adriansocho Napisano 16 Czerwca 2015 Napisano 16 Czerwca 2015 Jest sobie rower szosowy do rekreacyjnej jazdy z korbą 50-34 oraz kasetą 12-25. Ta korba jest bardzo fajna, bo pozwala emeryckim tempem wjechać na niektóre górki, które się trafiają w okolicach Warszawy. Natomiast blat 50z chciałbym zmienić na ciut większy. Czy będzie bardzo źle, jeżeli pozostając przy tej korbie (rozstaw śrub Standard czyli 110 mm) zmienię go na np. 52z? Spodziewam się, że przekroczę w ten sposób deklarowaną pojemność tylnej przerzutki (29z), ale czy np. blat nie będzie za mało sztywny? Są jakieś inne konsekwencje
tobo Napisano 16 Czerwca 2015 Napisano 16 Czerwca 2015 Konsekwenceje sa takie, że przednia przerzutka może nie chcieć "gadać"z taką kombinacją, poza tym nie ma na rynku zbyt wielu blatów 52z z rozstawem 110mm.
Hanzo Napisano 16 Czerwca 2015 Napisano 16 Czerwca 2015 Może lepiej, łatwiej zmienić kasetę na 11-25.
adriansocho Napisano 16 Czerwca 2015 Autor Napisano 16 Czerwca 2015 Hmm w sumie to jest myśl, dwa ząbki w blacie to 2,5% różnicy, a 1 ząbek w kasecie to 8%.
pawelj5 Napisano 16 Czerwca 2015 Napisano 16 Czerwca 2015 Najprostszym rozwiązaniem będzie chyba zmiana samej koronki 12z na 11z.
mess Napisano 16 Czerwca 2015 Napisano 16 Czerwca 2015 przy 50-11 problemy sie zaczynaja tak od 70km/h w góre, zamierzasz jeździć szybciej?
adriansocho Napisano 17 Czerwca 2015 Autor Napisano 17 Czerwca 2015 Zdarza mi się (Vmax 83,6 km/h), ale głównie chodzi o to, żeby od czasu do czasu móc popedałować z mniejszą kadencją. Dlaczego? Bo tak lubię.
mess Napisano 17 Czerwca 2015 Napisano 17 Czerwca 2015 Przy 70 bedzie to juz wyzej niz 115kad, wiec dokrecic przy 80 moze byc ciezko [emoji14]
Mod Team IvanMTB Napisano 17 Czerwca 2015 Mod Team Napisano 17 Czerwca 2015 Bo tak lubię. Ciekawe co na to Twoje kolana Szacunek.. I.
Scar Napisano 19 Czerwca 2015 Napisano 19 Czerwca 2015 z 52 nie będzie żadnego problemu, korbom wszystko jedno jaki będą miały blat. Chcesz taki koniecznie, dodaj łańcucha, daj długi wózek na przerzutce i gra.
pawelj5 Napisano 19 Czerwca 2015 Napisano 19 Czerwca 2015 Scar, korbie może wszystko jedno byle tylko rozstaw śrub był odpowiedni, jednak pojemność przerzutek jest ograniczona. W tym przypadku tylną przerzutką tak bardzo bym się nie przejmował, ale pojemność przedniej przerzutki dla podwójnej korby wynosi przeważnie 16 zębów. Przy zmianie z 50 na 52 zęby pojawią się problemy w prawidłowym wyregulowaniu tak aby łańcuch nie ocierał podczas pracy na mniejszej zębatce, chyba żeby zmienić też mniejszą zębatkę z 34 na 36.
parmenides Napisano 19 Czerwca 2015 Napisano 19 Czerwca 2015 Długi wózek na przedniej przerzutce? Bo o tym problemie rozmawiamy, o pojemności przodu. W Warszawie przy korbie kompaktowej możesz spokojnie założyć kasetę 11-23. Przy Sorze będzie sporo lżejsza i da Ci ten jeden ząbek więcej na dole. To najtańsza opcja. Czy ten swój Vmax osiągnąłeś na mazowieckich piachach? Raczej grawitacja zadziałała na sporej górze. Dokręcanie na zjazdach przy 80+ to już raczej domena protourów. pozdr
pawelj5 Napisano 19 Czerwca 2015 Napisano 19 Czerwca 2015 Do 80km/h można dokręcić jadąc nawet z górki o niewielkim nachyleniu za ciężarówką, autobusem. Kwestia aby rozpędzać się razem z "holującym" pojazdem, no i trzeba mieć odpowiednie przełożenia i szybkie nogi.
parmenides Napisano 19 Czerwca 2015 Napisano 19 Czerwca 2015 Tak, fajnie jest jeździć za tirami. Trzeba tylko mieć mocne nogi i pusto w głowie.
Mod Team IvanMTB Napisano 19 Czerwca 2015 Mod Team Napisano 19 Czerwca 2015 Chcesz taki koniecznie, dodaj łańcucha, daj długi wózek na przerzutce i gra. Chyba jednak taniej będzie koronkę 11T Szacunek... I.
Scar Napisano 19 Czerwca 2015 Napisano 19 Czerwca 2015 Dokręcanie na zjazdach przy 80+ to już raczej domena protourów. eEEtam , tylko w niewielkich Górach Świętokrzyskich znam kilka takich wzniesień, gdzie na treningu tak idzie, nie mówiąc już o ściganiu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.