Skocz do zawartości

[Korba] ''stukanie'' pod naciskiem.

Sengoku

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od kilku dni zauważyłem dziwne dźwięki pod naciskiem pedała lub jazdy pod górkę. Co dziwne nie występuje to gdy obracam korbą w miejscu, tylko podczas jazdy. 

Jestem kompletnym laikiem w sprawach serwisowych, ale poczytałem trochę i to co mogłem to zrobiłem czyli: wykręcenie pedał i nasmarowanie, czyszczenie łańcucha, jednak nic nie pomogło, dalej to samo.

Rower posiadam od 2 miesięcy dokładnie 13 kwietnia go kupiłem, jest to szosowy rower firmy kross vento 2.0 - 2015, przejechane  +/- 1600km.

Należy dodać, że nie byłem jeszcze na przeglądzie zerowym, mam to zamiar zrobić w poniedziałek w związku z tym stukaniem.

Wiem, że tak przez forum ciężko cokolwiek doradzić, gdy się roweru nie widzi, ale mam do was jedno pytanie, jutro mam zamiar zrobić trochę dłuższą trasę. Czy to stukanie może mi jakoś uszkodzić rower, nim pojadę na ten przegląd w poniedziałek? W takiej sytuacji odpuścić sobie jutro jazdę na rowerze, czy spokojnie mogę sobie trochę pojeździć?

W sieci znalazłem filmik w którym słychać dokładnie ten sam dzwięk co u mnie, w okolicach korby link wkleję poniżej:

Z góry dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam Tomek.

W tym rowerze jest wkład suportu na octalink więc najprościej po prostu go dokręcić a jak nie będzie poprawy to trzeba go wykręcić, wyczyścić gwinty i ponowne wkręcić. Pedały nie wiem czym dokręcałeś ale mają być mocno dokręcone.

Jeśli trzaski wydobywają się tylko w trakcie energicznej jazdy pod górę czy mocnego nacisku i jesteś pewny, że to rejon suportu to w niczym poza dyskomfortem nie przeszkadzają.

Jak na nowy sporo przejechał i jeżeli nie robiłeś przy nim podstawowych rzeczy, czyli sprawdzenia wszystkich połączeń gwintowanych (w skrócie trzeba odkręcić wszystkie śruby) to gdzieś tu może być problem. Nawet w poluzowanej przerzutce na haku.

#...#