Skocz do zawartości

[Rower] B'twin Triban 520


lisster

Rekomendowane odpowiedzi

Zdecydowałem się na zakup Tribana 520 - http://www.decathlon.pl/triban-520-c1-id_8322663.html

problem jest jedynie w doborze rozmiaru ramy.

Mam 179 cm, noga 83 cm. Wybieram więc miedzy modelem M (55) i L (58).

 

hd_9d6e6843c17f408f94cd7407856c343a.jpg

hd_468e1c3044534b35893f3760b2ea8fba.jpg

 

Jeździłem po sklepie obydwoma i w sumie ciężko mi sie zdecydować, najchętniej wiziąłbym coś pomiędzy tymi rozmiarami wink.png

L-ka jakby ciut przydługa, a M-ka przykrótka. Ciężko mi to ocenić, ponieważ jeżdzę na MTB i nie wiem jak powinna wyglącać pozycja na szosie.

Chłopaki ze sklepu z tego co widze też nie wiedzą, chociaż skłaniali się ku L-ce.

 

Zrobiłem zdjęcia jak wyglądam na L-ce i M-ce:

 


 

 


Zdjecia ulozone w inny sposob, latwiej ocenic roznice:

 



 

Oceńcie sami, bo ja naprawdę już zgłupiałem.

Wszelkie pomocne komentarze mile widziane wink.png

 

Pozdro!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeździłem po sklepie obydwoma i w sumie ciężko mi sie zdecydować, najchętniej wiziąłbym coś pomiędzy tymi rozmiarami wink.png
L-ka jakby ciut przydługa, a M-ka przykrótka. Ciężko mi to ocenić, ponieważ jeżdzę na MTB i nie wiem jak powinna wyglącać pozycja na szosie.
 

 

Jeżeli wydaje Ci się że najbardziej odpowiedni rozmiar mieści się pomiędzy M i L, to bierz L. Przyzwyczajenie do górala powoduje, że L wydaje Ci się za duże, ale pozycja na szosie jest bardziej wyciągnięta. Po kilkudziesięciu kilometrach przyzwyczaisz się do nowej pozycji. L będzie optymalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj, że wsadzenie dłuższego mostka jest większym złem, niż jego skrócenie :whistling: Skoro rama M wydaje się za krótka, nie ma się nad czym zastanawiać ...

 

Niby dlaczego? Obecnie trendy są na stosowanie mniejszych ram i dłuższych mostków. Dodatkowo wystarczy obniżenie pozycji aby wydłużyć zasięg mostka, gdzie więcej obniży swoją pozycje na M niż L która jest zdecydowanie za duża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LukaszST, wprowadzasz trochę w błąd. Owszem jest moda na ramy kompaktowe, które niby są mniejsze, jednak ekwiwalent górnej rury zostaje mniej więcej taki jak dla ram o budowie klasycznej. Dla wzrostu 179cm ekwiwalent górnej rury w rowerze szosowym powinien mieścić się mniej więcej w przedziale 560-565mm, więc Triban w rozmiarze L jest jak najbardziej odpowiedni, gdyż ta wartość wynosi w nim 564mm. Wydłużenie mostka pogorszy sterowność roweru. Tak samo uwaga dotycząca wysokości kokpitu jest niewłaściwa, gdyż długość mufy sterowej jest identyczna dla rozmiaru M i L i odległość kierownicy od podłoża jest dla obu rowerów taka sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dyskutujemy o rozmiarach a ja chciałbym się tak ogólnie zapytać jak Wam się lata na tym rowerku, jakie są Wasze doświadczenia, czy wszystko działa jak należy i czy coś już musieliście wymienić lub zamienić.

 

Ja osobiście mam przelot dopiero poniżej 1 tysiąca km więc ciężko mówić o jakimkolwiek zużyciu. Rower ogólnie służy mi bardzo dobrze, jeździ mi się nim doskonale i póki co spełnia wszystkie pokładane w nim nadzieje.

 

Wpadki

- kompletny brak regulacji (W-wa Targówek). Trzeba było samemu

- niektóre śruby były luźnawe, natomiast kapsel sterów wkręcony był tak mocno że kierownica pracowała z oporem. Jeśli ktoś się nie zna i jeździłby w ten sposób, ryzykowałby zużycie łożysk sterowych.

- dziwne piski z okolicy tylnej przerzutki - okazało się że jedna z plastikowych zębatek ma koślawy, odstający metalowy tależyk. Z tego powodu dostał się do niej kurz który powodował irytujące dźwięki. Ciekawe że przy ponownym składaniu, całość złożyła się perfekcyjna, nie było żadnych szpar - podejrzewam więc kolejną niedoskonałość montażową.

- Hałas. Właściwie nie wiem czy to wpadka czy nie, ale żeby nie wiem jak dobrze wyregulować i nasmarować, tylny napęd terkocze jak Wigry pod monopolem. Podobno użytkownicy wskazują montowaną przez Decathlon kasetę suntoura jako powód głośnej pracy. Ciekaw jestem czy po wymianie kasety np na kasetę Sory byłaby różnica.

 

Dajcie znać jak Wasze doświadczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Kaseta nie powinna powodować hałasu. Może tylna piasta. 

No i tak jak zostało mi polecone, pomogła zmiana środka smarującego.

Z Finish Line Ceramic Wax Lube, który bardzo dobrze sprawdza się w moim MTBku, przerzuciłem się na klasycznego Rohloffa i zrobiło się cicho.

Dziwne ale działa i to się liczy.

 

Codo sugestii żeby oddać rower do serwisu deca na sprawdzenie to absoulnie nie nie i jeszcze raz nie. Patrząc na to jak rower był "złożony" i "wyregulowany" wolę już im nic nie powierzać, zważywszy że w sezonie mają ogrom pracy i do serwisu stają długie kolejki.

 

Ogólnie z każdym dniem, rower sprawia coraz więcej frajdy. Bardzo udany zakup.

Też myślę o zakupie mam 172 i 79cm oczywiście boso. Wg tabeli pasuje S i M. Triban500 rozmiar 54 ale tu takiego nie ma

Musisz się przymierzyć do jednego  i drugiego.

Ja mam 169 i 81 i wybrałem sobie Skę.

Odległość pomiędzy siodłem a kierownicą mam pod siebie idealną, natomiast samo siodełko wyciągnięte muszę już mieć bardzo wysoko co wymusza bardziej pochyloną pozycję. Na Mce jednak byłem zbyt wyciągnięty, pomimo teoretycznie wygodniejszej geometrii. Po przyzwyczajeniu jeździ mi się bardzo wygodnie i czuję że podjąłem słuszną decyzję. Gdybym się nie przymierzał, wszedł bym pewnie w Mkę z racji długich nóg, popełnił bym błąd.

Więc schematy schematami, najważniejsze to usiąść i porównać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...