Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie. Jakiś czas temu starty do blachy klocek zarysował mi tarcze tylnią.

Chcę zakupić nową i zastanawiam się czy może warto kupić jakiś inny model?

 

Nie znam się na tym kompletnie. Chciałbym wymienić tylko tarcze, bez potrzeby wymieniania innych elementów. Czy jest to możliwe? Co możecie zaproponować, z podobnej półki cenowej?

 

P. S. Mój rower to Wheeler Eagle 40 2012.

Napisano (edytowane)

Gdyby wszystko było ok to pewnie tak, ale strasznie mi skrzypi przy hamowaniu - co, raczej, nie wynika z zatłuszczenia klocków czy tarczy, bo te były wiele razy, bardzo dokładnie, czyszczone.

Kolejny problem to, to że, nie hamuje tak jak hamowało po zakupie roweru. Cóż mam inne klocki, ale niby powinny one hamować lepiej, oleju bym musiał uzupełnić bo ciśnienie nie te ale nawet gdyby, to jescze nie to.

Tarcza jest mocno zarysowana i moim zdaniem nadaje się do wymiany.

 

Zostać przy oryginalnym modelu tarczy, czy może jednak znajdzie się coś lepszego?

Ta tarcza robi się niebieska od hamowania, tak że, można od niej papierosa odpalić i to chyba nie zbyt dobrze.

Edytowane przez KrzysztofM
Napisano

Ale co się stało od tej rysy? Złamała się ta tarcza czy pokrzywiła? Jeśli nie to nie tu leży przyczyna.

Gdzie i jak użytkujesz te hamulce? Mi się udało przypalić tarczę tylko raz, po 5-kilometrowym zjeździe.

Napisano

Najczęściej nie ma jakiegoś hardkoru ale zdarza się że, cinsę po długich i bardzo stromych zjazdach, gdzie jak wciskam hamulec to musi hamować, w przeciwnym razie było by nieprzyjemnie.

 

Nie złamała się, krzywa chyba też nie jest (ale sprawdzę i napiszę jeszcze). Czyściłem ją 8/10 razy. Na końcu użyłem płynu do czyszczenia łańcucha, ten ma zmywać smar to chyba się nadaje do odtłuszczenia tarczy nie?

 

Czyli zarysowana tarcza nie ma wpływu na piszczenie czy mniej wydajne hamowanie?

Napisano
Ta tarcza robi się niebieska od hamowania, tak że, można od niej papierosa odpalić i to chyba nie zbyt dobrze.

 

Coś musisz robić nie tak. Sugerował co nie będę bo to wydaje się oczywiste. Nawet gdyby te zjazdy dotyczyły naszych gór to przegrzewanie nie powinno być aż tak częste i mocne. Jeśli jest uszkodzona mechanicznie i tyle razy była "palona" to do nowych klocków bym jej nie zakładał. Nowa to nie duży koszt i pomyślał by jeszcze nad zwiększeniem średnicy. Ale jeśli nie wyeliminujesz tendencji do przegrzewania to i większa średnica nie pomoże.

 

Napisano

No bez jaj. Ja to żartobliwie podrzuciłem jakoby tarcza się wygięła od zarysowania... ;)

Tak BTW rowerek zwyczajny XC a opisałeś eksploatację tych hebli jakbyś go przynajmniej do DH używał. To się nie powinno przypalić bez paru kilometrów piłowania klockami po tarczy...

Napisano

Mieszkam w Szwajcarii i tuta są "górki".

 

 

Coś musisz robić nie tak.

Nie rozumiem, co masz na myśli?

 

Zdjęcie wrzucę później bo teraz niestety muszę jechać.

Gość HydraulicznyCyborg
Napisano

Co mam na myśli?? Choćby fakt, że nic nie wspomniałeś o Alpach a to radykalnie zmienia sprawę. Nic o rowerze na jakim jeżdzisz i Twojej wadze.

Toć jest jak wol że rower to wheeler Eagle 40
Napisano

 

 

P. S. Mój rower to Wheeler Eagle 40 2012.

 

- Mam 190cm wzrostu i 73kg wagi.

- Do Alp mi daleko, ale jakieś górki ok 1000 m. zaliczyłem.

 

Zaraz zrobię to zdjęcie.

