FocusSuperBud Napisano 16 Czerwca 2015 Napisano 16 Czerwca 2015 Witam Chciałem kupić oponę Saguaro 26x2.2 Kevlar do przodu bo obecnie mam 2 Mezcale Kevlar 26x2.1 490 gram sztuka i na suchym głębokim piasku przód słabo się sprawdza koło traci kontrolę więc pomyślałem o Saguaro 26x2.2 Kevlar do przodu . Śmigam 50% asfalt 50% teren leśne drogi pola górki i zależy mi też na małych oporach toczenia na asfalcie . Widziałem wersje tych opon Kevlar , TNT i drutowane . Zapytałem w jednym sklepie o wagę wersji Kevlar to z opakowaniem czyli tym kawałkiem kartonika sztuka ważyła 672 gramy to trochę sporo jak na Kevlar czy tak już Saguaro mają z tą wagą ? Czym różni się wersja Kevlar od TNT i którą wersję warto kupić ? Może też ktoś poleci jakiś sklep bo z dostępnością też jest kiepsko . Z góry dzięki . Pozdrawiam
seraph Napisano 16 Czerwca 2015 Napisano 16 Czerwca 2015 Kevlar jest po prostu zwijana, a TNT to wersja bezdętkowa. TNT jest przez to cięższa, ale uszczelnia się nawet bez mleka. Saguaro jest bardziej polecana jako opona napędowa, czyli na tył ze względu na niskie opory toczenia i dużą żywotność. Możesz zwrócić uwagę na nowe Vittorie: Barzo i Peyote. Barzo jest lżejsza, ale jeśli zależy Ci na przyczepności w piasku to weź szeroką wersję. Z przodu nawet przy wersji 2,25' opory toczenia nie wzrosną jakoś znacznie - lwią ich część generuje tył.
FocusSuperBud Napisano 16 Czerwca 2015 Autor Napisano 16 Czerwca 2015 Dziękuję za podpowiedź bardzo ciekawa ta nowa Barzo tutaj jest test i w piasku spisywała się super więc zastanowię się chwilę i chyba ją kupię do przodu bo ta walka z kierownicą w pisaku to jedyne co mi psuje przyjemność z jazdy . Wagowo też super 26x2.25 560 gram katalogowo więc Saguaro wypadają tu kiepsko jedyne co może być na - to opory toczenia na asfalcie w porównaniu do Saguaro no ale to tylko tak sobie gdybam patrząc na bieżnik bo tego nie sprawdzałem . http://velonews.pl/posts/2850-vittoria-barzo-szybka-opona-na-teren
adhed Napisano 17 Czerwca 2015 Napisano 17 Czerwca 2015 Jeździłem na komplecie Saguaro w zeszłym roku i w tym również zakupiłem komplet tych opon. Nie zależy mi na wadze, a poza tym te opony są naprawdę świetne jeśli chodzi o uniwersalność. Ja raczej szukam jednego kompletu żeby móc jeździć w każdych warunkach w górach i czasami na wyścigach i Saguaro w tym wypadku sprawdzają się bardzo dobrze. Wiadomo - są lepsze opony na płaski teren, są lepsze na błoto, są lepsze i na jazdę po mokrych korzeniach, jednak Saguaro jest uniwersalne i wszędzie w miarę nieźle na nich pojedziesz
FocusSuperBud Napisano 17 Czerwca 2015 Autor Napisano 17 Czerwca 2015 Jutro przyjedzie do mnie Vittoria Barzo 26x2.25 Kevlar długo się zastanawiałem czy ta nowa Barzo czy Saguaro i ostatecznie postanowiłem trochę zaryzykować i sprawdzić nowość Barzo mam nadzieję że w suchym piasku będzie dużo lepsza niż Mezcal 26x2.1 . Ciekawe jakie będą opory toczenia bo kostka spora jest i szerokość też będzie większa ale mam nadzieję że Barzo mnie pozytywnie zaskoczy . Jak pojadę w trasę to zdam relację jak Barzo wypadła vs Mezcal na przodzie .
endrzer Napisano 18 Czerwca 2015 Napisano 18 Czerwca 2015 Ja mam Geaxa Saguaro ale 2.0". Większego doświadczenia w rotacji oponkami nie mam ale mogę powiedzieć, że ma naprawdę niezłe opory toczenia po asfalcie. Używam też na tym rowerze drugich węższych trekingowych opon i mam nieodłączne wrażenie, że szerokie Saguaro są szybsze na asfalcie. Do tego mogę przyznać, że przyczepność też mają niezłą, nieraz poleciałem na łuku na bocznych klockach i dały radę utrzymać. Z wad to mogę powiedzieć, że na mokrej twardej nawierzchni asfalt, bruk mają niestety słabą przyczepność.
