musi922 Napisano 15 Czerwca 2015 Napisano 15 Czerwca 2015 Witam, Chce kupić nowy rower dla siebie i wybór padł na szosówkę bo dużo smigam na asfalcie i tylko mi na tym zależy Myślałem nad zakupem 3,4 modeli BTwina. Btwin Triban 500 - 2000 zł, ciężko dostępny w rozmiarze M, tylko są 48,51 cm w sklepie nie mówiąc o sklepach. Btwin Triban 520 - 2200 zł, tu już lepiej nowy model dostępny ale czy warty swej ceny i lepszy od 500 ? Btwin Alur 700 - 3499 zł, najdroższy model i właśnie nie wiem czy wkładać większe pieniądze i już kupić lepszy rower na schimano 105, bo w tej cenie nie kupie chyba nigdzie 105, chyba że się myle. Ale tylko rozmiar XS jest w sklepie. Btwin Triban 540 - 3299 zł, czy lepszy od alura ? bo dostępność modeli jest Btwin alur 700 ultra - 3999 zł, czy warto w tej cenie bo są dostępne Może jakiś inny rowerek polecacie ? Mam dylemat bo chce zakupić jak najszybciej żeby jeździć. Proszę o pomoc Z góry dzięki
gregorek Napisano 15 Czerwca 2015 Napisano 15 Czerwca 2015 gdybyś brał pod uwagę rowery używane to w okolicach 3k znalazłbyś już całkiem fajny sprzęt...
musi922 Napisano 15 Czerwca 2015 Autor Napisano 15 Czerwca 2015 Tak ja wiem ale te szosówki mają masa przebiegu, sam oglądałem na żywo bo jeździłem. Dlatego proszę o pomoc który z tych był najkonkretniejszy
gregorek Napisano 15 Czerwca 2015 Napisano 15 Czerwca 2015 500 jest najlepszym rowerem szosowym do 2k. Będzie dobrze służył. Poza tym to dobra baza wyjściowa, żeby z czasem zmienić w nim komponenty. Wiec za resztę przeznaczonych środków możesz sobie wymienić na 105.
musi922 Napisano 15 Czerwca 2015 Autor Napisano 15 Czerwca 2015 No a lepiej wypada niż alur 700, w gliwicach mam go za 3 300 zł bo jest w promocji.
Rulez Napisano 15 Czerwca 2015 Napisano 15 Czerwca 2015 700 ma skopaną geometrię 540 ma rozsądnej długości tylny trójjąt i mniejszą bazę kół
musi922 Napisano 15 Czerwca 2015 Autor Napisano 15 Czerwca 2015 a jak osprzetowo wypadają te rowery ? wszystko tak samo jak alurze 700
Rulez Napisano 15 Czerwca 2015 Napisano 15 Czerwca 2015 Alur i 540 mają grupę 105 - 10 rzędową, 700 ma grupę 105 - 11 rzędową, Alur i 700 mają dziwaczną geometrię ... Alur i 700 mają bezsensowne (w tej klasy rowerze) mocowanie tylnego hamulca utrudniające zdjęcie tylnego koła. ...
parmenides Napisano 15 Czerwca 2015 Napisano 15 Czerwca 2015 Do 3,5 tysiąca zł dało się spokojnie kupić na wiosnę Scotta Speedstera 20, który jest na nowej grupie SH 105 5800. Myślę, że obecnie w sklepie też dostaniesz odpowiedni rabat, żeby się zmieścić w swoim limicie. Moim zdaniem fajny rower i w przyszłości nadaje się do delikatnych ulepszeń (koła, rurki, etc). http://www.scott.pl/produkt/182/556/rower-speedster-20/ pozdr
Rulez Napisano 15 Czerwca 2015 Napisano 15 Czerwca 2015 Takie rowery kupuje się "na początek" ulepszanie nie ma sensu, zmienia się cały rower, na coś z węgla ... Sam rower jak najbardziej ok.
parmenides Napisano 15 Czerwca 2015 Napisano 15 Czerwca 2015 "Na początek" jeśli planujesz jakieś poważniejsze ściganie. Do codziennych jazd, jako rower dla przyjemności, taki alu scott, prosta merida, trek, b'twin czy inny cube, radon i canyon mogą służyć wiele lat. Także wszystko raczej zależy od planów, do czego on ma służyć. Dla mnie rower tej klasy jest w zupełności wystarczający. Napęd SH 105 czy Ultegra (obojętnie czy 10 czy 11 rzędowy), sram apex czy campa veloce będą wystarczające jeśli chodzi o trwałość, wagę i komfort używania. Tak samo jak przyzwoita rama alu. Koła niemal we wszystkich gotowych rowerach będą najsłabszym elementem. I tutaj warto akurat, według mnie, z czasem wymienić na lepsze. A wymiana rurek to już drobiazg. Alu rower na nowych grupach 11-rzędowych shimano będzie z pewnością znakomitym wyborem dla miłośnika kolarstwa. Nie dajmy się zwariować - nie wszyscy potrzebują karbonowego roweru o wadze 6,8 kg do ścigania. Ale rozwiązanie Ruleza też wydaje się rozsądne, jeśli autor tematu planuje wkręcić się w ściganie. Kupno na początek nawet najtanszego b'twina, taniej meridy czy krossa vento, gianta, etc. A jeśli autor wciągnie się w ściganie, to taki rower zostaje jako treningowy na gorszą pogodę, a kupuje lub składa coś lekkiego do ścigania. To oczywiście też jest rozsądna droga. pozdr
Rulez Napisano 15 Czerwca 2015 Napisano 15 Czerwca 2015 Może i mógł by służyć wiele lat, jednak z człowiek po jakimś czasie potrzebuje zmiany (ale nie zmiany przerzutek), a jeśli zmieniać to na coś lepszego, wyraźnie lepsze są ramy węglowe i tyle. No więc na początek kupuje się rower nieźle wyposażony na aluminiowej ramie, a jak już nabierze się doświadczenia, wtedy zmienia się na coś konkretnego o idealnie dopasowanej geometrii ... w tym konkretnym wypadku geometria Alur czy 700 to przegięcie , wobec tego lepszy wydaje się 540, lub Scott który jest w cenie 700, ale jest od niego rozsądniej zaprojektowany ...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.