thcq Napisano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2015 Mam problem ze swoimi hamulacmi Tektro Auriga Comp - czym może być spowodowane to, że CZASAMI przy hamowaniu piszczą tarcze? Tak z przodu jak z tyłu. Rower kupilem jako używany i szczerze mówiąc pierwszy raz mam do czynienia z hydrauliczymi hamulcami. Piszczenie zdarza sie co n hamowań, zwykle na samym dohamowaniu, nie ma na nie wpływu aktualne ustawienie tarczy względem zacisku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mezert Napisano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2015 Mogą być brudne tarcze, albo klocki co może być bardzo prawdopodobne przy używanym rowerze. Najlepiej przeczyść tarcze i sprawdź klocki czy nie są przetłuszczone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thcq Napisano 12 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2015 W jaki sposób najlepiej to zrobić? Benzyną ekstrakcyjną? Jest taka możliwość, że klocki sa już po prostu zużyte (prawdopodobnie nie były przez ostatnie 2~ sezony wymieniane) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mezert Napisano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2015 Benzyna ekstrakcyjna podobno nie najlepsza ale można spróbować. Weź najlepiej białą szmatkę i przejedź po tarczach, jak będzie smar/olej/brud to przeczyść. Zdejmij koło. Wyciąg zawleczkę,później klocki. Jak będą "czarne" to przetłuszczone( sam ocenisz czy są zużyte) najlepiej wrzuć zdjęcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
B_art Napisano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2015 Benzyna jest "tlusta" i nie nadaje sie do tarcz/klockow. Alkohol izopropylowy jak najbardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thcq Napisano 12 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2015 Czy jako osoba w ogóle nie doświadczona z hydraulicznymi hamulcami (poza tymi w samochodzie) dam radę to zrobić? czy regulacja po wyjęciu klocków będzie łatwa? bo tarcza to domyślam sie, że po prostu ma być prosto i sztywno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
B_art Napisano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2015 Jak najbardziej. Regulowac RACZEJ nie bedziesz musial. Jedyna przestroga - nie zaciskaj klamki bez klockow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mezert Napisano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2015 I żebyś tych tłoczków też do środka nie wcisnął przypadkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2015 Regulowac RACZEJ nie bedziesz musial Raczej bardzo prawdopodobne że będzie musiał ale da rade zrobić to sam bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
B_art Napisano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2015 Dlaczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2015 Z tego co czytałem żeby udało się wsadzić koło idealnie tak jak było trzeba mieć trochę wprawy. Sam też po wyjęciu koła musiałem zacisk ustawić od nowa mimo że za każdym razem koło dopchnięte niby do końca to było ciut inaczej. Bez problemu ustawisz to sam , także luz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thcq Napisano 12 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2015 Będę próbował A jeszcze takie pytanie, bo zapomniałem - przednia tarcza mimo sporadycznego piszczenia hamuje bardzo dobrze, natomiast tylny hamulec ma też wyraźnie mniejszą siłę - na co zwrócic uwage, jak już będe go rozbierał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iza121 Napisano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2015 (edytowane) ja bym z tym nic nie robiła, piszczenie hydraulików, to często i nie groźna niedogodność hydraulików, gdyby klocki/tarcze były zatłuszczone osłabła by także siła hamowania, jak z nią jest w porządku, to reszte bym zostawiła edit: jeśli z tyłu jest gorzej, to należałoby najpierw odtłuścić tarcze i w zależności od tego jakie tam masz klocki (jeśli oryginalne, to wymienić je na nowe) lub odtłuścić - o wszystkim jest na necie lub jeśli jest to związane z samym hamulcem wymienić płyn Edytowane 12 Czerwca 2015 przez iza121 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
B_art Napisano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2015 (edytowane) To jest uzywany rower, wiec czyszczenie wydaje mi sie uzasadnione Mniej ustawianie zaciskow po wyjeciu kola natomiast tylny hamulec ma też wyraźnie mniejszą siłę - na co zwrócic uwage, jak już będe go rozbierał? W sensie, ze nie zblokujesz kola, czy skok klamki jest wiekszy? Edytowane 12 Czerwca 2015 przez B_art Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iza121 Napisano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2015 no to jak chcesz do tego podejść kompleksowo to wymiana klocków (z tymi oryginalnymi nic nie zrobisz), odtłuszczanie tarczy i wymiana płynu i hamulce będą jak nowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
B_art Napisano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2015 (edytowane) bez przesady czyszczenie tarcz/klockow nie ma nic wspolnego ze slowem "kompleksowo" Edytowane 12 Czerwca 2015 przez B_art Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thcq Napisano 12 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2015 To jest uzywany rower, wiec czyszczenie wydaje mi sie uzasadnione Mniej ustawianie zaciskow po wyjeciu kola W sensie, ze nie zblokujesz kola, czy skok klamki jest wiekszy? Nie zblokuję kola, a i klamka wbija sie bardziej miękko, jakby w gąbkę. @topic zacznę od czyszczenia, jak nie pomoże to nowe klocki i wymiana płynu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mezert Napisano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2015 A to masz zapowietrzone, wymiana płynu pewna.Klocki mogą być w dobrym stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 13 Września 2015 Udostępnij Napisano 13 Września 2015 (edytowane) Zrobię odkop. Mam podobny problem, co w pierwszym wątku. Rower praktycznie nówka. Przejechane góra 300-400 km. Piszczenie pojawiło się około 100km temu po heblowaniu na kilku km zjeździe. Standardowe problemy typu brud i wycieki można wykluczyć. Odnoszę wrażenie, że hamulce nie straciły wyraźnie na skuteczności. Czuć delikatne wibracje. Dźwięk pojawia się podczas mocniejszego hamowania. Piszczy zarówno przednia jak i tylna oś. Klocki fabryczne, tarcze Tektro model nieznany. Rower Rockrider 520. Próbować z tym walczyć, czy odpuścić. Wymiana tarcz i klocków jakoś mi się nie widzi. Edytowane 13 Września 2015 przez mklos1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 13 Września 2015 Udostępnij Napisano 13 Września 2015 Zeszlifowania ściernym można spróbować. Ogólnie klocki aurigi te oryginalne z czasem zaczynają się szklić (gdzieś tak od połowy) i nie hamują. U mnie aurigi nie piszczą. Tarcze też mam tektro i klocki oryginał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grande1970 Napisano 13 Września 2015 Udostępnij Napisano 13 Września 2015 moja walka z tym skończyła się na wymianie tarcz na magure storm z przodu mam klocki tektro oryginalne a na tyle spiekane accenty i w końcu jest ok choć czasem zabuczy przód przed rozgrzaniem a tył po nagraniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.