swimfan Napisano 9 Czerwca 2015 Napisano 9 Czerwca 2015 Witam, mam pytanie i zastanawiam sie czy to reguła? Założylem w obreczy z otworem pod schrader dętke presta (continetal). Teoretycznie nie powinna sie sciąc bo w zestawie jest nakretka (powiedzmy redukujaca). Po jakis 3 kkm wentyl sie sciał. Pytanie czy to reguła czy przypadek? Jakoś nie zwróciłem na to nigdy uwagi wyszło tak przy złapaniu kapcia i tak zostało (woże podczas jazdy presta bo w jenym kole z przodu własnie mam taki otwor).
dzanas Napisano 9 Czerwca 2015 Napisano 9 Czerwca 2015 Nie to nie reguła , ale miałem to samo co ty niestety, 4 dętki poszły się ....w przeciągu tygodnia, również stosowałem "redukcję" ale niewiele to pomagało U mnie problem stanowiły oponki kewlarowe które niestety nie siedziały zbyt ciasno na rancie obręczy koła co powodowało, że opona cały czas pracowała po feldze (szczególnie przy hamowaniu i najazdach na przeszkody), opona w ten sposób "ciągnęła " dętkę co skutkowało w końcu ścięciem wentyla w otworze ew. wyrwaniem go.... , osobiście nawet nie pomogło srogie talkowanie opony z dętką ( co polecam Ci spróbować ). Wydaje mi się, że duże znaczenie ma tutaj opona oraz ciśnienie przy jakim jeździsz , przy innym typie opony (drutowana) nie zauważyłem takiej dolegliwośći , tak jak mówię spróbuj natalkować dobrze oponę(albo zmienić dętkę na shradera )- a 3kkm to i tak dobrze
swimfan Napisano 9 Czerwca 2015 Autor Napisano 9 Czerwca 2015 pytam bo akurat mam protek Max Michelin z tym, że pretsa. Detak troche kosztuje i wyrwanie wentyla w obreczy pod schrader bylo by lekkim bolem.
djzatorze Napisano 9 Czerwca 2015 Napisano 9 Czerwca 2015 Można dawać prestę do dziury na schradera. Po pierwsze pomacaj, czy otwór nie ma zadziorów. Jak będzie okej to problem prawie rozwiązany Tylko tak jak dzanas mówi, zależy od opony i jeszcze do tego - zależy od obręczy. Te malowane bywają bardzo śliskie. żeby wszystko grało trza dokładnie umyć ranty skoncentrowanym roztworem płynu do mycia naczyń, a między oponę a dętkę nasypać trochę talku (prowizorycznie może być mąka ziemniaczana, ale wiadomo co się z nią dzieje od wilgoci ) Czyli najpierw minimalizujemy możliwość przesuwania się opony, a potem zabezpieczamy żeby w razie czego, nie ciągnęła ze sobą dętki.
dzanas Napisano 9 Czerwca 2015 Napisano 9 Czerwca 2015 cóż to masz dylemat....nie spróbujesz nie będziesz wiedział z mojej strony to wszystkie doświadczenia jakie miałem....ale może ktoś jeszcze coś doradzi ...
Sandacz Napisano 9 Czerwca 2015 Napisano 9 Czerwca 2015 Nawet w przypadku schradera, przy korzystaniu z opon zwijanych, trzeba pilnować ciśnienia, czyli nie schodzić poza minimum sugerowane przez producenta. Miałem opony kevlarowe różnych marek i efekt przesuwania się opony względem obręczy/dętki występował w mniejszym lub większym stopniu we wszystkich modelach przy zbyt małym ciśnieniu i dynamicznej jeździe...
beskid Napisano 9 Czerwca 2015 Napisano 9 Czerwca 2015 Brakuje na rynku dętek ze schraderem, że trzeba tak kombinować??
swimfan Napisano 9 Czerwca 2015 Autor Napisano 9 Czerwca 2015 nie brakuje , tylko mam preste potek MAX i sciac w niej wentyl mozna tylko po co:)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.