Skocz do zawartości

[ Pedały ? Metalowe problem ]


kogucik98

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam mam problem z pedałami w rowerze zaczeły skrzypieć jeśli to tak można nazwać im większy opór na pedale tym bardziej słychać skrzypienie starych drzwi nie wiem co zrobić bo jak pojade go umyć na myjnie to jest cichutki a jak naleci prawdopodobnie piachu lub wyschnie wiec co mi radzicie już mówie ze nie wiem ile te pedały były urzytkowane ponieważ w lutym go kupiłam i dopiero teraz tak mam , czytałam po googlach że mogły łożyska w pedałach paść i trzeba by było wymienić na nowe lub nasmarować dokręcić n amaxa i zobaczyć ale wole sie tutaj spytać ;) czekam na jakieś info tutaj pare zdjec

p.s jestem tu nowa nie wiem czy tutaj miał paść mój post

post-188121-0-96507200-1434110904_thumb.jpg

post-188121-0-97347300-1434110912_thumb.jpg

post-188121-0-25369300-1434110918_thumb.jpg

post-188121-0-75532900-1434110922_thumb.jpg

Napisano
czytałam po googlach że mogły łożyska w pedałach paść i trzeba by było wymienić na nowe lub nasmarować

Właśnie znalazłeś odpowiedź :) Rozkręć je i zobacz w jakim stanie są łożyska. Jak będą się nadawały to wyczyść dokładnie i przesmaruj smarem do łożysk. Potem skręć i ciesz się cichą jazdą. Jak się nie będą nadawały to wymiana albo łożysk albo całych pedałów :)

 

PS: jak nie chcesz żeby temat trafił do śmietnika to załóż go poprawnie tzn: daj kluczowe słowo w kwadratowy nawias o taki [ i takim zamknij ]

Napisano

raczej sprzęt rowerowy, niż akcesoria, a z nazwą tematu prawie się udało.

Mówisz, że po myciu ładnie chodzą, a potem zaczynają skrzypieć. Możliwe, że były zabrudzone, a mycie wypłukało część smaru i teraz jest jak jest.

Rozbierz pedały i zobacz co się dzieje w środku. Przeczyść, nasmaruj, złóż i pośmigaj trochę, żeby zobaczyć, czy się poprawiło.

Co do samego demontażu, to w necie jest pełno instrukcji, ale co do pedałów, nie potrzeba żadnych specjalnych narzędzi, poza tymi, co w domu powinny być (klucz płaski, nasadowy).

Prawdopodobnie musisz ściągnąć ten plastikowy czarny korek i tam pomajstrować kluczem, żeby odkręcić nakrętkę. Wtedy powinno się dać ściągnąć pedał z ośki. Wyczyść kulki i bieżnie, możesz je potraktować wd40, a jak wyschnie, to złożyć do kupy. Co do skręcania, to nie do końca dokręcać na maxa. Musisz skasować luzy, ale nic więcej. Jak za mocno skręcisz, to szybko ci się kulki i bieżnie zużyją, a jak będzie za lekko i będą luzy, to będzie stukać i też się uszkodzi. Alternatywnie możesz dać do serwisu, ale nie wiem ile takie coś będzie kosztować, żeby nie okazało się, że serwis tych pedałów będzie porównywalny z kosztem zakupu nowych podobnych, które kosztują około 30zł

Powodzenia

Napisano

Jeszcze co do smarowania, bo miałem wyżej napisać, ale właśnie patrzę, że mózgownica nie przekazała wiadomości do paluszków, żeby to dodać, a mianowicie, musisz kupić gęsty smar do łożysk jak nie masz (przyda się też na przyszłość) i nie szczędzić smaru na bieżni i kulkach. Nadmiar się wyciśnie jak złożysz i skręcisz.

Napisano

Jaki gęsty smar polecasz? Kiedyś smarowałem pedała ŁT-43 do łożysk i pracowały inaczej niż na smarze fabrycznym - miały mniejszy opór.

 

Smar silikonowy sprawdzi się w tych łożyskach i np w piastach? Raz miałem styczność z tym smarem i był bardzo gęsty.

Napisano

Najzwyklejszy ŁT-4 będzie super - silikonowe smary to do gumowych elementów zazwyczaj ...

 

Może się przy okazji okazać że brakuje kulek - cały obwód łożyska musi być nimi wypełniony.

 

I skręcenie z wyczuciem - nie na maksa, bo się szybko wytrą ( to częsta przypadłość fabrycznego montażu wyrobów made in China) ani nie za luźno - muszą się lekko obracać, ale bez nadmiernego luzu....

  • Mod Team
Napisano

Oceniając po objawach w pierwszej kolejności dokręciłbym ramiona korby, zamiast od razu brać się za brudną robotę i rozkręcanie pedałów.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...