Skocz do zawartości

[rower] Modernizacja rockrider 5.1 pod trekking

Szwagier

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Na wstępie chciałbym przywitać się z wszystkimi forumowiczami z racji, że dopiero co dołączyłem do tego grona, tak więc witam serdecznie.
Posiadam rower rockrider 5.1 z decathlonu na kołach 26" z ramą XXL, od marca ubiegłego roku z przebiegiem ok. 1500 km.
Nie znam się za bardzo na rowerach, rower już kupiłem a marzą mi się kilkudniowe wyprawy po lubelskim bądź sąsiednich województwach. Tak więc piszę tutaj licząc na kilka fachowych porad jak mógłbym zmodernizować rower na trekkingowy, przystosować go do takich wycieczek.
Muszę kupić nową dętkę na tył, tylna opona trochę zdarta więc zamierzam wymienić również to. Zastanawiam się nad zostawieniem przedniej opony, 2-calowa, śmieszny bieżnik, 2-3 razy przebita więc może również poszłaby do wymiany. Na tył chciałem dać coś z przedziału 1.5-1.8, jednak czy tył 1.5 a przód 2.0 nie byłaby zbyt duża różnica? W oko wpadła mi oponka maxxis detonator 1.5 właśnie. Kwota jaką chcę przeznaczyć na max 2 opony i 2 dętki to 160 zł.
Posiadam również bagażnik na tył, bardzo prosty ale solidnie się trzymający, docelowo na sakwy, które to są co najmniej potrzebne na kilkudniowe wyprawy, gdzie nocleg zamierzam w namiocie.
Bardzo proszę o chociaż drobne wsparcie, więcej info jak najbardziej udzielę w razie potrzeb jak również mogę porobić i załączyć zdj.
Pozdrawiam,
Mateusz

Napisano

z tego roweru niestety nie zrobisz typowego trekking'a (inna geometria ramy, inna wielkość kół itp).

oczywiście możesz go przerabiać na rower na wyprawy ale to będzie wymagało zmian nie tylko opon. Rockrider 5.1 z tego co wiem, to jest poprzednik modelu 340, czyli bardzo prostego roweru. Sam producent pisze " Przeznaczenie: do rekreacyjnej jazdy". Szczerze, ja by się trochę obawiał wyjazdów nim gdzieś dalej (oczywiście w drogich modelach rowerów też zdarzają  się usterki ale znacznie rzadziej).