JPK Napisano 19 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2015 Cześć. Niedawno wyciągnąłem ze stodoły u rodziców drugi rower po dziadku (o pierwszym bedzie kiedy indziej). Ostatnio jeżdżony z 15 lat temu przez ze mnie i to tylko dlatego że padł góral. Jeździlem dopóty do póki nie padł zespół napedowy aż tak bardzo że po hamowaniu trzeba było wykonać kilka obrotów pedałami aby zaczął działać napęd. Niestety wpadłem również na pomysł zrobienia pomarańczowych pasków ale naszczęście plakatówkami (tak przynajmniej pamietam), które nieco sie wżarły w metal, ale może uda sie ich pozbyć ;-). Po wyciągnieciu ze stodoły rower wyglądał tak: Po umyciu tak z grubsza i odręcieniu elementów w tym projekcie zbędnych (bagażnik, dosztukowany kawałek przedniego błotnika, pozostałości dzwonka- chociaż ten może wróci) wygląda to tak: Plan zakłada zostawienie roweru w jak najbardziej oryginalnym stanie- łącznie z kołami- taki rost będzie. Z racji tego ze nie potrafie (jeszcze) szprychować i centrować kół pojadą do pewnego pana który zostawi jak najwiecej elementów (łącznie ze szprychami), wymieni te które trzeba koniecznie wymieni\c i zrobi tak żeby było bezpiecznie. Przy okazji pytanie- usłyszałem że na takie obręcze zakłada sie inne opony- fartuchowe- czy ktoś może potwierdzić, orientuje sie w temacie? Środek piasty tylniej raczej cały do wymiany. Wianki jeśli będą ok to tylko mycie i smarowanie- rozbiórka wszystko pokaże. Zastanawiam się jeszcze nad ewentualnym klarem na elementy, ale....... Rower to podobno Łucznik, ale na razie nie wiem nic więcej. Na zgrzewie pod siodłem z lewej strony jest numer: Po tablicze na główce ramy zostały nity, ale być może ww Pan jakąś ze swoich zbiorów dopasuje. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmisiek9612 Napisano 19 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2015 no ja bym mu jeszcze lakierowanie zafundował wtedy by elegancko wyglądał ale to może trochę kosztować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JPK Napisano 19 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2015 (edytowane) Lakierowany był rower nr 1, o któryn troche później...... Właśnie chodzi mi o zostawienie patyny Edytowane 19 Czerwca 2015 przez JPK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmisiek9612 Napisano 19 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2015 no ale to rdza go będzie dalej zżerać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JPK Napisano 19 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2015 Dlatego zastanawiam sie nad klarem. Zabrałem sie za koła, co by zawieźć czyste do zrobienia. Niestety nie uzyskalem oczekiwanego efektu, bez rozszprychowania i jak na warunki domowe nie jest źle, ale mogłoby być lepiej: Chciałbym dokładniej to wyczyścic ale..... Niestety nie udało sie wyjąć jednego wianka z tylnej piasty oraz rowebrać elemantów z zębatką. Ciekawi mnie też szprychowanie (wygięcie szprych) koła przedniego. Czy poprostu jest to sposób na skrócenie za długich szprych czy ma to jakiś inny sens.... Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmisiek9612 Napisano 19 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2015 to chyba jakaś stara technologia aerodynamiczna jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JPK Napisano 24 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2015 Rozbiorki ciąg dalszy. Chciałem ogołocić do ramy, ale... niestety mimo rozkręcenia wszystkich elementów związanych ze sterem nie udało mi sie go rozpołowic, ani po dobroci ani siła wiec mycie benzyną odbyło sie w ramie, ale na tyle miałem dostep ze udało sie bez wiekszych komplikacji. Wianki były ok, wiec również zostały umyte i nasmarowane. Błotniki trzeba bedzie porządnie wyczyścić i prysnąć klarem, co by rudzielec nie zeżarł do reszty: NIestety kół raczej nie bede mógł zastosować do jazdy, czas i rudzielec zrobiły swoje- trzeba bedzie czegos podobnego poszukac...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Classified Napisano 24 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2015 Pod tym całym syfem jest kawał dobrej jakości materiału. No ale sprzęt klasowy wiec i lata przetrzymał z gracją A co do tych technologii aerodynamicznych to raczej metoda na naciągnięcie szprych. Moja babcia miała coś podobnego w swoim rowerku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JPK Napisano 24 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2015 Czy mógłby ktoś pomóc w identyfikacji? Producent podobno Łucznik, ale czy na pewno? W jakich latach mógł być wyprodukowany? Na ile jest oryginalny- -obręcze- czy rzeczywiście były takie szerokie w tamtych latach?- Hamulec na pewno jest Rometowski- pewnie dziadek coś składał z kilku rowerów- z tego co było dostepne. Jakie opony na takie obrecze- fartuchowe? -korby na kwadrat i klin wbijany, dokrecany z boku, zębatka? -kierownica i siodło raczej oryginał, ale pewności nie mam -błotniki- rama widać że czarna, ale błotniki niby szerokie jak obrecze, ale zielone, a spod zieleni wychodzi granat z białymi pasami po bokach (zdjęcie widać w poscie wyżej). Bardzo prosze o pomoc. Dziękuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JPK Napisano 24 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2015 Korzystając z wolnego ogarnałem sakiewke- będzie w niej jeszcze pewien dziadkowy smaczek ;-) Swoją drogą wykonana z ciekawego materiału- od zewnatrz jak guma, od wewnątrz jak filc. