Skocz do zawartości

[dętka] czy otwor pod schrader scina opony z presta?


swimfan

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

mam pytanie i zastanawiam sie czy to reguła?

Założylem w obreczy z otworem pod schrader dętke presta (continetal). Teoretycznie nie powinna sie sciąc bo w zestawie jest nakretka (powiedzmy redukujaca). Po jakis 3 kkm wentyl sie sciał. Pytanie czy to reguła czy przypadek? Jakoś nie zwróciłem na to nigdy uwagi wyszło tak przy złapaniu kapcia i tak zostało (woże podczas jazdy presta bo w jenym kole z przodu własnie mam taki otwor).

Napisano

Nie to nie reguła , ale miałem to samo co ty niestety, 4 dętki poszły się ....w przeciągu tygodnia, również stosowałem "redukcję" ale niewiele to pomagało U mnie problem stanowiły oponki kewlarowe które niestety nie siedziały zbyt ciasno na rancie obręczy koła co powodowało, że opona cały czas pracowała po feldze (szczególnie przy hamowaniu i najazdach na przeszkody), opona w ten sposób  "ciągnęła " dętkę  co skutkowało w końcu ścięciem wentyla w otworze   ew. wyrwaniem go.... :bye2: , osobiście nawet nie pomogło srogie talkowanie opony  z dętką ( co polecam Ci spróbować ). Wydaje mi się, że duże znaczenie ma tutaj opona oraz ciśnienie przy jakim jeździsz , przy innym typie opony (drutowana) nie zauważyłem takiej dolegliwośći , tak jak mówię spróbuj natalkować dobrze oponę(albo zmienić dętkę na shradera   :thumbsup:)-  a 3kkm to i tak dobrze  :thumbsup:

Napisano

pytam bo akurat mam protek Max Michelin z tym, że pretsa. Detak troche kosztuje i wyrwanie wentyla w obreczy pod schrader bylo by lekkim bolem.

Napisano

Można dawać prestę do dziury na schradera. Po pierwsze pomacaj, czy otwór nie ma zadziorów. Jak będzie okej to problem prawie rozwiązany :) Tylko tak jak dzanas mówi, zależy od opony i jeszcze do tego - zależy od obręczy. Te malowane bywają bardzo śliskie. żeby wszystko grało trza dokładnie umyć ranty skoncentrowanym roztworem płynu do mycia naczyń, a między oponę a dętkę nasypać trochę talku (prowizorycznie może być mąka ziemniaczana, ale wiadomo co się z nią dzieje od wilgoci :D ) Czyli najpierw minimalizujemy możliwość przesuwania się opony, a potem zabezpieczamy żeby w razie czego, nie ciągnęła ze sobą dętki.

Napisano

cóż to masz dylemat....nie spróbujesz nie będziesz wiedział  :voodoo:  z mojej strony to wszystkie doświadczenia jakie miałem....ale może ktoś jeszcze coś doradzi ...

Napisano

Nawet w przypadku schradera, przy korzystaniu z opon zwijanych, trzeba pilnować ciśnienia, czyli nie schodzić poza minimum sugerowane przez producenta. Miałem opony kevlarowe różnych marek i efekt przesuwania się opony względem obręczy/dętki występował w mniejszym lub większym stopniu we wszystkich modelach przy zbyt małym ciśnieniu i dynamicznej jeździe...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...