apx123 Napisano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2015 Witam wszystkich . Jest to moj pierwszy post tutaj takze witam. Mam problem po wymianie hamulcow zakupilem xt + nowe tarcze .po wymianie mam dziwne objawy to znaczy czasami przednie kolo jakby dostaje jakiego rezonansu tak mi to najlepiej opisac nie sa to stuki ani cykanie itp . Jak obracam kolo widze ze klocek w jednym momencie troche dotyka tarczy. pytanie czy jest to dopuszczalne czy pojawia sie przy nowych tarczach czy serwis to spartolil .Jezli ktos ma pomysly skad ten rezonans moze sie brac moze ktos podpowie ogolnie zmienialem caly przed amor + kola + hamulce zastanawiam sie jeszcze nad sterami czy nie miaja jakiego wplywu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GajekL Napisano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2015 (edytowane) Odpowiedz jest prosta, wyreguluj zacisk hamulca tak aby tarcza byla po srodku klockow a nie blisko ktoregos z nich. Tutaj masz bardzo fajnie opisane jak sie do tego zabrac: http://www.forumrowerowe.org/topic/148378-poradnik-regulacja-i-ustawianie-zacisku-hamulcowego/ Edytowane 16 Czerwca 2015 przez GajekL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
apx123 Napisano 16 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2015 dzieki a czy ktos moze taka przypadlosc z powodu ocierania sie klocka bo serwis gdzie robilem twierdzi ze to nie to ... aha i czasami tak jest ze nie ociera troche pojezdze i znowu ociera co sugeruje ze cos chyba jest spartolone przy montowaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmisiek9612 Napisano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2015 możesz mieć delikatnie krzywą tarczę hamulcową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
apx123 Napisano 16 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2015 ok dzieki pojade ich meczyc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczorak Napisano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2015 1. Nawet nowa tarcza ma pewne delikatne bicie. 2. Wykręć zaciski z ramy i spróbuj rozepchać tłoczki (klocków nie musisz wyciągać) 3. Klocki w hamplach Siemano mają taki "luz" i trochę swobody w zacisku. Przy szybkim najechaniu np. na korzeń mogą się delikatnie przemieścić przez co słychać delikatnie ocieranie. Wystarczy kliknąć klamką a wszystko wróci do normy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
apx123 Napisano 16 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2015 no tak chyba jest nie przeszkadzaloby mi to ale ten dziwny rezonans mi sie pojawia i to wkurza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczorak Napisano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2015 Pokręć powoli kołem w powietrzu i znajdź to miejsce na tarczy gdzie ociera. Złap tarczę w tym miejscu i z wyczuciem wygnij ją w drugą stronę niż klocek który ocierał (nie bój się nie pokrzywi się). Koła nie musisz ściągać to będziesz mógł od razu ocenić efekt. Zrób to w rękawiczkach żeby sobie nie opalcować tarczy. Powinno trochę pomóc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Classified Napisano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2015 Rezonuje bo albo zacisk jest nierówno (odkręcasz śruby mocujace zacisk do ramy/amora i ustawiasz albo na oko albo z wkładkami np kartonowymi ale koniecznie przy założonym kole i tarczy), albo (ew oraz) tarcza ma bicie. Każda tarcza ma bicie, im bardziej ażurowa tym łatwiej się go nabyć. Zdejmij tarczę i połóż na idealnie płaskiej powierzchni, podotykaj i postukaj na obwodzie, zobaczysz czy się chyboce czy idealnie równo przylega do powierzchni z jednej i drugiej strony. Zresztą bicie może być w ten sposób niedostrzegalne. Rozwiazanie: Regulacja zacisku ew prostowanie/wymiana tarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
