karol24041998 Napisano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2015 Witam, od jakiegoś czasu mam problem z moim Rock Shox xc 32 29". Kiedy jadę normalnie po drodze lub po nierównościach jest okej. Kiedy np. podjerzdżam pod krawężnik albo podskoczę to amor jakby się blokował i jest jakby się chciał złamać w pół( zaznaczyłem kolorem zielonym. Mozna powiedzieć, że jeśli działa na niego siła o kierynku F2 to jest, ale jak F1 to się jakby blokował. Wymieniłem olej, w serwisie powiedzieli, że to jakby "rebound" był włączony( fakt, amor dodatkowo pracuję jakby miał to włączone), przed każdą jazdą smaruję brunoxem i nic. Czy takie zawieszenia mogą być spowodowane wadliwym tłumikiem? Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź PS: długość mostka:70mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2015 To jest ten olejowy? Ja go miałem w wersji na goleniach 28... i to jest porażka jak on pracuje mówiąc w skrócie, nic z nim nie zrobisz, a przed jazdą najlepiej go ręcznie wcisnąć do połowy zęby zaczął w ogolę pracować przy małych nierównościach. Brunox dużo w nim pomaga, on bez brunoxa prawie że w ogóle nie chce pracować, ale po brunoxie jego praca i tak jest że tak powiem słaba, chodzi po prostu płynniej i tyle. On tak ma, że albo nim buja, albo w ogóle nie chce pracować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 10 Czerwca 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2015 Wybacz ale mam zbyt niskie wykształcenie by zrozumieć ten uniwersytecki wywód A prostymi słowami ? albo filmikiem o co chodzi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karol24041998 Napisano 11 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2015 Amor jest powietrzny. Chodzi o to, że jak jadę po nierównościach ale koło cały czas dotyka ziemi to jest okej, ale jak mnie np. wybiję i przednie koło się podniesie to jak koło spada i dotyka ziemi to czuje się jakbym na sztywnym widelcu jechał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 11 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2015 Z tymi siłami to pojechałeś ale wiadomo o co biega ale jest chyba tak jak napisał kolega phoe on ma taką charakterystykę pracy.Nie jest to jakiś górnolotny widelec i nie ma się co cudów po nim spodziewać.Wlej może rzadszy olej do tłumika a jeśli nie miał dawno serwisu to po prostu go rozbierz i przesmaruj to na pewno coś mu pomoże.No i brunem go czyść po każdej jeździe to magiczny preparat.Może te zacięcia spowodowane są tarciem na tulejach , albo uszczelkach kurzowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 11 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2015 (edytowane) No on najlepiej działa jak się go równo w pionie naciska, lub wpadnie w dziurę, a podczas normalnej jazdy to fochy strzela... Wersja powietrzna jakoś dużo droższa nie jest, a wątpię że mega różnica w pracy nagle jest. Edytowane 11 Czerwca 2015 przez phoe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 11 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2015 No powietrze na pewno jest bardziej zachowawcze od sprężyny , ja z mojego rs pilot air xc wyciągnąłem ją na stałe i dobiłem samo powietrze i różnica jest ogromna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karol24041998 Napisano 11 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2015 Olej miał wymieniany olej, ale nie pomogło. Czyli sprężynowy byłby lepszy? ( niby mniejszy ucisk na górnych goleniach przez uszczelki). Może wymiana tłumika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 11 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2015 (edytowane) Naprawią mi Rebe to ci powiem o różnicy między XC28 olejowym, a Reba. Za mało na nim przejechałem żeby coś sensownego powiedzieć, ale na 1-szy rzut oka to skok ma bardzo płynny i pracę ogólnie, mega różnica jak o to chodzi w porównaniu do XC28. Największa różnica to własnie taka, że Reba pracuje cały czas, a XC28 ma kaprys że czasami jakby był zablokowany się zachowuje. Edytowane 11 Czerwca 2015 przez phoe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 11 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2015 Nie ,powietrze dużo lepsze przynajmniej moim zdaniem zawsze będzie miało przewagę chociaż ze względu na to że nie występuje żadne tarcie na sprężynie a tylko na o-ringach i można bardziej precyzyjnie dostosować amorek do wagi rowerzysty.Może masz sag za mały ustawiony , większy spowoduje że praca będzie płynniejsza jak sam mówisz że w początkowej pracy się zacina.Wymiana tłumika nic raczej nie da jedynie to olej na bardziej rzadszy , albo wylej go całkowicie i wtedy sprawdź pracę , będzie wiadomo czy to jego wina.Zacięcia mogą powodować uszkodzone o-ringi oraz tulejki od tłumika i komory powietrznej , w moim przypadku tak było.Nie wiem co poprzedni właściciel z nimi robił ale były porysowane i porobiły się na nich małe progi , po wyszlifowaniu papierem wodnym wszystko wróciło do normy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DEVILEK Napisano 11 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2015 Naprawią mi Rebe to ci powiem o różnicy między XC28 olejowym, a Reba. Za mało na nim przejechałem żeby coś sensownego powiedzieć, ale na 1-szy rzut oka to skok ma bardzo płynny i pracę ogólnie, mega różnica jak o to chodzi w porównaniu do XC28. Największa różnica to własnie taka, że Reba pracuje cały czas, a XC28 ma kaprys że czasami jakby był zablokowany się zachowuje. To może zaserwuj temu XC28 dobry serwis. Z przyczyn różnych, zmieniłem R7 na Dart 2 ( poprzednik XC28 ) i po dobrym serwisie, zalaniu olejem o mniejszej gęstości, widelec działa tak, że zastanawiam się w ogóle nad powrotem do R7, który nigdy mnie nie zachwycił swoją pracą. Jedyny minus sprężynowca, to waga. A źle ustawiona Reba i do tego zaniedbana, też potrafi strzelić focha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2015 To może spróbuj modyfikacji kolegi mrmorty http://www.forumrowerowe.org/topic/97178-amortyzator-rock-shock-dart3-air/ kawał dobrej roboty , sam zaczerpnąłem inspiracji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.