marcin1378 Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 Chciałem zrobić serwis amortyzatora i mam problem z odkręceniem śruby w dolnej lewej ladze (tej bez sprężyny powietrznej), śruba obraca się w prawo i lewo. W jaki sposób ją wykręcić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 (edytowane) W lewo kluczem pneumatycznym ... ewentualnie załóż klucz płaski oczkowy i energicznie gwałtownie w niego stukaj jakimś twardym przedmiotem, może puści ... Edytowane 15 Czerwca 2015 przez Rulez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 Ciężka sprawa , obraca się przez poślizg między śrubą a tuleją tłumika olejowego , spróbuj może czymś ją spenetrować np wd-40 , powinien odtłuścić tą powierzchnię i zarazem spenetrować gwint śruby , powinna puścić bo gwałtownej próbie odkręcenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin1378 Napisano 17 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2015 Udało się odkręcić, lekko popukałem i poszło. Amortyzator wygląda jak w załączniku, czy podstawowy serwis to tylko smarowanie goleni, uszczelek kurzowych, czy mogę też dolne lagi zalać olejem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 17 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2015 Możesz dolne lagi zalać, tylko tam nie ma chyba uszczelek, więc trzeba by jakieś podłożyć pod łeb śruby : http://rolmetplus.pl/509-podkladka-metalowo-gumowa-m8.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adrianm Napisano 30 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2018 Cześć, Odkopuje temat ponieważ mam ten sam problem o którym pisał twórca tematu. Początkowo był problem z obiema śrubami jednak po opukaniu śrub ta od strony sprężyny powietrznej puściła. Druga ma w nosie współpracę. Już całość zalałem WD-40, kilkanaście razy klucz imbusowy dostał młotkiem gumowym a żeby całość szybciej ruszyć użyłem wkrętarki. Były też próby na nabitym i spuszczonym z powietrza amortyzatorze. Niestety śruba nadal się kręci. Jakieś patenty lub pomysły jak jeszcze podejść do tematu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kolmark Napisano 30 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2018 (edytowane) Zaatakować od góry? Jeśli to ten sam amor co na zdjęciu powyżej, to tłumik kartridżowy musi być jakoś przykręcony do korka goleni. Gdyby udało się korek ostrożnie wykręcić, ściskając amortyzator mógłbyś odkręcić korek od kartridża i wyjąć całość dołem razem z dolnymi goleniami. Nie wiem tylko czy coś Ci to da, bo kartridż nadal będzie przykręcony do dolnych goleni. Edytowane 30 Kwietnia 2018 przez Kolmark Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adrianm Napisano 9 Maja 2018 Udostępnij Napisano 9 Maja 2018 Ok, udało się! Odkręciłem górny korek wg propozycji Kolmarka. W środku znajdował się kartridż olejowy który był przykręcony do wspomnianej śruby. Po przytrzymaniu tłoka udało się całość rozkręcić. Mam jeszcze jedno pytanie - czy taki kartridż (zdjęcie poniżej) można też poddać serwisowi czy to raczej nierozbieralny element którego lepiej nie ruszać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kolmark Napisano 10 Maja 2018 Udostępnij Napisano 10 Maja 2018 (edytowane) No, cieszę się, że pomogłem Tego kartridża nie uda Ci się rozkręcić tak po prostu. Bardzo podobny, jeśli nie identyczny mam w budżetowym amortyzatorze Spinner SW7 i normalnie nie da rady, a metod potencjalnie niszczących nie próbowałem. Jak widać na Twoim zdjęciu, tłoczysko wystaje z elementu wyglądającego na coś w rodzaju korka pod klucz płaski, ale poniżej na obudowie widać punkty, w których gwint został zablokowany przed możliwością łatwego wykręcenia. Problem może być taki, że nawet jak uda Ci się to rozkręcić, to nie wiadomo co zastaniesz w środku i może być problem ze zmontowaniem całości. Rozkręcenie na własne ryzyko ze świadomością potencjalnego zniszczenia sprzętu. Wydaje mi się również, że kartridż ma w środku gaz (azot? powietrze?), którego nie będzie jak uzupełnić. Generalnie taki kartridż bardzo kojarzy mi się z... siłownikami do klap bagażnika w samochodach , tyle że tamte nie mają blokady, za to duże tłumienie. Mógłby być piękny temat do działu druciarstwo rowerowe - jak wykorzystać siłownik klapy do amortyzatora w rowerze Edytowane 10 Maja 2018 przez Kolmark Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adrianm Napisano 10 Maja 2018 Udostępnij Napisano 10 Maja 2018 No właśnie dlatego pytam, podobnie pomyślałem - jest śruba to można rozebrać jednak te zagłębienia w obudowie raczej nie znajdują się tam z przypadku. No nic będę działał wg starej zasady - "jeździć i obserwować" Na razie całość po małym serwisie działa jak nowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.