Skocz do zawartości

[Rower] Przeróbka Rockhoppera


barti12341

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, mam zamiar przerobić swój rower specialized rockhopper 29 w wersji podstawowej z 2014 roku. Mianowicie chodzi mi głównie o napęd (tzn przerzutki całość, korba), widelec oraz oponki. Liczę na was ludzie żebyście pomogli dobrać cos lekkiego i fajnego. Mysle o startowaniu w maratonach a w rowerze przeszkadza mi to ze przerzutki nie sa zbyt precyzyjne. Rower wazy okolo 14.5 kg myślałem o wadze 12 kg nie więcej. Mam 191 cm wzrostu i waze 85-89 kg. Ogólnie na koniec zostawiłem sobie najważniejsze pytanie - czy jest sens ten rower przerabiać czy lepiej dac sobie spokój i jeździć na nim tak jak jest a pomyśleć nad kupnem nowego lepszego do maratonów myślałem nad fulem dodam ale to w sumie tylko takie male marzenie, chodzi mi o pieniadze :D

Napisano

Popieram, wydasz dużo pieniędzy i się okaże, że za tą kasę kupiłbyś lepszy jeszcze cały rower.

Wystaw na sprzedaż, ludzi ciągnie do naklejek Specialized, dołożysz kasę i kupisz fajny już rowerek na maratony.

Może za 1000 PLN uda Ci się go sprzedać, tylko przeprowadź mu gruntowny serwis (porządne mycie wszystkiego, łącznie z łańcuchem) smarowanie i ewentualnie wymiana zużytych podzespołów (łańcuch, kaseta).

Za 4000 PLN można mieć przyzwoity sprzęt, ale zapomnij o 12 kg :) nie w tych pieniądzach.

 

Popraw nazwę tematu, przeczytaj regulamin.

Napisano

No właśnie jak miałby dostać ten 1000 to warto byłoby kupić kaseta ok 70 zł + łańcuch ok 40 zł. Bo może się okazać, że i 800 nie dostanie bo osprzęt to tam słaby siedzi. Ma szansę tylko jak sprzęt będzie wyglądał jak nówka i ktoś się skusi na naklejki Speca. Można go nawet wypolerować woskiem po umyciu. Polecam: http://turtlewax.pl/turtle-wax-ice-ultranowoczesny-wosk-plynie-gabka-sciereczka-obejrzyj-film-p-1.html nie trzeba się dużo napracować, a efekt rewelka, minus taki, że utrzymuje się tylko do pierwszego porządnego mycia.

Napisano

Dalej za rower 3000

Dalem*

Przeciez rama i kola sa dobre kiera siodlo itp jedynie szczególnie przednia przerzutka i amortyzator. Czy nie ma rady :(

Napisano

Przerabiaj jak chcesz,nikt ci tego nie zabroni,pytanie jest tylko jedno...po co?kup lepszy amor,lepsze przerzutki,korbę i zobaczysz ale ponad 2,5 kg na tym nie zgubisz

Napisano

To dajcie jakies propozycje tylko poważne kwota do 5 tys. Myślałem o treku superfly np. I to ma być rower w ktorym nie będzie trzeba wymieniać czegos. Rozmiar kol raczej 29" zreszta jesli ktos ma jakies pomysły niech napisze co mu chodzi po glowie. Od razu mowie ze nigdy nie startowalem w żadnych zawodach i byłby to mój pierwszy raz ale mysle o tym poważnie mieszkam w pobliżu Karkonoszy

Napisano

koła są dobre ?, a do czego, do ubijania asfaltu ? , w tym rowerze trzeba wszystko zmienić ...


Dalej za rower 3000
Dalem*
Przeciez rama i kola sa dobre kiera siodlo itp jedynie szczególnie przednia przerzutka i amortyzator. Czy nie ma rady :(

 

,
 

Napisano

Zapomnij o Trekach, Specach, Scotach, santacruzach itp. Są to rowery przy których w pierw płacisz za zestaw naklejek producenta, dopiero później za resztę.

Zobacz sobie Radon oraz Canyon, za 5 tyś. można mieć już rowerek marzenie na pełnym XT amorem Foxa i wagą ok 12 kg. Przeglądnij to forum bo dużo tu dyskusji z wyborem roweru do 5000 PLN.

Napisano

Za 5 tys to uwzględniając przesyłkę jednak z Rebą i raczej Deore (XT tylko z tyłu). Pełne XT + Fox powyżej 7k. Ale też polecam Canyona z autopsji (GC AL SLX 7.9).

Napisano

Dokładnie. Mam Canyona, ale mam wrażenie, że się zrobiła nagonka na duże marki, że płacisz za naklejki itp. i szczerze mówiąc trochę mnie to zaczyna irytować. Ok, wyjściowo są droższe ale to nie są złe rowery i skreślanie bez przemyślenia i próby negocjacji byłoby błędem. Różnica w cenie wynika głównie z modelu dystrybucji a nie chciwości, bo sądzę że Canyon też do interesu nie dokłada ;-) Ja wybrałem Canyona świadomie bez przymierzania, z założeniem, że jak nie podpasi to oddam, ale nie wszyscy tak potrafią i płacą za to, że się mogą przymierzyć, odebrać na miejscu itp.