FocusSuperBud Napisano 19 Czerwca 2015 Autor Napisano 19 Czerwca 2015 Oponka założona dziś niestety testu w piasku nie było ale chwilę jechałem asfaltem i śmiga super opory toczenia bardzo małe a hamowanie przodem teraz mam idealne Mezcala blokowałem co chwilę Barzo dziś jeszcze mi się nie udało a i co jeszcze zauważyłem to Barzo lepiej tłumi drobne nierówności mniej drgań przenosi się na kierownicę kiedy amorek z przodu mam zablokowany .Kolejny + dla Barzo to ostre zakręty dziś tylko na asfalcie ale czułem się dużo lepiej pewniej niż na Mezcal bo na Mezcal czułem jak nagle zaczynają łapać te boczne kolce opony i to było dziwne uczucie wydawało się że za chwilę może być gleba na Barzo nie czuć nic pochylam się i jadę czuję się pewnie opona przyklejona do asfaltu lecę jak po szynach Postaram się następnym razem porównać ją dokładniej z Mezcalem bo dziś to tylko wypad po mieście chwilowy był a nie żadna trasa . Oponka wygląda dużo lepiej niż Mezcal jutro zrobię fotkę całego roweru to będzie widać przód i tył z boku . Tak wygląda oponka mam nadzieję że linki będą działały : https://www.dropbox.com/s/3meore36lbkzbh6/20150619_205442.jpg?dl=0 https://www.dropbox.com/s/w32u64w1ea2q234/20150619_205529.jpg?dl=0
seraph Napisano 20 Czerwca 2015 Napisano 20 Czerwca 2015 No i super. Mi się akurat opony kończą i właśnie pójdzie Saguaro na tył i Barzo na przód. Na jakim ciśnieniu jeździsz? Rozumiem, że na dętkach? Nie myślałeś o pozbyciu się?
venom2000 Napisano 20 Czerwca 2015 Napisano 20 Czerwca 2015 No właśnie jak to jest w sumie z uszczelnianiem się opon Maxxisa Ikon i Saguaro,wersja pierwszej to zwykła zwijka o TPI 60 a druga kevlarowa i zastanawiam się nad przejściem na mleko z nimi oraz obręczami Alexrims http://www.cyklotur.com/czesci/obrecze-rowerowe/28-i-29-cali-622/p,obrecz-mtb-disc-md21-29-36h-czarna-alexrims,416965.html?skad=ceneo
seraph Napisano 20 Czerwca 2015 Napisano 20 Czerwca 2015 Słyszałem same dobre opinie o uszczelnianiu się opon Geax, więc raczej nie powinno być problemu, aczkolwiek osobistego doświadczenia jeszcze nie mam.
FocusSuperBud Napisano 20 Czerwca 2015 Autor Napisano 20 Czerwca 2015 No i super. Mi się akurat opony kończą i właśnie pójdzie Saguaro na tył i Barzo na przód. Na jakim ciśnieniu jeździsz? Rozumiem, że na dętkach? Nie myślałeś o pozbyciu się? Ja też następną oponę na tył kupuję Saguaro bo Mezcal dobry szybki ale jednak trochę za mało terenowy jest . Tak śmigam na dętkach i tak zostanie bo tak mi wygodniej jest w razie snejka. Ciśnienie 3,5 bara przód czasami z tyłu do 4 daję bo ważę 98 kg a nie lubię mieć flaczka Odnośnie Barzo to jedyne obawy mam o odporność na przebicia bo tu na stronie Vittoria na tym wykresie widać bardzo dobrze że Barzo ma małą odporność na przebicia zobaczymy jak to będzie w praktyce mam nadzieję że aż tak źle jak na tym wykresie nie będzie bo na przodzie nigdy snejka nie złapałem i oby tak zostało http://www.vittoria.com/tire/barzo/ http://www.vittoria.com/tire/saguaro/
modrzew Napisano 20 Czerwca 2015 Napisano 20 Czerwca 2015 Toż to ciśnienia jak na szosę. Daj tym oponom pokazać na co je stać zamiast pompować do tak abstrakcyjnych wartości do jazdy w terenie. Chyba, że ten teren to alejki w okolicznym parku
seraph Napisano 20 Czerwca 2015 Napisano 20 Czerwca 2015 Na bezdętkach nie da się złapać "snejka" przecież (chociaż przy takich ciśnieniach to i tak raczej niemożliwe) Do tego ogólna odporność na przebicia rośnie kilkukrotnie bez dętki. Myślę, że spokojnie mógłbyś zejść z przodu do 2 barów, a z tyłu do 3, a nawet i 2,5 (ja mam przód/tył 1,5/1,8 a ważę 85 kg). Spróbuj chociaż na chwilę i pojedź w teren - zobaczysz ile szybciej, pewniej i wygodniej się jedzie, a na asfalcie wcale jakoś nie wolniej. Nabita opona w piachu się zakopuje tym bardziej, myszkuje po szutrze i ciężej się toczy po miękkim podłożu. Niedawno pewną koleżankę tutaj nawróciliśmy ze złej drogi złudnych korzyści jazdy na "kamieniu", więc i Ty daj się skusić - nie pożałujesz.
