Skocz do zawartości

[amortyzator przedni] RockShox REBA RL 100 mm 29'' SOLO AIR - kilka pytań.


CptStoned

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

   Witam Panowie i Panie. Jestem nowym użytkownikiem forum. Stałem się posiadaczem amortyzatora RockShox REBA RL 100 mm 29'' SOLO AIR rocznik 2014. Amortyzator fabrycznie nowy. Nigdy nie był używany. Zestaw zawiera widelec, pompkę, oś. Niestety nie posiadam do niego oryginalnego kartonowego pudełka. Chciałbym się zorientować czy jest sens montować go do Giant Roam 2D. Oczywiście wcześniej zmniejszając skok widelca na 80 mm. Na chwile obecną mam SR Suntour NEX. Dodam, ze ważę 89 kg. Głównie jeżdżę po utwardzonych i nie utwardzonych nawierzchniach, szutrze i leśnych dróżkach ;) W lekkim terenie i na szutrze NEX totalnie nie daje rady. Wymieniłem opony na SCHWALBE LAND CRUISER. Opony spisują się świetnie w na piachu i leśnych wyprawach. Przed montażem rozważam również sprzedaż tego cacka. Czy moglibyście panowie podpowiedzieć na jaka kwotę mogę liczyć. Jeśli trzeba będzie to wrzucę fotki amortyzatora. Z góry dzięki za odp.

Edytowane przez CptStoned
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Przy szutrze i lekkich leśnych wyprawach NEX totalnie nie daje rady.

 

Na szuter i leśne ścieżki to najlepsze są rowery w ogóle bez amortyzacji (oj brakuje takich crossów na runku :icon_confused:), bo kamyków, przysłowiowych liści i delikatnych nierówności żaden amortyzator nie wybierze (a jak wybiera to źle się będzie prowadził przez to rower) - od tego jest opona, ciśnienie w niej i trochę techniki. Jeśli oczekujesz, że Reba Ci pozwoli jechać "na rympał" i w ogóle nie patrzeć pod koło to lepiej ją sprzedaj, bo się zawiedziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Abstrahując od sensu montażu widelca XC do crossa ja bym najpierw sprawdził czy pasuje rura sterowa (może być np. tapered a rama może być i pewnie jest pod prostą). Idąc dalej wspominasz o osi w zestawie, czyli pewnie jest tam sztywna 15mm, a to kolejna rzecz której na pewno nie masz w swoim dotychczasowym widelca i kole, więc nowa piasta i przeplot albo całe nowe koło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Seraph ja też jestem z Kielc. Moglibyśmy się kiedyś spotkać omówić temat. Walenie na "rympał" to raczej nie w moim stylu. Co do opon i wybierania przez nich nierówności. Zgodzę się po zmianie na oponę z głębszym bieżnikiem (SCHWALBE LAND CRUISER) zmiana na plus była bardzo duża. Miałem kiedyś okazje użytkować REBE w rowerze kumpla. Widelec sprawował się znakomicie. Biorąc pod uwagę tylko pracę obydwóch widelców NEX/REBA (dodam, że jeździłem dokładnie w takim samym terenie) to produkt RockShox przebija tego NEX-a o kilka galaktyk. Drugim powodem dlaczego przemawia do mnie montaż tego widelca to moja waga. Przy NEX-ie jak tylko wsiądę na rower jakieś 1/4 goleni górnych "chowa" się. Co do sterówki Modrzew nie jest tapered a rama jak słusznie zauważyłeś jest pod prosta rure. NEX daje wys. jazdy dokładnie 470 - 472 mm. REBA po obniżeniu skoku 480 mm. Więc nie powinno być większego problemu z geometria. Jak Panowie to widzicie ? Ewentualnie na jaka kasę mogę liczyć sprzedając ten widelec ?

Edytowane przez CptStoned
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, że każdy powietrzny widelec (a do tego REBA) w porównaniu ze sprężynowym to jest kosmiczna różnica. Chciałem tylko zwrócić uwagę, że na szutry jest niepotrzebny, bo i tak nie powinien wręcz wtedy pracować - ja po żwirze jak nie ma dziur to jeżdżę na zablokowanym, a pod górkę to już w ogóle.