Napisano

Ja nie mówię, że są złe. Mówię tylko że za rower wart 5000 trzeba dać 8000 a i tak będzie miał słabsze koła. Jak komuś to odpowiada to ja nie mam z tym problemu, ale doradzam to co ja uznaję za słuszne i lepsze.

Dobra ciut przesadziłem z pełnym XT ale jest Fox bdb osprzęt i waga: Radon ZR Race 29 7.0 nie mogę coś linka wkleić z tel.

Napisano

To w takim razie zacznę sie chyba interesować geometria ramy i sobie rower poskladam bo za 4k mogę kupic krossa np czy innego kellysa ale jest taka różnica ze jak wsiadlem na krossa 1000 zl droższego i sie przejechałem czułem sie jakbym przesiadl sie z górala na kolazowke z amorem z przodu i lekko terenowymi kolami. Tak sobie mysle ze jakbym dorwal używanego foxa i zrobil porządny napęd wydając na to 2,5k, a to co tu mam sprzedal za 500-700 zl miałbym rower... Sam juz nie wiem może po prostu przywiazalem sie gdyby byl lżejszy 2 kg zrobilbym to co napisałem powyżej i nie zakladalbym tematu a tak to się zastanawiam

A tak apropo fajny ten radon

Napisano

jeśli ram ci pasuje to można się skusić na złożenie. przyzwoite koła kupisz do 1000zł, amorek- np epicon 1000zł, na tychgratach możesz być1kg do przodu. Odpowiednie opony i mleko też zaoszczędzą kilka g. dalsze części będą relatywnie mniej masy urywały 

Napisano

hej jestem po takim upgradzie i potwierdzam ze nie ma chyba sensu zaplacilem tyle ze nowy bym kupil  zostala praktycznie tylko rama

Napisano

rower jest nadal ciezki w terenie dobrze sie jezdzi ale waga 14 kg moze urwe jeszcze max 1 kg nie mam porownania do jakiegos lepszego sprzetu moge porownac do tego co bylo ogolnie to inny rower ale wyszlo za drogo

Napisano

To cos Malo ci zeszlo sam amor na foxa zmieniając zyskalbym ponad kg czyli jakies 13,7 kola waza kolo 4 kg a można znaleźć wytrzymale ważące z 1,5 mniej czyli kolo 12 plus korba no 12 kg by wazyl po wydaniu jakiegoś 3,5 tys zl.. Dalem 3 wydając 3,5 koszt byłby 6,5 tys a coraz bardziej wkręcają mi sie fule do enduro bo waza po 12 kg i wytrzymują więcej no i lepsza frajda przy zapier****niu po lasach za 6,5 wyrwalbym cos dobrego na kolach 26 z używek no właśnie tylko ze wolalbym 27,5 albo 29 rozmiar kol a tu juz cena wzrasta

Napisano

Udowodnij mi że te koła ważą 4kg...

Po drugie - Full do enduro o wadze 12kg i cenie do 6.5k zł... dobre sobie. Aby uzyskać taką wage w sprzęcie o takim zastosowaniu trzeba się posiłkować karbonowymi obręczami i innym sprzęcie ultralajt .

Napisano

Gość już sam nie się czego chce. Zaczęło się od wylajtowania pod kątem maratonów, potem zakup czegoś nowego (i nowy temat), potem znowu odchudzanie (i trzeci temat), a teraz koniecznie lekki full enduro do bliżej nieokreślonej jazdy po lesie...

Napisano

Wracając do tematu kminie i doszedłem do wniosku ze skoro rower kupiłem w zeszłym roku mam gwarancje na osprzęt do przyszłego na ramę do śmierci to dopóki nie zajadę tych przerzutek i widelca nie opłaca mi sie nic robic. Rower jeździ wszystko hula jedynie problem jest taki ze zdarza sie ze łańcuch wchodzi mi miedzy zebatke a ramę i ociera sie rama strasznie wkurzające to jest dodam ze środkowa zebatka jest w jednym miejscu lekko krzywa i chyba wezme kombinerki i gumowy mlotek i sprobuje ja naprostować oraz strasznie sie ustawia ten sag w amorze albo raczej jego namiastkę po prostu kręcę i albo jest prawie żaden albo schodzi drastycznie w dol macie jakies pomyśl zeby to porządnie zrobić? Ogółem rower zanosze niebawem do serwisu na przegląd od razu powiem co jest 5 sklepikarzowi ale powiedzcie co sadzicie bo gwarancja wiecznie nie istnieje na osprzęt a po co płacić za takie chyba y

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...