Skocz do zawartości

[opony] Uniwersalne opony na wakacyjną wyprawę


Doriss

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

czy ktoś mógłby mi doradzić jakieś opony do mojego Authora Integra (2009) 26''? Opon na rynku jest tak dużo a ja nie jestem specem w tej dziedzinie i trudno mi wybrać, a nie chcę zmieniać opon co chwilę.

Rower jest oponach CST (37-622 700x32C), z których nie jestem zadowolona... Wyglądaja tak:

pol_pm_Opona-rowerowa-CST-C-1338-700x42C

 

W tym roku podczas urlopu dość dużo czasu spędzę na rowerze, dlatego chciałabym wymienić opony na lepsze. Poruszam się głównie po asfalcie, chodniku, kostce, lubię także wypady do lasu na ubite (mniej lub bardziej) ścieżki leśne, czasem szutr; jeżdżę rekreacyjnie i zależy mi po pierwsze na małych oporach na utwardzonych nawierzchniach oraz na tym, by w "terenie" opona miała dobrą przyczepność, bo przy obecnych oponach nie czuję się pewnie.

 

Mój budżet - do 50zł/opona. Nie potrzebuję opon z najwyżej półki, bo nie robię kilka tys. km rocznie, roweru też nie odchudzam ;)

 

Myślałam o czymś typu Maxxiss Wormdrive, ale czy to dobre rozwiązanie? Może tańsza Kenda Khan? Jestem zielona w temacie i byłabym wdzięczna za doradzenie.

Pozdrawiam.

Napisano

 

 

Authora Integra (2009) 26''?

 

Opony jak piszesz później masz w rozmiarze 28" 37-622. Dla wyjaśnienie 28" to średnica opona w calach / 37-622 to szerokość i średnica opony w mm :)

 

 

 

Poruszam się głównie po asfalcie, chodniku, kostce, lubię także wypady do lasu na ubite (mniej lub bardziej) ścieżki leśne, czasem szutr; jeżdżę rekreacyjnie i zależy mi po pierwsze na małych oporach na utwardzonych nawierzchniach oraz na tym, by w "terenie" opona miała dobrą przyczepność, bo przy obecnych oponach nie czuję się pewnie.

Większość czasu poruszasz się widzę po drogach ubitych, więc nie ma sensu kupować opon z wysokim bieżnikiem, która owszem poradzi sobie lepiej z głębokim piachem, ale będzie stawiała duże opory toczenia podczas pozostałej 99% części drogi.

Musisz celować w opony turystyczno-miejskie najlepiej z wkładką antyprzebiciową i paskami odblaskowymi dla lepszej widoczności nocą.

 

Oto 4 opony Schwalbe, które mogę polecić do 50 zł spełniające Twoje kryteria, a do tego takie które starczą na 2-3 długie sezony:

 

Schwalbe Range Cruiser

Schwalbe Silento II

 

Tutaj bardziej miejska:

Schwalbe Road Cruiser

 

I na koniec z największym bieżnikiem, raczej do jazdy po lasach, na asfalcie i chodnikach będzie za wolna:

Schwalbe Land Cruiser

 

Napisano

Dzięki :-)

 

Co do rozmiaru - masz oczywiście rację, to 28"

 

Obecnie wspomniany rower użytkuję raczej na leśnych, polnych ubitych ścieżkach niż na trasach asfaltowych, te prawdopodobnie będą dominować w czasie urlopu, ale nie chciałabym, by te kilka dni wyjazdu całkowicie determinowało zakup opon na najbliższe sezony. Załóżmy, że nawierzchnia leśna ścieżka/asfalt rozkłada się mniej więcej 50/50, dlatego tak mi zależy, by opona była względnie uniwersalna - oczywiście mówimy ciągle o kompromisie między niskim oporem a w miarę dobrym trzymaniem, szukam czegoś pośreniego między typowym terenowym "traktorem" a gładko sunącą oponą miejską.