FocusSuperBud Napisano 20 Czerwca 2015 Autor Napisano 20 Czerwca 2015 Na bezdętkach nie da się złapać "snejka" przecież (chociaż przy takich ciśnieniach to i tak raczej niemożliwe) Do tego ogólna odporność na przebicia rośnie kilkukrotnie bez dętki. Nie wiedziałem o tym bo to dla mnie obcy temat od zawsze mam dętkę i nie interesowałem się tematem nie mam takiej potrzeby jeszcze. Niedawno pewną koleżankę tutaj nawróciliśmy ze złej drogi złudnych korzyści jazdy na "kamieniu", więc i Ty daj się skusić - nie pożałujesz. A to ciekawe skoro to sprawdzone to nie ma problemu zejdę z przodu do 2,5 a tył 3 na początek Dzięki za podpowiedź jakoś zawsze śmigałem na kamieniach bo wcześniej tylko asfalt mnie interesował rowerek na fullu mam dopiero pierwszy sezon
modrzew Napisano 20 Czerwca 2015 Napisano 20 Czerwca 2015 Dawaj poniżej 2 barów i eksperymentuj, chyba że na oponkach producent wyraźnie zaleca sporo więcej - raz się tak naciąłem na CST 1388 że na niskim ciśnieniu była niestabilna. Poza tym przypadkiem miód malina.
FocusSuperBud Napisano 20 Czerwca 2015 Autor Napisano 20 Czerwca 2015 Na Barzo producent podaje min 2,5 bara na Mezcal też min 2,5 bara .
venom2000 Napisano 20 Czerwca 2015 Napisano 20 Czerwca 2015 No i tyle im daj a zobaczysz jaka różnica w jeździe terenowej jest i najważniejsze że kierownica nie będzie tłukła ci ramionami jak robotnikowi młot pneumatyczny a siodło nie będzie chciało ci połamać miednicy
FocusSuperBud Napisano 21 Czerwca 2015 Autor Napisano 21 Czerwca 2015 Obiecałem foto więc jest tak wyglądają Barzo na przodzie Mezcal z tyłu . https://www.dropbox.com/s/rwdshdo2eef6ukm/20150620_180104.jpg?dl=0
FocusSuperBud Napisano 30 Czerwca 2015 Autor Napisano 30 Czerwca 2015 Dopiero dziś przetestowałem oponkę Barzo w terenie lasy szutry piasek górki . Jestem zadowolony suchy głęboki piasek teraz nie stanowi dla mnie problemu kierownica nie ucieka na boki oponka jedzie idealnie tak jak chcemy nie ma co tego porównywać z Mezcalem bo jest dużo dużo lepiej . Co do szybkości i oporów toczenia to też jest bardzo dobrze na asfalcie jak i w terenie jedzie się lekko szybko i pewnie .
FocusSuperBud Napisano 5 Lipca 2015 Autor Napisano 5 Lipca 2015 Wczoraj Barzo przetestowana na głębokim suchym piasku i spisała się rewelacyjnie niestety Mezcal z tyłu przy sporym podjeździe pod górkę na głębokim suchym pisaku kilka razy się uślizgiwał ale ostatecznie podjechać się udało .
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.