Skocz do zawartości

[korba] Kompaktowa 50-34 - zmiana blatu


adriansocho

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jest sobie rower szosowy do rekreacyjnej jazdy z korbą 50-34 oraz kasetą 12-25. Ta korba jest bardzo fajna, bo pozwala emeryckim tempem wjechać na niektóre górki, które się trafiają w okolicach Warszawy. Natomiast blat 50z chciałbym zmienić na ciut większy. Czy będzie bardzo źle, jeżeli pozostając przy tej korbie (rozstaw śrub Standard czyli 110 mm) zmienię go na np. 52z? Spodziewam się, że przekroczę w ten sposób deklarowaną pojemność tylnej przerzutki (29z), ale czy np. blat nie będzie za mało sztywny? Są jakieś inne konsekwencje

Napisano

Konsekwenceje sa takie, że przednia przerzutka może nie chcieć "gadać"z taką kombinacją, poza tym nie ma na rynku zbyt wielu blatów 52z z rozstawem 110mm. 

Napisano

z 52 nie będzie żadnego problemu, korbom wszystko jedno jaki będą miały blat.

Chcesz taki koniecznie, dodaj łańcucha, daj długi wózek na przerzutce i gra.

Napisano

Scar, korbie może wszystko jedno byle tylko rozstaw śrub był odpowiedni, jednak pojemność przerzutek jest ograniczona. W tym przypadku tylną przerzutką tak bardzo bym się nie przejmował, ale pojemność przedniej przerzutki dla podwójnej korby wynosi przeważnie 16 zębów. Przy zmianie z 50 na 52 zęby pojawią się problemy w prawidłowym wyregulowaniu tak aby łańcuch nie ocierał podczas pracy na mniejszej zębatce, chyba żeby zmienić też mniejszą zębatkę z 34 na 36.

Napisano

Długi wózek na przedniej przerzutce? Bo o tym problemie rozmawiamy, o pojemności przodu. 

 

W Warszawie przy korbie kompaktowej możesz spokojnie założyć kasetę 11-23. Przy Sorze będzie sporo lżejsza i da Ci ten jeden ząbek więcej na dole. To najtańsza opcja.

Czy ten swój Vmax osiągnąłeś na mazowieckich piachach? Raczej grawitacja zadziałała na sporej górze. Dokręcanie na zjazdach przy 80+ to już raczej domena protourów. 

 

 

pozdr

 

 

 

Napisano

Do 80km/h można dokręcić jadąc nawet z górki o niewielkim nachyleniu za ciężarówką, autobusem. Kwestia aby rozpędzać się razem z "holującym" pojazdem, no i trzeba mieć odpowiednie przełożenia i szybkie nogi. 

  • Mod Team
Napisano

 

 

Chcesz taki koniecznie, dodaj łańcucha, daj długi wózek na przerzutce i gra.

 

Chyba jednak taniej będzie koronkę 11T :P

 

Szacunek...

I.

 

Napisano

 Dokręcanie na zjazdach przy 80+ to już raczej domena protourów. 

 

 

 

eEEtam :) , tylko w niewielkich Górach Świętokrzyskich znam kilka takich wzniesień, gdzie na treningu tak idzie, nie mówiąc już o ściganiu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...