Skocz do zawartości

[opony] Jakie opony do crossa na asfalt ?


stawek

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Z racji tego iż poruszam się w zasadzie tylko po asflacie zacząłem się zastanawiać nad wymianą opon w moim crossie.

Aktualnie posiadam Schwalbe Marathon Mondial 28x1.6. Czy zmiana przykładowo na opony 28 x 1.1 czy 1.2 będzie w ogóle odczuwalna ?

Nie zależy mi na komforcie, chce po prostu szybciej pokonywać pewne dystanse, rozwijać większe prędkości itp.

Co radzicie ? Bardzo proszę o pomoc.

Napisano

Jakie ciśnienie tam ładujesz ? I jaki masz rower jeśli można wiedzieć ?

Jeśli ktoś ma jeszcze coś do powiedzenia to bardzo proszę o wypowiadanie się.

Napisano

Podepne sie do tematu bo mam podobny dylemat, czy na obrecz 17mm wejda opony 1 i 3/8 cala? W sensie czy opona nie jest za waska:)

Napisano

W moim crossie od początku miałem założone opony Schwalbe Racing Ralph 1.35. Nie polecam nic szerszego do jazdy po asfalcie, leśnych drogach itp. Co innego jeżeli chodzi o jazdę z sakwami, wtedy na tylnym kole sprawdza się 1.75 np. Schwalbe marathon mondial.

 

 

 

Napisano

Ktoś miał styczność z oponą Kenda Kwest 1,25? Opinie ma całkiem niezłe i jest dość tania.

Napisano

Miałem Kende w swoim poprzednim rowerze. W tej klasie cenowej - dobra opona. Dość niskie opory toczenia, uważać przy wchodzeniu w ostre zakręty, lubi się ślizgnąć na lekkim piasku ( słabe trzymanie boczne). 

Napisano

Koledzy a jak "zielony" ma sprawdzić czy opony przykładowo Schwalbe Marathon Plus (700x28c = 28x1.10) będą nadawać się na te obręcze które aktualnie posiadam ?

Ps. Znajdę coś lepszego (lżejszego) niż wyżej wymieniona opona w tych pieniądzach (80zł/szt.) ?

Napisano

A co byście polecili na asfalt + szuter? Sam nie wiem już co wybrać, chciałem przerzucić się na sam asfalt jednak patrząc realnie na moje okolice może to być trudne.

 

Mam dętki 1,75+ więc opona minimalnie to 1,5. Jakieś ciekawe propozycje w cenie do 40 zł za sztuke?

Napisano

Polecam Schwalbe Marathon Racer (ok. 80zł drut/ 150 zwijana). Bardzo szybka, wytrzymała opona z b. dobrą przyczepnością na asfalcie.

 

Do crossa raczej rozmiar 28x1,5 (lepiej radzi sobie na ścieżkach w lesie), ewentualnie 28x1,35. Z oby rozmiarów jestem zadowolony. Jeżdżę na 6 barach.

Napisano

A te "bardzo szybka" to w porównaniu z czym? Pytam z ciekawości, bo swoje racery powiesiłem na kołku a założyłem smart samy i nie zauważyłem by były wolniejsze. Poza tym na szutrach racery dosyć szybko się zużywają. Chyba są zbyt miękkie. Wszechobecny przy łataniu dziur drobny żwirek zjada te opony tnąc po kawałku ;). Wbija się to cholerstwo w oponę jak w masło. Kolega jadąc ze mną na schwalbe marathon nie ma takich problemów. Z crossa szosy się nie zrobi a zakładając typowe opony na asfalt (cienkie/gładkie) pozbawiamy się trochę sensu zakupu crosa. Ale to tylko moje zdanie.

