręką odjął po zmianie kół na takie z piastami dt350 z osią thru bolt z tyłu. Wcześniej na taniej piaście Shimano zawsze coś było lekko krzywo, falowało, klocki nierówno zdarte, itp. Praktycznie po każdym zdjęciu koła można się było bawić w regulację zacisku od nowa.

Edytowane przez modrzew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to wina piasty, to ja bym i tak jeździł i się nie przejmował tak jak to robiłem na moim starym komplecie kół. Klocki trochę się przytrą to zwiększy się lekko szczelina i pewnie zapomnisz o tym ocieraniu. Tak czy siak dokładnie ustaw zacisk i tyle, najlepiej jak się da, jak w którymś punkcie lekko ociera to trudno.

Oczywiście jak masz ekstra kilka stów to można eksperymentować z wymianą piasty czy całego koła.

Tak BTW na podstawie czego stwierdziłeś po 2 miesiącach jazdy, że fabrycznie zamontowane tarczę były kiepskiej jakości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Właśnie nie chce dokładać do tego interesu, w sumie rower jest na gwarancji więc może mogę ta piastę zareklamować, A wymieniłem te tarcze na lepsze, gdyż od momentu kupienia roweru przy hamowaniu klocki wydawały wydawały dziwny głośny dźwięk, jakby strzelanie ;) ciężko to opisać jak się nie słyszy, na początku nie zwracałem na to uwagi bo myślałem ze klocki i tarcze muszą się ze sobą dotrzeć, ale z każdym kilometrem było coraz gorzej (a jeżdżę na rowerze codziennie) doszło do tego że przy hamowaniu tarcze służyły mi jako dzwonek przed pieszymi, gdy jechałem po ścieżce rowerowej, ludzie z daleka się odwracali, pare razy hamulce zdejmowałem czyściłem, po tym zabiegu troszkę ustawało, ale po paru kilometrach znowu wracało, więc wymieniłem tarcze i jest wszystko ok tylko zauważyłem przy wymianie że ta piasta jest walnięta, bo wcześniej myślałem że stara tarcza jest krzywa..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...