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JPK Napisano 23 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2015 (edytowane) Witam. Wreszcie się ruszyłem i trochę drgnęły prace. Odebrałem koła ze sprawdzenia (wymiana kilku szprych, podkładka przy dziurze obok nypla, wymiana całego środka piasty tylnej). Wszystko wyczyszczone szczotą ryżową tak aby zostały zgniotki, obicia i rdza- jedynie aby usunąć luźne fragmenty rdzy, farby; dalej odtłuszczenie i matowy klar. Jak na warunki piwniczno- blokowe chyba nie jest źle: Muszę popracować jeszcze nad suportem oraz skórą siodła. Do dokupienia opony, dętki oraz łańcuch. Zrobiłem jak umiałem- chyba nie jest tak źle ;-). Pzdr Edytowane 23 Października 2015 przez JPK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copone Napisano 23 Października 2015 Udostępnij Napisano 23 Października 2015 Linki nie otwierają się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JPK Napisano 23 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2015 Linki nie otwierają się Musiałem troche pokombinować, ale juz jest ok ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 6 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2015 te błotniki mają malowanie jak Mesko, może przełożone? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JPK Napisano 6 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2015 (edytowane) Błotniki są raczej nie od tej ramy: - rama czarna, a na błonnikach zieleń a pod nią granat z białymi paskami po bokach - wyglądają jakby były od większych kół ( tu jest 28) -mocowanie tylnego do osi jest skracanie (doginane) ale to też może być od innego sprzętu Nie pasuje również sztyca pod siodlem, mimo dokręcania na maksa ma luz- pytanie czy brakuje tulei czy jest od innej ramy oraz czy tylko sztyca czy również siodło. Chociaż to drugie pasuje kolorem do chwytów ;-) Edytowane 6 Listopada 2015 przez JPK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 6 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2015 sprawdz sztycę czy ma 1 cal bo może jest metryczna od ukrainy 25 mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JPK Napisano 6 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2015 (edytowane) Cześć. Korzystając z wolnej chwili postanowiłem odnowić siodło, jednak nie jak kolega chrissbe w tym projekcie: http://www.forumrowerowe.org/topic/130899-reinkarnacja-druga-mlodosc-kolarki-romet/page-3 a jedynie odświeżyć co by pasowało do reszty. Po rozebraniu wyglądało tak: Następnie szorowanie szczoteczką do rąk i mydłem: Nacieranie olejem kujawskim- tak spożywczym: I piekarnik- 10 minut ok 70 stopni: Pozostaje poskładać i gotowe. Edytowane 6 Listopada 2015 przez JPK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ludz Napisano 7 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2015 Z tego siodełka da się wycisnąć dużo lepszy efekt. Pytanie tylko, czy chcesz się w to bawić, bo koszt samych preparatów to będzie ok. 100pln. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JPK Napisano 15 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2015 (edytowane) Witam. Co do sztycy- średnica 23mm. A co do czyszczenia siodła- do tego roweru takie ma być aby pasowało do całości. Ale przy kolejnym projekcie pewnie poprosze o pomoc bo będzie już wymagał eleganckiego siodła :-). Niestety jeśli chodzi o siodło pojawił się problem: zaginęła mi paczuszka z (nie wiem jak dokładnie się to nazywa) elementami do mocowania skóry do ramy siodła- śrubka z płaskim łbem- bez gwintu ale z rozdwojonym wzdłuż trzpieniem który po przełożeniu przez otwór rozgina się na boki. Pomyślałem ze zamiast tego zastosuje cieniutkie śrubki i przykręcę bezpośrednio do ramy siodła uprzednio wiercąc w niej otwory: Niestety okazało się że otwory skórze są poniżej metalowego elementu wiec śrubki tak, ale będę musiał również dorobić blaszki takie jak w oryginale: Czeka mnie trochę zabawy ale chyba warto. Pzdr Edytowane 15 Listopada 2015 przez JPK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crisso Napisano 18 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2015 Witaj, potrzebujesz takich nietypowych, starych nitów: http://allegro.pl/siodelko-nity-siodlo-zzr-huragan-jaguar-i5761276329.html Napisz do użytkownika bo kupiłem ostatnio 10 sztuk ale z tego co pamiętam miał ich więcej. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JPK Napisano 13 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2017 Cześć. Prace prawie skończone, zostało tylko ogumienie na które od jakiegoś czasu nie moge sie zebrać bo zawsze są ważniejsze wydatki. Zastanawiam sie cały czas co to jest za sprzęt. Czy poznaje ktoś może? Wielka prośba o pomoc w identyfikacji. Dziękuje i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.