 


A więc tak to wygląda:

 

http://scr.hu/49g4/nrwnn

 

Jak widać, tarcza nie wygląda najlepiej. Dodam że, przetarłem ją i brudna nie była.

 

Martwi mnie fakt że, podczas hamowania to skrzypi tak, jak by było zatłuszczone, ale czyściłem to naprawdę wiele razy i nie chce mi się wierzyć że, to jest nadal tłuste.

Ostatni raz czyściłem ją płynem do czyszczenia łańcucha (nie olejem :D) i wydawało się że, bardziej czysta już być nie mogła.

Napisano

Przeczyść tą tarczę nie żadnymi wynalazkami do łańcucha tylko czymś w stylu rozpuszczalnika. Kup klocki albo połmetaliczne albo najlepiej pełne metaliki.

Napisano (edytowane)

Ona jest prawie czysta, tylko wygląda tak, bo jest zajechana. Wymienię ją, duży wydatek to nie jest, zwłaszcza że, jadę teraz do Polski.

 

Co mnie dziwi z tyłu mam 160, a z przodu 180. Czy jak bym chciał zwiększyć średnice z tyłu do 180, to muszę coś jeszcze wymienić?

Jak tak, to nie chce mi się w to bawić i w takim razie:

czy w miejsce starej tarczy SM-RT53 mogę wcisnąć jakąś inną, ale też 160? Lepszą pod jakimś kątem - np. wentylacji, bez postrzeby wymieniania innych części?

Edytowane przez KrzysztofM
Napisano (edytowane)

z tego co wyczytałem nie ma większej różnicy między tarczami, które mogły by mi pasować.

Dlatego chyba najlepiej będzie, jak zakupię ten model co mam teraz - jakościowo nie ustępuje innym, a jest tani.

Myślę nad 180 na tył, będzie to ten sam model co mam z przodu, czyli SM-RT53M.

http://allegro.pl/tarcza-hamulca-shimano-sm-rt56m-180mm-warszawa-i5381972185.html

Możecie podsunąć mi link z allegro do adaptera pod tą tarcze na tył mojego roweru - Wheeler Eagle 40 2012?, bo ja kompletnie nie ogarniam,  a nie chciał bym złego zakupić.

 

Nwm czy to zdjęcie pomoże w określeniu właściwego adaptera... ale załączam.

post-183512-0-28925900-1434285929_thumb.jpg

Edytowane przez KrzysztofM
Napisano

 

 

Tylko uważaj co kupujesz bo to z linku to wersja pod 6 śrub a Ty masz mocowanie centerlock. Ta będzie w porządku SHIMANO SM RT54 TARCZA HAMULCOWA CENTERLOCK 180mm (5348349561) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

 

 

Ta tarcza nie będzie pasować musisz szukać z centerlock

 

Uff dzięki, a co z adapterem do tej tarczy?

Napisano

zwiększanie tarczy nie ma sensu, szczególnie przy Twojej wadze, zakup sobie nowe tarcze slx albo xt i to zupełnie wystarczy, do tego klocki metaliki i przy hamulcach deore powinno super hamować.

Napisano

 

 

zwiększanie tarczy nie ma sensu, szczególnie przy Twojej wadze, zakup sobie nowe tarcze slx albo xt i to zupełnie wystarczy, do tego klocki metaliki i przy hamulcach deore powinno super hamować.

 

Boli mnie fakt że, z przodu mam 180, a z tyłu 160, gdzie większa tarcza oferuje większą siłę hamowania, i tu jakiś sens w tym jest, bo owa siła się wyrówna. Tak będzie bezpieczniej nawet. Hah przypomina mi się front flip, który wykręciłem na górce... pech chiał że, skończył się na plecach xD.

 

Starą tarcze i tak muszę wymienić, bo się niebieska robi od hamowania. Ta SM-RT54 wygląda na lepiej wentylowaną, może będzie lepiej.

 

 

To na tyle, temat można zamknąć. Dziękuję wszystkim  za porady :thanks:

 

 

 

Napisano

Tematu nie warto zamykać, bo chyba do końca nie rozumiesz, większa tarcza jest z przodu, bo przednie koło bardziej hamuje.

Tył wpadnie Ci w poślizg szybko, przodem możesz hamować zdecydowanie bardziej efektywnie, stąd każdy rower, zazwyczaj, ma z przodu większą tarczę.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...