cristian_88 Napisano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2015 (edytowane) witam kupilem niedawno rower romet jolene 2 sa tam hamulce avid elixir 3 i mam taki problem ze czasem grzeje sie tarcza z tylu i rower ciezko jedzie . Raz tak jest raz nie i nie wiem co moze byc przyczyna . rower mam ponad miesiac takze mysle ze klocki juz sie dotarly co moze byc przyczyna? wydaja wtedy dziwny dzwiek i wrecz czuje takie drgania na siodle. zaznacze ze hamulec lapie bardzo szybko. zaraz po nacisnieciu klamki jest duza sila hamowania ? spilowac troche klocki? Edytowane 9 Czerwca 2015 przez cristian_88 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2015 W hamulcach hydraulicznych raczej nic nie będziesz musiał piłować. Sprawdź ustawienie zacisku względem tarczy (równe odległości po obu stronach) jeśli są równe a klamka dalej łapie zaraz po dotknięciu to może masz przepełniony układ w takim wypadku wyjmij klocki z zacisku i delikatnie czymś szerokim rozepchaj tłoczki przy odkręconej śrubie / pokrywie odpowietrzającej. Nadmiar płynu wypłynie i powinno chodzić , tylko dokładnie potem wytrzyj klamkę. Tak po za tym to jaki masz skok dźwigni? Bo w hydrauliku jest on niewielki ( około 2-3 cm) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2015 Rozepchac tloczki i ustawić równo zacisk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cristian_88 Napisano 10 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2015 moje klocki doslownie przylegaja do tarczy tam nie ma ani milimetra szczeliny tak chyba nie powinno byc . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2015 1. Układ fabrycznie źle zalany, za dużo płynu. 2. Hamulec ma spuchnięte uszczelki, które uniemożliwiają cofanie się tłoczków. Jeśli pierwsze to uratujesz hamulec, jeśli to drugie to reklamacja. Jeśli po rozepchnięciu tłoczków i przy naciskaniu dźwigni koło znowu się zablokuje to znaczy że ma miejsce punkt 2. Prawdopodobnie klocki są do wymiany - stałe hamowanie powoduje produkcję dużej ilości ciepła, więc klocki mogły się spalić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cristian_88 Napisano 10 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2015 tylko ze on raz sie blokuje raz nie , nie wiem czym to uzaleznione. Raczej zauwazylem ze blokuje sie na poczatku jazdy . kewstia temperatury moze? ale chyba szczeliny między tarczą powinny być, prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.