Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich . Jest to moj pierwszy post tutaj takze witam. Mam problem po wymianie hamulcow zakupilem xt + nowe tarcze .po wymianie mam dziwne objawy to znaczy czasami przednie kolo jakby dostaje jakiego rezonansu tak mi to najlepiej opisac nie sa to stuki ani cykanie itp . Jak obracam kolo widze ze klocek w jednym momencie troche dotyka tarczy. pytanie czy jest to dopuszczalne czy pojawia sie przy nowych tarczach czy serwis to spartolil .Jezli ktos ma pomysly skad ten rezonans moze sie brac moze ktos podpowie ogolnie zmienialem caly przed amor + kola + hamulce zastanawiam sie jeszcze nad sterami czy nie miaja jakiego wplywu .

Napisano

dzieki a czy ktos moze taka przypadlosc z powodu ocierania sie klocka bo serwis gdzie robilem twierdzi ze to nie to ... aha i czasami tak jest ze nie ociera troche  pojezdze i znowu ociera co sugeruje ze cos chyba jest spartolone przy montowaniu

Napisano

1. Nawet nowa tarcza ma pewne delikatne bicie.

2. Wykręć zaciski z ramy i spróbuj rozepchać tłoczki (klocków nie musisz wyciągać)

3. Klocki w hamplach Siemano mają taki "luz" i trochę swobody w zacisku. Przy szybkim najechaniu np. na korzeń mogą się delikatnie przemieścić przez co słychać delikatnie ocieranie. Wystarczy kliknąć klamką a wszystko wróci do normy.

Napisano

Pokręć powoli kołem w powietrzu i znajdź to miejsce na tarczy gdzie ociera. Złap tarczę w tym miejscu i z wyczuciem wygnij ją w drugą stronę niż klocek który ocierał (nie bój się nie pokrzywi się). Koła nie musisz ściągać to będziesz mógł od razu ocenić efekt. Zrób to w rękawiczkach żeby sobie nie opalcować tarczy. Powinno trochę pomóc ;)

Napisano

Rezonuje bo albo zacisk jest nierówno (odkręcasz śruby mocujace zacisk do ramy/amora i ustawiasz albo na oko albo z wkładkami np kartonowymi ale koniecznie przy założonym kole i tarczy), albo (ew oraz) tarcza ma bicie. Każda tarcza ma bicie, im bardziej ażurowa tym łatwiej się go nabyć. Zdejmij tarczę i połóż na idealnie płaskiej powierzchni, podotykaj i postukaj na obwodzie, zobaczysz czy się chyboce czy idealnie równo przylega do powierzchni z jednej i drugiej strony. Zresztą bicie może być w ten sposób niedostrzegalne.

 

Rozwiazanie: Regulacja zacisku ew prostowanie/wymiana tarczy.

Napisano

Jeśli chodzi o rezonans to jest też opcja, że jeden z tłoczków nie wysuwa się zupełnie równo. Miałem taką zagadkę u mnie również w hamulcach XT ale co prawda z tyłu gdzie to jest bardziej odczuwalne. Cały rower wpadał w bardzo mocne wibracje i wszystko trzeszczało.

 

Co do regulacji zacisku ja używam ułatwienia z białą kartką i latarką. Stawiam rower na stojaku lub po prostu do góry nogami, ustawiam się w możliwie dogodnej pozycji by widzieć szczelinę między tarczą a klockami, kartkę kładę na podłodze w lini prostej (oczy-zacisk-kartka) a na kartkę kładę włączoną latarkę.

W taki sposób można bardzo dokładnie wyregulować zacisk - szczelina jest doskonale widoczna i naciskając klamkę widać nawet najmniejsze różnice w ustawieniu. Całość najlepiej wykonywać w pomieszczeniu niezbyt jasnym dla lepszego kontrastu.

 

Może ameryki tym nie odkryłem ale patent prosty i pomocny.

 

Napisano

Z racji tego że temat jest dość świeży, być może któryś z forumowiczów udzieli mi pomocy. Kupiłem dwie tarcze A2Z ATD 160 do hamulców tektro auriga. Po założeniu z przodu jest idealnie, nic nie ociera, tarcza kręci się prosto, natomiast z tyłu punktowo ociera o klocki, pierwsza moja diagnoza to krzywa(nowa) tarcza... ale żeby się upewnić przełożyłem tarczę tylna na przód i okazuje się że wszystko jest w porządku, nic nie ociera tarcza kręci się prosto. Co może być przyczyną tego punktowego tarcia z tyłu? Coś nie tak z piastą? Jak zakładałem tarczę to wszystko ładnie wyczyściłem, przykręcałem "krzyżowo". Piasta przy sprawdzaniu moja amatorską ręką nie ma luzów, ale może problem tkwi gdzieś głębiej? Dodam, że rower jest prawie nowy, ma dwa miesiące, a tarcze wymieniłem gdyż te dołączone w zestawie były kiepskiej jakości, a chciałem mieć jakieś bardziej trwałe. 

Napisano

 

 

Nie da się ustawić tak żeby nie ocierało, tarcza zbyt mocno się macha :/

 

Nie rozumiem.

 

Wychodzi na to ze jak zalozysz ta ktora z przodu sie nie buja na tyl to zaczyna sie bujac?

Napisano

 

 

Wychodzi na to ze jak zalozysz ta ktora z przodu sie nie buja na tyl to zaczyna sie bujac?

 

dokładnie tak , z przodu wszystko jest ok, tarcza nawet nie drgnie, kręci sie idealnie prosto, natomiast z tyłu sie macha i po prostu zamieniłem miejscami tarcze żeby wyeliminować diagnozę krzywej tarczy

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...