Napisano

@skom25

Ja w crossie mam Schwalbe CX Comp 28x1.5

Oczywiście w trudniejszym terenie nie jest komfortowo, ale trzeba zaznaczyć że amortyzator u mnie ma tylko 50 mm skoku. Przez głębszy piach też ciężko przejechać. Na asfalt, szuter, ścieżki leśne, jakiś żwirek jest idealna. Prawie 2000 km bez ani jednej złapanej gumy.

Napisano

Te opowieści o dużych różnicach w szybkości opon podobnego rodzaju (szerokość, wzór bieżnika, skład gumy, waga itp.) to takie trochę "bajanie". Przeciętny cyklista-rekreacjonista-amator tych różnic w praktyce nie zauważy :-)

Napisano

A te "bardzo szybka" to w porównaniu z czym? Pytam z ciekawości, bo swoje racery powiesiłem na kołku a założyłem smart samy i nie zauważyłem by były wolniejsze. Poza tym na szutrach racery dosyć szybko się zużywają. Chyba są zbyt miękkie. Wszechobecny przy łataniu dziur drobny żwirek zjada te opony tnąc po kawałku ;). Wbija się to cholerstwo w oponę jak w masło. Kolega jadąc ze mną na schwalbe marathon nie ma takich problemów. Z crossa szosy się nie zrobi a zakładając typowe opony na asfalt (cienkie/gładkie) pozbawiamy się trochę sensu zakupu crosa. Ale to tylko moje zdanie.

 

Mam porównanie z oponami Bontrager LT2. Przede wszystkim jest to moje subiektywne odczucie z jazdy :) a robię ok. 700 km miesięcznie.

Jeżeli chodzi o twarde dane, to na jednej z okolicznych tras przy normalnych warunkach robiłem średnią 30 km/h na Bontragerach, a na Racer'ach 35 km/h (wynik powtarzalny).

Nie miałem doświadczeń ze ścieraniem/uszkodzeniami opon (asfalt - 80%; ścieżki leśne 20%) - nie jeżdżę po szutrze. To mój drugi sezon na tych oponach.

Napisano

Przeszedłem w moim Transeo XR.1 od drutowych Schwalbe LandCruiser 700x42, poprzez zwijane Conti Cyclocross Speed 700x35 aż do zwijanych Conti Ultra Sport 700x28.

Te ostatnie na asfalcie idą na pełnej ...urwie :)

A cena niecałe 70PLN za sztukę.

Polecam.

 

 

 

Napisano

na jednej z okolicznych tras przy normalnych warunkach robiłem średnią 30 km/h na Bontragerach, a na Racer'ach 35 km/h (wynik powtarzalny).

Takie bajki to My a nie nam :)

Napisano

Mam u siebie dwa komplety kół, 

1. Schwalbe Marathon Tour Plus 28x1.35

2. Schwalbe Mondial 28x1.75

 

Drugie to straszne balony. Oba zestawy pompuję na 5.5 bara i wg. mnie różnic w prędkości nie ma. Drugie są cięższe, ale mogę spokojnie wjechać w bardziej grząski grunt i na szutrach tak nie latają na boki. Cienkie jak tylko będzie trochę kamyczków to jest masakra.

Mondiale mają tą wadę, że przy szybszej jeździe hałasują. Marathonów prawie nie słychać.

 

Napisano

 

 

Drugie to straszne balony. Oba zestawy pompuję na 5.5 bara i wg. mnie różnic w prędkości nie ma. Drugie są cięższe, ale mogę spokojnie wjechać w bardziej grząski grunt i na szutrach tak nie latają na boki. Cienkie jak tylko będzie trochę kamyczków to jest masakra. Mondiale mają tą wadę, że przy szybszej jeździe hałasują. Marathonów prawie nie słychać.

 

Czyli jaki z tego morał :) ?

Pytam całkiem poważnie.

Skoro nie są szybsze w Twoim odczuciu, ani jak się domyślam bardziej komfortowe w jeździe tylko tyle, że ciszej "pracują" to jaki jest sens ich zakładania ?

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...