grubass Napisano 11 Czerwca 2015 Napisano 11 Czerwca 2015 Witam, może to głupie ale zapytam, staram się jeździć w ternie no ale wiadomo, że trzeba do niego często dojechać asfaltem. Jeżeli jest to 5km to ok ale co jak jest tego sporo więcej, a sam cel wyprawy np. jakas góra to tylko 5km z całej trasy. Chodzi mi o ciśnienie, wiadomo (tak mi się wydaje), że w terenie opon mniej napompowana jest lepsza a na asfalcie dobrze jest jak jest większe ciśnienie. Na moje oponie napisaen jes 65psi czyli prawie 4 bary, w innym wątku napisano mi, że ma w teren pompować przód 2bary a tył 2.5 a na asfalt? Jak to robicie, spuszczcie powietrze przed "ternem" a potem pompujecie koło na asfalt? Macie ręczną pompkę z miernikiem ze sobą?
tobo Napisano 11 Czerwca 2015 Napisano 11 Czerwca 2015 Jak masz ochotę dymaj oponki przed każdym asfaltem Wątpię by ktoś się w to chciał bawić. Napompuj pod teren, przejedź trasę asfaltem, potem dopompyj i przejedź kolejny raz, zobacz jak to się sprawdza. Bomoże masz opony o mieszance i profilu, które będą powodowały tak czy inaczej wysokie opory i zmianą ciśnienia nic nie zrobisz.
karolg Napisano 11 Czerwca 2015 Napisano 11 Czerwca 2015 Nie jestem krosiarzem i pewnie dla wielu będzie to niedopuszczalne, ale: - opony pompuję na oko, a konkretnie "na palec" i "na tyłek". Macam, żeby stwierdzić mniej więcej twardość, a potem podczas jazdy wyczuwam czy jest ok. Jak jest miękko i amortyzuje, ale nie dobija (za często ) to jest ok. - mając pompkę można spokojnie w 3 minuty dopompować, a mając zawór samochodowy można skorzystać z pierwszej lepszej stacji benzynowej z kompresorem (polecam). - czy dopasowywać ciśnienie do trasy? Kwestia indywidualnych potrzeb i motywacji. Da się przejechać długi odcinek asfaltowy na kapciach (wbrew pozorom nie będzie tragedii), jak również da się przejechać w terenie na twardej oponie. W związku z tym zwykle mam ciśnienie w miarę uniwersalne, czasem na wyprawach dodmuchuję przed dłuższym asfaltem.
modrzew Napisano 11 Czerwca 2015 Napisano 11 Czerwca 2015 Ja to olewam, interesuje mnie jazda terenowa i nie babrzę się z pompowaniem i spuszczaniem bo trzeba asfaltem dojechać. Trudno się mówi, a może to być dobra rozgrzewa przed właściwą jazdą. Jak dla kogoś priorytetem jest wyciąganie wysokiej średniej na asfalcie to nie ma co się okłamywać tylko warto się przerzucić na szosę I nie traktuj tak dosłownie "bo mi ktoś napisał że 2 bary", a na oponie masz podany zakres ciśnień, z którego przeczytałeś tylko to górne.
grubass Napisano 11 Czerwca 2015 Autor Napisano 11 Czerwca 2015 I nie traktuj tak dosłownie "bo mi ktoś napisał że 2 bary", a na oponie masz podany zakres ciśnień, z którego przeczytałeś tylko to górne. Jasne, spokojnie rozumiem. Chodzi mi, że jestem "nowy" bardziej podoba mi się jazna terenowa niż asfaltem. Mieszkam gdzie mieszkam a busa do dowożenia rowerku nie mam. Poporstu pytam. Wiem, że wszystko trzeba wyczuć bo specyfikacji nie załatwia sprawy ale chyba daje jakieś wskazówki. Jak jest napisane od 2 do 4, to 2 teren a szosa 4? Opony mam Maxxis Crossmark, 27.5” x 2.1, 60TPI, Foldable
modrzew Napisano 11 Czerwca 2015 Napisano 11 Czerwca 2015 Nie, to tylko bezpieczny zakres ciśnień podany przez producenta. Co z tym zrobisz to już Twoja sprawa. Najlepiej pomyśleć chwilę i poeksperymentować zamiast oczekiwać gotowej recepty, której po prostu nie ma.
jasinski21444 Napisano 11 Czerwca 2015 Napisano 11 Czerwca 2015 Ja to olewam , pompuję tylko pod nawierzchnie które nie są asfaltem i tak najczęściej jeżdżę na 1.2 / 1.7 bar przy wadze 76kg i szerokich High Rollerach 2.40 .... Wycieczki 300km na tym także się zdarzały... ot co kto lubi a ty musisz wyczuć swoje idealnie ciśnienie przy którym nie będziesz dobijał opony do obręczy a przy tym będzie wygodnie
Mod Team safian Napisano 11 Czerwca 2015 Mod Team Napisano 11 Czerwca 2015 Jak to robicie, spuszczcie powietrze przed "ternem" a potem pompujecie koło na asfalt?Podejrzewam, że więcej energii stracisz na takie pompowanie niż przez jazdę po asfalcie z niskim ciśnieniem. Szkoda zachodu i tyle
grubass Napisano 11 Czerwca 2015 Autor Napisano 11 Czerwca 2015 Oki dzieki bardzo za wskazówki, w takim razie eksperymenty czas zacząć.
GajekL Napisano 11 Czerwca 2015 Napisano 11 Czerwca 2015 Rowniez na poczatku bilem w RK 2.2 ciesnienie 3.5Bar, ale po kilku jazdach stwierdzilem ze jest to kamien, wiec pomalu schodzilem z cisnienia az dotarlem do 1.5-1.7Bar. To cisnienie pozwala mi na komfortowa jazde w terenie, oraz bez problemowa jazde na asfalcie. Takze testy testy i jeszcze raz testy
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.