Eazy Napisano 19 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2015 Witam Przymierzam się powoli do wymiany opon w moim trekkingu. Chciałbym założyć szersze opony (zmiana z 28 x 1,5 na 29 x 1,9 lub 2,0) i będę też potrzebował zmienić błotniki. Pytanie o ile szersze powinny one być od opony? Czy dla opony 1,9-2,0 wystarczy 60mm, czy raczej brać 65mm? Większych niż 65mm nie znalazłem na koło 28 cali (mowa o klasycznych błotnikach). Nie chciałbym, żeby rower śmiesznie wyglądał ze zbyt szerokimi błotnikami, ale też potrzebuję, żeby spokojnie pomieściły oponę. Opona będzie w tym stylu: http://allegro.pl/opona-opony-panaracer-soar-all-condition-29-x-2-0-i5119162335.html Dzięki Eazy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lajtspid Napisano 19 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2015 Tak wygląda błotnik SKS 65mm z oponą 28x1,75: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 19 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2015 Dziękuję Ci bardzo za zdjęcie Na szerokość widzę, że powinno być ok nawet dla opony 2,0, ale węższe błotniki chyba nie wchodzą w grę. Czy to na zdjęciu to te błotniki SKS? http://allegro.pl/blotniki-sks-bluemels-28-65-mm-czarne-i5432834238.html Ten model właśnie rozważam przy zmianie opon. Zacząłem się tylko teraz zastanawiać, czy opona 29 wejdzie mi na wysokość pod taki klasyczny błotnik... Chciałem coś z lekko terenowym bieżnikiem (jeżdżę głównie po lasach) a w rozmiarach 28 są w zasadzie tylko szosowe. Teraz jednak jak patrzę na Twoją oponę to widzę, że prześwit do błotnika za duży nie jest. Czy jest u Ciebie jeszcze luz na delikatnie uniesienie błotnika nad oponę na mocowaniu (fasolka)? Niby ta opona http://allegro.pl/opona-opony-panaracer-soar-all-condition-29-x-2-0-i5119162335.html nie ma wysokiej kostki, ale... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukee Napisano 19 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2015 Nie wiem jak ta konkretne opona, ale u mnie Schwalbe Mondial 1,75 siłą trzeba przeciskać pomiedzy zaciskami od vbrakeów, a SKS 55 CROSS to tak akurat pasuje (chociaż mógłby być szerszy trochę). No a na wysokość to sobie nie wyobrażam zamontowania opony 29 w miejsce 28, robiłeś przymiarkę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 19 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2015 Przymiarki nie robiłem, ale mam sporo miejsca jeżeli chodzi o wpasowanie nowej opony. Te Panaracer nie powinny być specjalnie wyższe od standardowych 28''. Jedynie bieżnik troszkę bardziej terenowy niż typowe opony do trekkinga. Na 99% jestem przekonany, że opony wejdą bez problemu. Pytanie tylko, czy będzie jeszcze miejsce na błotniki... Dorzucam zdjęcie profilu tej opony zamontowanej na obręczy. Wygląda na niewiele większe niż klasyczne 28'' a w porównaniu do np. Schwalbe Big Apple mogłyby się pewnie okazać delikatnie mniejsze... Nie mam niestety w okolicy takiego serwisu, gdzie mógłbym zrobić przymiarkę. Na szybko zrobiłem jeszcze zdjęcia, jak to u mnie wygląda z miejscem: Tył: Przód, trochę niewyraźnie wyszło, przy V-Brake (z tyłu jest tak samo, albo i lepiej): Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 19 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2015 Pomierzyłem wszystko jeszcze raz dokładnie i wychodzi, że w najwęższym miejscu szerokość ramy (miejsca na koło) wynosi 55mm. Podobnie z najniższym punktem ramy - odległość od krawędzi obręczy to też 55mm (do poprzeczki w tylnych widełkach, gdzie przykręcony jest błotnik). Jeżeli więc opona będzie mieć przekrój poprzeczny nie większy niż 50x50mm to powinna się zmieścić z minimalnym luzem. Oczywiście im niższy profil tym szerzej się robi w ramie, więc dla np. 40mm profilu będzie już dostępne 60-65mm szerokości. Czy ktoś jest w stanie podać jaki jest (orientacyjnie) rozmiar 'balonu' w 29-tce o szerokości 2,0? Z tego co wiem to te 2,0 nie przekłada się dokładnie na 2 x 2,54 tylko przeważnie wychodzi mniej (np. Schwalbe dla rozmiarów 29x2,0 i 28x2,0 podaje takie samo ETRTO 50x622). Najbardziej jednak nie daje mi spokoju wysokość profilu opony. Czy mówimy tu bardziej o 40mm, czy jednak 50+? Tej informacji nie mogę nigdzie znaleźć... Dzięki Eazy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 24 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2015 