Skocz do zawartości

[Amortyzator] RST Aerial Air - problem z wykręceniem śruby


marcin1378

Rekomendowane odpowiedzi

Ciężka sprawa , obraca się przez poślizg między śrubą a tuleją tłumika olejowego , spróbuj może czymś ją spenetrować np wd-40 , powinien odtłuścić tą powierzchnię i zarazem spenetrować gwint śruby , powinna puścić bo gwałtownej próbie odkręcenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Cześć, 
Odkopuje temat ponieważ mam ten sam problem o którym pisał twórca tematu. Początkowo był problem z obiema śrubami jednak po opukaniu śrub ta od strony sprężyny powietrznej puściła. Druga ma w nosie współpracę. Już całość zalałem WD-40, kilkanaście razy klucz imbusowy dostał młotkiem gumowym a żeby całość szybciej ruszyć użyłem wkrętarki. Były też próby na nabitym i spuszczonym z powietrza amortyzatorze. Niestety śruba nadal się kręci. Jakieś patenty lub pomysły jak jeszcze podejść do tematu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaatakować od góry? Jeśli to ten sam amor co na zdjęciu powyżej, to tłumik kartridżowy musi być jakoś przykręcony do korka goleni. Gdyby udało się korek ostrożnie wykręcić, ściskając amortyzator mógłbyś odkręcić korek od kartridża i wyjąć całość dołem razem z dolnymi goleniami. Nie wiem tylko czy coś Ci to da, bo kartridż nadal będzie przykręcony do dolnych goleni.

Edytowane przez Kolmark
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ok, udało się! Odkręciłem górny korek wg propozycji Kolmarka. W środku znajdował się kartridż olejowy który był przykręcony do wspomnianej śruby. Po przytrzymaniu tłoka udało się całość rozkręcić. Mam jeszcze jedno pytanie - czy taki kartridż (zdjęcie poniżej) można też poddać serwisowi czy to raczej nierozbieralny element którego lepiej nie ruszać?

2018-05-06_09_30_08.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, cieszę się, że pomogłem :)

Tego kartridża nie uda Ci się rozkręcić tak po prostu. Bardzo podobny, jeśli nie identyczny mam w budżetowym amortyzatorze Spinner SW7 i normalnie nie da rady, a metod potencjalnie niszczących nie próbowałem. Jak widać na Twoim zdjęciu, tłoczysko wystaje z elementu wyglądającego na coś w rodzaju korka pod klucz płaski, ale poniżej na obudowie widać punkty, w których gwint został zablokowany przed możliwością łatwego wykręcenia. Problem może być taki, że nawet jak uda Ci się to rozkręcić, to nie wiadomo co zastaniesz w środku i może być problem ze zmontowaniem całości. Rozkręcenie na własne ryzyko ze świadomością potencjalnego zniszczenia sprzętu. Wydaje mi się również, że kartridż ma w środku gaz (azot? powietrze?), którego nie będzie jak uzupełnić.

Generalnie taki kartridż bardzo kojarzy mi się z... siłownikami do klap bagażnika w samochodach :), tyle że tamte nie mają blokady, za to duże tłumienie. Mógłby być piękny temat do działu druciarstwo rowerowe - jak wykorzystać siłownik klapy do amortyzatora w rowerze :)

Edytowane przez Kolmark
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie dlatego pytam, podobnie pomyślałem - jest śruba to można rozebrać jednak te zagłębienia w obudowie raczej nie znajdują się tam z przypadku. No nic będę działał wg starej zasady - "jeździć i obserwować" ;)  Na razie całość po małym serwisie działa jak nowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...