lisster Napisano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2015 Zdecydowałem się na zakup Tribana 520 - http://www.decathlon.pl/triban-520-c1-id_8322663.html problem jest jedynie w doborze rozmiaru ramy. Mam 179 cm, noga 83 cm. Wybieram więc miedzy modelem M (55) i L (58). Jeździłem po sklepie obydwoma i w sumie ciężko mi sie zdecydować, najchętniej wiziąłbym coś pomiędzy tymi rozmiarami L-ka jakby ciut przydługa, a M-ka przykrótka. Ciężko mi to ocenić, ponieważ jeżdzę na MTB i nie wiem jak powinna wyglącać pozycja na szosie. Chłopaki ze sklepu z tego co widze też nie wiedzą, chociaż skłaniali się ku L-ce. Zrobiłem zdjęcia jak wyglądam na L-ce i M-ce: http://pokazywarka.pl/brylh7/#zdjecie15416693 Zdjecia ulozone w inny sposob, latwiej ocenic roznice: http://pokazywarka.pl/veu08k/ Oceńcie sami, bo ja naprawdę już zgłupiałem. Wszelkie pomocne komentarze mile widziane Pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2015 Weź L i wsadź mostek krótszy o 10 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
parmenides Napisano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2015 M wygląda znacznie lepiej na Twoich zdjęciach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2015 Pamiętaj, że wsadzenie dłuższego mostka jest większym złem, niż jego skrócenie Skoro rama M wydaje się za krótka, nie ma się nad czym zastanawiać ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelj5 Napisano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2015 Jeździłem po sklepie obydwoma i w sumie ciężko mi sie zdecydować, najchętniej wiziąłbym coś pomiędzy tymi rozmiarami L-ka jakby ciut przydługa, a M-ka przykrótka. Ciężko mi to ocenić, ponieważ jeżdzę na MTB i nie wiem jak powinna wyglącać pozycja na szosie. Jeżeli wydaje Ci się że najbardziej odpowiedni rozmiar mieści się pomiędzy M i L, to bierz L. Przyzwyczajenie do górala powoduje, że L wydaje Ci się za duże, ale pozycja na szosie jest bardziej wyciągnięta. Po kilkudziesięciu kilometrach przyzwyczaisz się do nowej pozycji. L będzie optymalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukaszST Napisano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2015 Pamiętaj, że wsadzenie dłuższego mostka jest większym złem, niż jego skrócenie Skoro rama M wydaje się za krótka, nie ma się nad czym zastanawiać ... Niby dlaczego? Obecnie trendy są na stosowanie mniejszych ram i dłuższych mostków. Dodatkowo wystarczy obniżenie pozycji aby wydłużyć zasięg mostka, gdzie więcej obniży swoją pozycje na M niż L która jest zdecydowanie za duża. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelj5 Napisano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2015 LukaszST, wprowadzasz trochę w błąd. Owszem jest moda na ramy kompaktowe, które niby są mniejsze, jednak ekwiwalent górnej rury zostaje mniej więcej taki jak dla ram o budowie klasycznej. Dla wzrostu 179cm ekwiwalent górnej rury w rowerze szosowym powinien mieścić się mniej więcej w przedziale 560-565mm, więc Triban w rozmiarze L jest jak najbardziej odpowiedni, gdyż ta wartość wynosi w nim 564mm. Wydłużenie mostka pogorszy sterowność roweru. Tak samo uwaga dotycząca wysokości kokpitu jest niewłaściwa, gdyż długość mufy sterowej jest identyczna dla rozmiaru M i L i odległość kierownicy od podłoża jest dla obu rowerów taka sama. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Beetle Napisano 7 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 Dyskutujemy o rozmiarach a ja chciałbym się tak ogólnie zapytać jak Wam się lata na tym rowerku, jakie są Wasze doświadczenia, czy wszystko działa jak należy i czy coś już musieliście wymienić lub zamienić. Ja osobiście mam przelot dopiero poniżej 1 tysiąca km więc ciężko mówić o jakimkolwiek zużyciu. Rower ogólnie służy mi bardzo dobrze, jeździ mi się nim doskonale i póki co spełnia wszystkie pokładane w nim nadzieje. Wpadki - kompletny brak regulacji (W-wa Targówek). Trzeba było samemu - niektóre śruby były luźnawe, natomiast kapsel sterów wkręcony był tak mocno że kierownica pracowała z oporem. Jeśli ktoś się nie zna i jeździłby w ten sposób, ryzykowałby zużycie łożysk sterowych. - dziwne piski z okolicy tylnej przerzutki - okazało się że jedna z plastikowych zębatek ma koślawy, odstający metalowy tależyk. Z tego powodu dostał się do niej kurz który powodował irytujące dźwięki. Ciekawe że przy ponownym składaniu, całość złożyła się perfekcyjna, nie było żadnych szpar - podejrzewam więc kolejną niedoskonałość montażową. - Hałas. Właściwie nie wiem czy to wpadka czy nie, ale żeby nie wiem jak dobrze wyregulować i nasmarować, tylny napęd terkocze jak Wigry pod monopolem. Podobno użytkownicy wskazują montowaną przez Decathlon kasetę suntoura jako powód głośnej pracy. Ciekaw jestem czy po wymianie kasety np na kasetę Sory byłaby różnica. Dajcie znać jak Wasze doświadczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gdy Napisano 7 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 skoro rower jest nowozakupiony to wydrukuj tą listę wad i jedź do sklepu niech usuną te usterki . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
parmenides Napisano 8 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2015 Kaseta nie powinna powodować hałasu. Może tylna piasta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drhenio Napisano 19 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2015 Też myślę o zakupie mam 172 i 79cm oczywiście boso. Wg tabeli pasuje S i M. Triban500 rozmiar 54 ale tu takiego nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Beetle Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 Kaseta nie powinna powodować hałasu. Może tylna piasta. No i tak jak zostało mi polecone, pomogła zmiana środka smarującego. Z Finish Line Ceramic Wax Lube, który bardzo dobrze sprawdza się w moim MTBku, przerzuciłem się na klasycznego Rohloffa i zrobiło się cicho. Dziwne ale działa i to się liczy. Codo sugestii żeby oddać rower do serwisu deca na sprawdzenie to absoulnie nie nie i jeszcze raz nie. Patrząc na to jak rower był "złożony" i "wyregulowany" wolę już im nic nie powierzać, zważywszy że w sezonie mają ogrom pracy i do serwisu stają długie kolejki. Ogólnie z każdym dniem, rower sprawia coraz więcej frajdy. Bardzo udany zakup. Też myślę o zakupie mam 172 i 79cm oczywiście boso. Wg tabeli pasuje S i M. Triban500 rozmiar 54 ale tu takiego nie ma Musisz się przymierzyć do jednego i drugiego. Ja mam 169 i 81 i wybrałem sobie Skę. Odległość pomiędzy siodłem a kierownicą mam pod siebie idealną, natomiast samo siodełko wyciągnięte muszę już mieć bardzo wysoko co wymusza bardziej pochyloną pozycję. Na Mce jednak byłem zbyt wyciągnięty, pomimo teoretycznie wygodniejszej geometrii. Po przyzwyczajeniu jeździ mi się bardzo wygodnie i czuję że podjąłem słuszną decyzję. Gdybym się nie przymierzał, wszedł bym pewnie w Mkę z racji długich nóg, popełnił bym błąd. Więc schematy schematami, najważniejsze to usiąść i porównać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drhenio Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 Potwierdzam serwis jest do bani, robią wrażenie jakby mieli pojęcie takie jak Kowalski z ulicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.