Skocz do zawartości

[amortyzator] rockshox sid sl dual air kilka pytań


xxxpavlo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam taki amortyzator, prawdopodobnie jest to rockshox sid sl dual air, jest to starszy typ, bez blokady, nie mam go od nowości i mam w związku z tym pytania.

1. Co może być przyczyną, że amortyzator troszkę stuka podczas jazdy, a jak podniosę koło na ułamek sekundy koło przednie, to tak jakby golenie

    się delikatnie wysunęły tj. nie ma obciążenia to amortyzator się wyciąga - rozpręża? (jakoś tak ?).

2. Czy jak wsiadam na rower to golenie powinny troszkę się schować pod obciążeniem ?

3. Na zdjęciu 2 i 3 wentyl od komory negatywnej, jak można to napompować, czy w ogóle trzeba pompować, nawet nie wiem jak sprawdzić ciśnienie.

 

Amortyzator trzyma ciśnienie, pod moją wagę 100kg jest 105psi, i jest twardy, bo kiedy nie wsiadam na rower, to ciężko jest mi ugiąć amorek, a kiedy wsiadam na rower sam się lekko amorek chowa.

post-186797-0-93192700-1434265199_thumb.jpg

post-186797-0-22703900-1434265209_thumb.jpg

post-186797-0-45192700-1434265217_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie poprzerabiany masz ten amor, to na wstępie. Czy u dołu prawej goleni masz regulację tłumienia? Pozwoli to zidentyfikować model bo niekoniecznie musi to być SL.

1. Masz zapowietrzony tłumik - częsta przypadłość w widłach z tamtych lat. Przy zużytych uszczelkach tłumika gubi on olej i do środka dostaje się powietrze, przez co przy rozprężaniu słuchać charakterystyczne stukanie, bo nie masz tłumienia. Tylko niektóre tłumiki dało się odpowietrzyć. Reszta była jednorazowa i fabrycznie zamknięta - wymieniało się je jako całość.

2. Tak, w tym widelcu to tzw. SAG czyli ugięcie wstępne

3. Potrzebna Ci specjalna przejściówka

 

Pamiętaj, że te amory są niskociśnieniowe (do 75 PSI) i były dedykowane maksymalnie do 85 kg. Oczywiście da się go nabić do 100 PSI, ale to najprostsza droga do jego zniszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejściówka wygląda tak:

31Ys%2B4C3VVL.jpg

Aktualnie jest znów w produkcji, bo służy m.in. do tylnych amortyzatorów Monarch. Możesz ją bez problemu kupić w Polsce. 

Prawdopodobnie masz rzeczywiście SL-kę z roku 2000. Na stukanie może pomóc tylko odpowietrzenie tłumika, ale taką operację trzeba będzie powtarzać co jakiś czas (w zależności od stanu tłumika i oleju wewnątrz) w nieskończoność. Problem tkwi w zużytych uszczelkach, których wymienić się nie da i zalanie nowym olejem jest środkiem doraźnym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakich narzędzi, ojciec ma warsztat samochodowy, troszkę umiem się obsługiwać narzędziami:) Czy ten serwis będzie podobny troszkę do tego tu w opisie ?

http://www.forumrowerowe.org/topic/152791-serwis-rock-shox-reba-dualair-kompleksowy-serwis-od-a-do-z/ Jeśli tak to nie jest to jakoś mocno złożone.

Czy jest sens robić ten serwis nie wymieniając uszczelek na nowe ? 

Ile może kosztować taki serwis, zajmuje się Pan czymś takim

 

Jest jeszcze tak, że jak zdejmuje korek od zaworu komory negatywnej, tam gdzie potrzebna jest ta specjalna przejściówka, to jest troszkę oleju, znaczy się ten korek był w oleju....

 

Edytowane przez xxxpavlo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...