modrzew Napisano 14 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2015 Nie bój żaby, kolejna też się zrobi niebieska jak dalej będziesz tak hamował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siimon Napisano 14 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2015 Większa tarcza z tyłu nie oznacza większej siły hamowania. To nie samochód gdzie wraz ze wzrostem średnicy tarczy wzrasta powierzchnia hamująca, tu klocek masz ten sam. Jak myślisz dlaczego w samochodach, motocyklach i rowerach z przodu jest "lepszy/mocniejszy" hamulec? Fizyka się kłania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 14 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2015 Niebieska tarcza to tylko efekt wizualny . 180mm z tyłu przydaje sie jeśli robisz szybkie strome / długie zjazdy w górach ale jeśli chodzi o siłe to większa siła jest z tyłu niepotrzebna i 160mm powinno ci wystarczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzysztofM Napisano 15 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 (edytowane) Tematu nie warto zamykać, bo chyba do końca nie rozumiesz, większa tarcza jest z przodu, bo przednie koło bardziej hamuje. Tył wpadnie Ci w poślizg szybko, przodem możesz hamować zdecydowanie bardziej efektywnie, stąd każdy rower, zazwyczaj, ma z przodu większą tarczę. Większa tarcza z tyłu nie oznacza większej siły hamowania. To nie samochód gdzie wraz ze wzrostem średnicy tarczy wzrasta powierzchnia hamująca, tu klocek masz ten sam. Jak myślisz dlaczego w samochodach, motocyklach i rowerach z przodu jest "lepszy/mocniejszy" hamulec? Fizyka się kłania. No nie rozumiałem, a w zasadzie jak się zastanowiłem, to już rozumiem Czyli należało by pozostać przy 160 na tyle: http://allegro.pl/tarcza-deore-sm-rt54-center-lock-160mm-bikestacja-i5423780626.html Większa średnica to też większy moment obrotowy. Czasem zdarza mi się nie myśleć Tutaj nasuwa mi się pytanie: skoro większa średnica nie daje mocy hamowania, to po co montuje się większą na przód? Jakie płyną korzyści z większej tarczy? Niebieska tarcza to tylko efekt wizualny . 180mm z tyłu przydaje sie jeśli robisz szybkie strome / długie zjazdy w górach ale jeśli chodzi o siłe to większa siła jest z tyłu niepotrzebna i 160mm powinno ci wystarczyć Nie bój żaby, kolejna też się zrobi niebieska jak dalej będziesz tak hamował Wizualny i jak że, realny w momencie dotknięcia tarczy Wiadome że, się grzeją bo jest mocne tarcie. Zawsze będą robić się niebieskie, czy moje hamulce nie nadają się do takiej jazdy? Edytowane 15 Czerwca 2015 przez KrzysztofM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 Tutaj nasuwa mi się pytanie: skoro większa średnica nie daje mocy hamowania, to po co montuje się większą na przód? Jakie płyną korzyści z większej tarczy? Większa pojemność cieplna. Jakiś tam procent do siły to daje , bo czytałem że takie testy kiedyś robili między tarczą 160 a 180 na przodzie masz 16% krótszą drogę hamowania tak samo 16% ze 180 na 203 mm ale z tyłu nie potrzeba tak dużej tarczy bo tył sobie momentalnie zablokujesz a przodu przecież nie możesz zablokować (znaczy możesz ale będzie nieciekawie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siimon Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 (edytowane) Tutaj nasuwa mi się pytanie: skoro większa średnica nie daje mocy hamowania, to po co montuje się większą na przód? Jakie płyną korzyści z większej tarczy? Jak już wyżej kolega wspomniał. Większa tarcza wolniej się nagrzewa czyli trudniej ją przypalić. Edytowane 15 Czerwca 2015 przez siimon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.