apx123 Napisano 16 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2015 dzieki wszystkim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekleczkowski Napisano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2015 Jeśli chodzi o rezonans to jest też opcja, że jeden z tłoczków nie wysuwa się zupełnie równo. Miałem taką zagadkę u mnie również w hamulcach XT ale co prawda z tyłu gdzie to jest bardziej odczuwalne. Cały rower wpadał w bardzo mocne wibracje i wszystko trzeszczało. Co do regulacji zacisku ja używam ułatwienia z białą kartką i latarką. Stawiam rower na stojaku lub po prostu do góry nogami, ustawiam się w możliwie dogodnej pozycji by widzieć szczelinę między tarczą a klockami, kartkę kładę na podłodze w lini prostej (oczy-zacisk-kartka) a na kartkę kładę włączoną latarkę. W taki sposób można bardzo dokładnie wyregulować zacisk - szczelina jest doskonale widoczna i naciskając klamkę widać nawet najmniejsze różnice w ustawieniu. Całość najlepiej wykonywać w pomieszczeniu niezbyt jasnym dla lepszego kontrastu. Może ameryki tym nie odkryłem ale patent prosty i pomocny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
apx123 Napisano 16 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2015 super juz sie zastanawialem co moze byc tego przyczyna dziwilo mnie ze na nowym sprzecie taki zonk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
synthesis Napisano 19 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2015 Z racji tego że temat jest dość świeży, być może któryś z forumowiczów udzieli mi pomocy. Kupiłem dwie tarcze A2Z ATD 160 do hamulców tektro auriga. Po założeniu z przodu jest idealnie, nic nie ociera, tarcza kręci się prosto, natomiast z tyłu punktowo ociera o klocki, pierwsza moja diagnoza to krzywa(nowa) tarcza... ale żeby się upewnić przełożyłem tarczę tylna na przód i okazuje się że wszystko jest w porządku, nic nie ociera tarcza kręci się prosto. Co może być przyczyną tego punktowego tarcia z tyłu? Coś nie tak z piastą? Jak zakładałem tarczę to wszystko ładnie wyczyściłem, przykręcałem "krzyżowo". Piasta przy sprawdzaniu moja amatorską ręką nie ma luzów, ale może problem tkwi gdzieś głębiej? Dodam, że rower jest prawie nowy, ma dwa miesiące, a tarcze wymieniłem gdyż te dołączone w zestawie były kiepskiej jakości, a chciałem mieć jakieś bardziej trwałe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GajekL Napisano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2015 Ustaw poprawnie zacisk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
synthesis Napisano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2015 Nie da się ustawić tak żeby nie ocierało, tarcza zbyt mocno się macha :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2015 Sprawdź w powietrzu kręcąc kołem jak duże jest bicie i wyprostuj jeśli nie da się ustawić albo rozepchaj tłoczki i wtedy ustaw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GajekL Napisano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2015 Nie da się ustawić tak żeby nie ocierało, tarcza zbyt mocno się macha :/ Nie rozumiem. Wychodzi na to ze jak zalozysz ta ktora z przodu sie nie buja na tyl to zaczyna sie bujac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
synthesis Napisano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2015 Wychodzi na to ze jak zalozysz ta ktora z przodu sie nie buja na tyl to zaczyna sie bujac? dokładnie tak , z przodu wszystko jest ok, tarcza nawet nie drgnie, kręci sie idealnie prosto, natomiast z tyłu sie macha i po prostu zamieniłem miejscami tarcze żeby wyeliminować diagnozę krzywej tarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GajekL Napisano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2015 A co to masz z tylu za piaste? Powierzchnia do ktorej przykrecasz tarcze nie ma zadnych brudow, syfow i innych tego typu rzeczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
synthesis Napisano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2015 piasta sram mth-306, wszystko ładnie wyczyściłem przed przykręceniem i rozepchałem tłoczki żeby miedzy klockami było więcej miejsca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GajekL Napisano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2015 Jesli rower nowy to na gwarancje. Jesli uzywany to z tego co opisujesz wydaje sie ze z piasta jest cos nie tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.