teod Napisano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2015 Witam. Jestem zupełnie świeży w temacie amortyzatorów Rock Shox i potrzebuję waszej pomocy. Dwa dni temu nabyłem używany rower wyposażony w Dart'a 2. Niestety amor nie pracuje i nie chce się ruszyć. Na pierwszy rzut oka brakowało korka z lewej strony. Pokusiłem się o poszukanie informacji na temat jego demontażu. Strona lewa nie sprawiła mi żadnych problemów i tłumik wyglądał na sprawny. Przy czym nadal nie uginały się lagi. Po zdjęciu prawego korka i poluzowaniu dolnej śruby inbusowej wkręciłem zgodnie z instrukcją dłuższą śrubę i pobijałem by wyciągnąć sprężynę. Niestety ruszyła się tylko 2cm a reszta stoi i już sprężynuje przy uderzeniach. Jakiś pomysł co zrobić dalej? Czy to sprężyna i wilgoć (woda) mogły doprowadzić do zatrzymania całości? Reasumując ani amortyzator nie pracuje ani nie można z niego wyjąc sprężyny a chciałbym go naprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal1289 Napisano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2015 Pokusiłem się o poszukanie informacji na temat jego demontażu. Strona lewa nie sprawiła mi żadnych problemów i tłumik wyglądał na sprawny. Nie wiem według czego rozbierałeś ten amortyzator ale w pierwszej kolejności trzeba wyjąć górne golenie z dolnych a dopiero potem zabierać się za sprężynę i tłumik. Druga sprawa że tłumik jest z prawej strony bo z lewej jest sprężyna. Po zdjęciu prawego korka i poluzowaniu dolnej śruby inbusowej wkręciłem zgodnie z instrukcją dłuższą śrubę i pobijałem by wyciągnąć sprężynę Sprężyna jest z lewej strony. Kolejna sprawa że najpierw powinieneś odkręcić dół, wyjąć górne golenie i dopiero odkręcać korek. W jakiej instrukcji masz napisane że trzeba wkręcać dłuższą śrubę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teod Napisano 16 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2015 Korzystałem z http://forumrowerowe.pl/viewtopic.php?f=70&p=15357. Dopiero patrząc na manual w sieci zauważyłem że można po samym odkręceniu śrub rozdzielić golenie. Wiec pozostaje mi teraz na siłę próba wyciągnięcia goleni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal1289 Napisano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2015 Nic na siłę. W tym poradniku masz opisane jak odzielić górę amortyzatora: http://www.forumrowerowe.org/topic/152791-serwis-rock-shox-reba-dualair-kompleksowy-serwis-od-a-do-z/ Punkt pierwszy: Zdejmujemy dolne lagi. Skąd te otarcia (te na podkowie) widoczne na trzecim zdjęciu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teod Napisano 16 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2015 Taki kupiłem i amortyzator był najgorszym elementem. Poprzedni właściciel powiedział, że farba zaczęła się łuszczyć. Co do wyciągania, amortyzator stoi całkowicie i tylko siła pozwoli mu się rozdzielić. Zastanawiam sie dlaczego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal1289 Napisano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2015 Może ta farba się nie złuszczyła tylko ktoś wcześniej próbował na siłę rozpołowić amortyzator. Czasami golenie siedzą naprawdę ciasno i trzeba mocno uderzyć żeby puściło. Druga sprawa to że ten amortyzator może być juz w takim stanie że nie warto z nim co kolwiek robić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.