Opony dzisiaj przyszły i weszły bez problemu. Problemem natomiast może być zmieszczenie nowych błotników, które dopiero będę zamawiać (nie wiedząc, czy zmieszczę opony nie zamawiałem błotników). O ile przestałem się martwić ich szerokością to pojawił się problem ilości miejsca między mocowaniami a oponą. Przód będzie raczej bez problemu: Tył do poprzeczki ma jakieś 7mm i może być ciężko: Najgorzej natomiast jest przy mocowaniu tylnego błotnika na dole (przy rurze podsiodłowej): Tutaj do mocowania mam max 5mm... Nawet jeżeli błotnik wrzucę od strony rury podsiodłowej to jeszcze musi wejść śrubka do przykręcenia tego. No nic - będę próbował Połowa sukcesu jest. Rower na nowych oponach 29x2.0 wygląda obecnie tak: Jak przyjdą błotniki to będzie chwila prawdy... o przód się nie obawiam, ale z tyłu może być ciężko. Nawet, jak je założę to jazdę po błocie będę mógł oglądać jedynie na YT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertrobert1 Napisano 24 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2015 Zainwestuj w dość uniwersalne błotniki topeaka http://www.ostrekola.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=12731 Idealny jest na oponki z agresywniejszym bieżnikiem i na cięższy teren. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 24 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2015 Ten przedni Topeak mocowany do widelca jest genialny Jestem ciekaw, czy to tylne pióro da się tak ustawić, żeby przeszło pod bagażnikiem i sakwami... jeżeli tak to miałbym problem rozwiązany Tzn. na pewno już wiem co kupić na przód. Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 25 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2015 Kiedyś tylny wsadziłem tak: https://picasaweb.google.com/114429717076057867312/NoweCzesci?noredirect=1#5356541278604298866 Mało estetyczne, ale przy oponie nie było już miejsca. Dół można zamocować do rury podsiodłowej na opaski zaciskowe od kabli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 26 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2015 U mnie też nie obeszło się niestety bez 'druciarstwa' i 'trytytek' Błotniki przyszły dzisiaj i przedni pasuje, jak szyty na miarę. Chciałem go dać troszkę wyżej, ale od wewnętrznej strony widelca mam jakieś śruby i nie dało rady. Natomiast tył to rzeźba... Rower jest wycieczkowy (głównie lasy), więc bagażnik i sakwy są stałym wyposażeniem. Mocowanie tylnego błotnika (opaska z klamrą) zdemontowałem i wpasowałem błotnik w bagażnik mocując go ''trytytkami''. Przód błotnika jest dosyć sztywny co ułatwiło przymocowanie go do bagażnika a tył z kolei to bardzo elastyczna płetwa, która dała się 'wpleść' w bagażnik. Muszę jeszcze tylko zdemontować tylną lampkę i wrzucić jakieś małe oświetlenie na sztycę pod siodło. Tak to wygląda: Na szczęście rower nie jeździ bez sakw a te zakrywają cała 'druciarnię' i tak wygląda rower w obecnej konfiguracji: Jest jeszcze dopinana trzecia komora na wierzchu sakw, ale tej mało kiedy używam. Generalnie błotniki są drogie, ale warte ceny Jeszcze raz dziękuję robertrobert11 za podpowiedź Dodatkowo nic nie ciąłem, ani nie przerabiałem, więc jeżeli bagażnik i sakwy pójdą w kąt to do tylnego błotnika w każdej chwili mogę założyć oryginalne mocowanie i zamocować go do sztycy P.S. Gdyby się ktoś zastanawiał co to za ustrojstwo ta rura pod siodełkiem to jest to elastyczna smycz dla psa, który często biega przy rowerze Temat rozwiązany i myślę, że można zamknąć. Dziękuję bardzo wszystkim za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 27 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2015 A nie dałoby rady błotnika dać pod bagażnik? Z tyłu przechodziłby pod lampą, a przodu nad hamulcem mocowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 27 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2015 @ zekker: nie ma takiej możliwości Spędziłem dobre 2h w garażu kombinując na wszelkie możliwe strony i sposoby. To ustawienie jest najbardziej optymalne. Ten garb z przodu oraz szerokość błotnika uniemożliwiają wrzucenie go pod bagażnik. Do rury podsiodłowej też nie da rady zamocować bo widełki są zbyt wąskie i błotnik z mocowaniem nie przechodzi przez nie Ale nie jest źle. Na razie zdaje egzamin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.