 

Nie wiem, czy te modele, które poleciłeś (trzy pierwsze) na nieco miększej ścieżce będą się sprawować gorzej niż te CST, które mam obecnie. Podobne "gładkie" opony mam w holendrze i nim na ścieżki leśne nawet nie wjeżdżam ;)

 

 

Napisano

Te opony CST to typowy semislick, czyli na szeroki zakres nawierzchni, od asfaltu po twarde drogi gruntowe. Nie wiem, jak mocno je pompujesz. Jeśli na minimalne, zalecane ciśnienie i czujesz się niepewnie w terenie, to może wymień na kapcie szersze - ale bez przesady - np. 1,75"

Napisano

Mam schwalbe land cruser i spokojnie daja rade po Krakowie oraz w dolinkach podkrakowskich. Polecam rozmiar 37 bo na 32 zysku predkosci nie zauwazylem w miescie ale czulem sie mniej pewnie na drozkach w dolinkach. Obecnie zakupilem 42 i zobacze jak bedzie na szerszych.

Napisano

Sandacz, moje CST to opony, które kupiłam razem z rowerem kilka sezonów temu, bieżnik już przytarty a i guma ma swoje lata.

Czy moglibyście polecić jakieś sprawdzone szersze semislicki?

Napisano

Byłam, widziałam ;)

Maxxisy w tym przedziale cenowym odpadają, nic ciekawego.

Natomiast ze Schwalbe rozważam dwa modele:

http://www.schwalbe.com/gb/offroad-reader/hurricane.html

oraz

http://www.schwalbe.com/gb/tour-reader/range-cruiser.html

 

Pierwsze są lepsze jakościowo i szybsze, drugie natomiast są z nieco niższej półki, trochę wolniejsze, ale według danych producenta mają lepszą przyczepność, chociaż nie jestem pewna, jak to interpretować i czy porównywanie ma sens, bo Hurricane są z kategorii offroad, a Range Cruiser - tour. Ktoś coś doradzi? Dodam, że nie jeżdżę na czas, bo kondycja nie pozwala (dlatego też zależy mi, by opory toczenia były względnie małe), i chcę się czuć na rowerze bezpiecznie.

 

I jeszcze pytanie, czy na pewno bez problemu założę te opony do mojego roweru (obecnie mam opony 37-622 700x32C, ale chciałabym założyć nieco szersze).

Napisano

Ale tutaj raczej nie ma wyboru: wg. katalogu Hurricane dla kół 28" występują tylko w wersji 1,6".

Generalnie też myślę, że lepiej wybrać właśnie te kapcie. Agresywniejsze boczne klocki predestynują tę oponę do zastosowań w nieco trudniejszym terenie, niż Range Cruiser. Zwłaszcza założona z przodu, Hurricane zapewni lepszą sterowność na kiepskich gruntówkach leśnych czy polnych, niż konkurentka...

Napisano

Jak nie występują jak występują. 50-622mm. Oznaczone nie wiedzieć czemu jako 29x2.0. Średnica obręczy w rowerach 29" i 28" jest taka sama. Producenci tylko mamią ludzi...

Napisano

Potwierdziliście mój typ, skłaniałam się trochę bardziej w stronę Hurricane. Dzięki :)

 

2.0 nie chcę, bo jest 1) cięższa, 2) droższa, 3) jeżdżę zachowawczo i rekreacyjnie i 1.6" spokojnie wystarczy, bo 2.0" to już duży przeskok.

Napisano

Wszystko wygląda w porządku, myślę, że na dłuższą metę będą lepsze niż moje dotychczasowe opony :-) Dziękuję za pomoc!

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Niestety opony, które kupiłam, okazały się niewypałem. Sama jazda przyjemna i stabilna, ale wytrzymałość, jakość - bardzo niska. Po ok. 150km w czysto amatorskim terenie (asfalt, kostka brukowa, utwardzone ścieżki leśne) tylna opona na boku przetarła się (było widać oplot i prześwitywała dętka) w kształcie litery V, złożyłam reklamację i po paru dniach otrzymałam nową oponę. Po wymianie nie przejechałam nawet 100km - pierwszego dnia wspomnianej wyprawy rowerowej (była to druga jazda po wymianie opony na nową) złapałam solidnego kapcia na "emeryckiej" drodze rowerowej na Morawach - ładny asfalt, gładko, czysto, bez szkła, gwoździ i innych śmieci, opona - rzekomo wzmocniona - poległa w starciu z małym, płaskim kamyczkiem, który przebił ją na wylot, łącznie z dętką, z której od razu uszło powietrze... Dobrze, że wzięłam na wyprawę swoje stare opony :)

 

Zdecydowanie NIE polecam.

Napisano

A moje Hurricany przejechaly wybrzeże i wszystko w porządku. Najmniejszych problemów a piaskowe fragmenty trasy przejeżdżałem bez problemu

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...