 

Co do wybierania nierówności przez oponę to nie tyle liczy się bieżnik co ciśnienie. Ciekawe jest, że ludzie często do wąskich opon dmuchają za mało, a do szerokich za dużo :yucky:

 

Nie mniej jednak nie zamontujesz jej z powodu rury sterowej, więc rozwodzić się nie ma co. Możesz za pieniądze z Reby kupić powietrzny amortyzator crossowy jak bóg przykazał.

 

A Kielce dla mnie to bardziej określenie regionu niż lokalizacja, bo w zasadzie to bliżej mi do Starachowic. W Kielcach bywam obecnie raczej nie za często...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mniej jednak nie zamontujesz jej z powodu rury sterowej

 

Dlaczego tak sądzisz ? Rura sterowa ma dł. 265 mm i jest prosta czyli taka jaką potrzebuję. BTW dmucham do opon 4,2 bar-a. Opony maja zakres do 4,5.

Edytowane przez CptStoned
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jeżu rzeczywiście. Źle przeczytałem :sweat: Więc zamontujesz i ludzie czasem tak robią, ale moim zdaniem taki amortyzator w crossie to trochę przerost formy nad treścią...

 

Za nową REBE dostaniesz spokojnie ponad 1000 zł. Bierzesz połowę i masz np: Suntour NCX AIR

 

Pracować to będzie równie dobrze i adekwatnie do zastosowania. Nie musisz też kombinować z przednim kołem.

 

I jeśli jeździsz z nabitym przednim kołem do ponad 4 barów po szutrze to nie dziwne, że "odczuwasz" dyskomfort. Tyle jest ok, ale na asfalt i z tyłu. W teren zejdź nawet do minimum - pewnie jakoś ponad 3 bary. Różnica będzie znaczna - obecnie nawet nie dajesz szansy oponie się ugiąć na kamieniu tylko obija wszystko w kierownicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Więc zamontujesz i ludzie czasem tak robią, ale moim zdaniem taki amortyzator w crossie to trochę przerost formy nad treścią...

 

Szczerze mówiąc też odnoszę takie wrażenie. Kupiłem ten widelec w Niemieckim sklepie rowerowym za 199 €. Zestaw tak jak pisałem kompletny. Brak jedynie kartonowego opakowania. Zastanowię się nad jego montażem. W przypadku sprzedaży mam nadzieje, ze na nim nie stracę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cross + Reba z przodu? :D Sprzedaj tą Rebe lepiej, nowa ponad 1000zł warta i kup powietrzny amortyzator dedykowany do Crossów, np Suntour NCX-E.

 

Jak chcesz żeby opona lepiej wybierała małe nierówności, to opona z większym balonem(1,9-2.0) pompowana na 2,5-3 bar maks, a nie opona crossowa o szerokości 1,75 na ponad 4 bar. :D

No ale to wtedy z cross'a robisz już prawie MTB, bo IMHO lepszy jest rower XC na semi slickach czy RaceKingach napompowany na własnie 3-4bar, niż cross jak ma to zjeżdżać z asfaltu. ;p Samo to, że nawet jak takiego RK 2.2 napompujesz na 3bar to zyskujesz na tym że on ma duży balon i coś tam już wybiera jak chodzi o małe nierówności typu kamyki itp.

 

Edytowane przez phoe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Cross + Reba z przodu?

A czym się różni reba od nexa, jeżeli maja takie same wymiary montażowe ? A no tym że reba jest prawie o polowe lżejsza, lepiej pracuje od nexa jest sztywniejsza i pewnie by jeszcze chwilę wymieniać.

 

Fakt faktem, ze po w miarę prostych drogach najlepiej mieć sztywny i do tego carbonowy wideł. Jednak jak chcesz pojechać gdzieś indziej, reba uczni ten rower bardziej uniwersalnym.

 

Pamiętajmy ze 28"=29", z tym ze opona jest większa. Dodatkowo podkładkami można uzyskać identyczną wysokość widelców. Więc Jak już masz ta rebe w domu, i jeżeli faktycznie da sie ja zamontować, ja bym tak uczynił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...