Skocz do zawartości

[hamulce] BR-M446 piszczą


domek2222

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :) zakupiłem rower pierwszy z hamulcami tarczowymi hydraulicznymi BR-M446.

Zaczeło sie od zapowietrzonych hamulców które udało mi sie zrobic w garazu i zaczeło sie piszczenie hamulców.

Oddałem rower do serwisu i okazało sie ze klocki zostały zatłuszczone wiec serwis wymienił na nowe klocki ale hamulce wciąż piszczą.

Okazało sie ze zamiast śrubek przy tarczy są wbite na siłe kołeczki 4/6 i tarcza trzymała sie na dwuch srubkach. Zalecono mi wymiane koła lub plecenie od nowa z nową piastą.

Dziś kupiłem nową obręcz z piastą , zamocowałem tarcze na 6 śrub, ustawiłem hamulce że nic nie obciera, koła kręcą sie bez oporu i PROBLEM hamulce piszczą dlaczego?

Klocki czyste czyszczone zmywaczem do hamulców, przetarte papierem sciernym, tarcze wyczyszczone zmywaczem i piszczą ciągle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tył mam żywiczne przód pół metaliczne. wczesniej gdy tarcze były na tych "kołeczkach" dwóch śrubach hamulce piszczały tylko w momencie kiedy moja predkosc była 5km i mniejsza a teraz po zmianie obreczy piast i skreceniu wszystkiego na 6 srub piszą niezależnie od predkosci. Piszczy przód jak i tył 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniałeś obie piasty czy tylko jedną? Ogólnie dziwne żeby piszczały żywiczne. Sam mam semi metal i piszczy mi jak jest mokro na sucho trochę też ale bardzo cicho i tarcza ani piasta nie ma nic do tego bo sam też zmieniłem tarczę a pisk jest dalej. Możliwe że masz po prostu takie klocki że muszą ryczeć. Tarcze odtłuściłeś jak klocki zmieniałeś? Może klocki zjechane pod kątem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obie piasty nowe bo w obu obreczach były te kołeczki i zmuszony byłem wymienic obie :/ tarcze odłusciłem po zmianie klocków, klocki przetarte papierem, klocki mają miesiąc dwa.

Moze to wina krzywej tarczy jeśli rzeczywiście jest krzywa ale po ustawieniu hamulców koło toczy sie bez żadnego otarcia 

 

Tarcza

 

izax44.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcza dobrze założona kierunkiem obrotu? Po za tym promax nie jest jakąś super firmą a w dodatku wydaje mi się że z nich schodzi powierzchnia albo to korozja. Aby sprawdzić czy jest krzywa spójrz w szczelinę między klockami jak chodzi ta tarcza.

pYtE8Dg.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Delikatna korozja była na tylnej tarczy jak na zdj ale bo dluzszym potraktowaniu tarczy papierkiem i zmywaczem zeszło. A to zaznaczone na czerwono to pozostałosci :D tarcza z przodu jest czysta bez korozji piszczy tak samo. Tarcza delikatnie moze byc zgięta ale nie obciera o klocki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to prawdopodobnie takie klocki  są i nic z tym nie zrobisz. Co do tyłu gdzieś czytałem że wycie żywicznych może być spowodowane źle ustawionym zaciskiem względem tarczy. Zgięcie delikatne jest zawsze w każdej tarczy nawet nowej ale jak nie ociera to jest dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie chciałem sie pozbyc tego problemu strasznie mnie to wkurza jak sie jedzie i piszczy przy hamowaniu :) jak pisalem wczesniej kiedy koła miały te kołeczki to piszczało przy koncowym dohamowaniu a teraz piszczy przy kazdym nacisnieciu hamulca i hamowanie jest słabsze. Zauwazyłem tez ze cały zacisk zamocowany jest  na srube 2x i podkładka do kazdej moze bez podkładki bedzie inaczej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tarcza jest choć trochę użyta a klocki żywiczne to docieranie praktycznie nie jest potrzebne i hamowanie z siła maksymalna jest od samego początku.

Niestety części z pudełka fabrycznego niejednokrotnie nie sa idealnie czyste i warto je wypucowac przed pierwszym użyciem, unika sie dziwnych efektów na starcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...