jedrzejk Napisano 9 Czerwca 2015 Napisano 9 Czerwca 2015 Witam. Posiadam Weinmann Discovery 26" tutaj dane techniczne http://www.weinmanntek.com/Products/MTB/DISCOVERY.htm . Chcialem zalozyc do nich kola 2.4 ale zastanawiam sie czy nie beda za duzego wymiaru mialy? Planuje przod continental mountain king II 2.4 a tyl ten sam tylko 2.2. Prosze poradzcie czy z tym 2.4 za bardzo nie zaszaleje? Nie chcialbym miec problemow przy jezdzie
TheGie Napisano 9 Czerwca 2015 Napisano 9 Czerwca 2015 Tutaj temat gdzie jest wszystko ładnie opisane : http://www.forumrowerowe.org/topic/66200-opony-kompatybilnosc-opon-z-obreczami/zatem z czytując z tabeli dla twojej szerokości 21mm wewnątrz, możesz założyć oponę 2.4 (2.4*25.4mm=60.96mm).
jedrzejk Napisano 9 Czerwca 2015 Autor Napisano 9 Czerwca 2015 Dziekuje Ci i za linka i za informacje, wyliczenia sie zgadzaja dokladnie Twoje z tabela =) Tylko tak mysle, czy nie lepiej do zwyklej jazdy wziac jednak przod i tyl 2.4 i dac sobie spokoj z roznymi szerokosciami... ech te dylematy zakupowe...
jedrzejk Napisano 9 Czerwca 2015 Autor Napisano 9 Czerwca 2015 80% po asfalcie, 20% w trudnych warunkach kamienie, ziemia, trawa, drogi nie utwardzone, lasy, żadne szybkie zjazdy z gór
modrzew Napisano 9 Czerwca 2015 Napisano 9 Czerwca 2015 To po cóż tu 2.4"? Nawet nad semislickami można by pomyśleć i to poniżej 2".
TheGie Napisano 10 Czerwca 2015 Napisano 10 Czerwca 2015 Osobiście użytkuję Saguaro Geax 2.2 i uważam że to wystarczający papeć, aby poradzić sobie w leśnych warunkach. Wybierając taki rozmiar, brałem pod uwagę, że w mojej okolicy jest bardzo dużo piaszczystych terenów. Spędzając 80 procent na asfalcie, nie wybrał bym tak szerokiej opony.
jedrzejk Napisano 10 Czerwca 2015 Autor Napisano 10 Czerwca 2015 Dziekuje Wam za informacje. A jak jest z tymi roznymi szerokosciami, jak sie da wieksza na przednie kolo a mniejsza na tylnie, to lepiej sie wchodzi na zakretach, ale przy czym sie traci? Bo sledzac forum widze, ze jest trend przod wieksza tyl mniejsza. Ale nie bardzo wiem, co mozna stracic, jak ktos pisze, to tylko + co to daje....
modrzew Napisano 10 Czerwca 2015 Napisano 10 Czerwca 2015 Koła są przednie i tylne, o "tylnim" nic nie wiem Na razie to sobie poszukaj i poczytaj o różnych typach opon, bieżnikach, itp. bo widać że nie wiadomo skąd sobie wymyśliłeś zakup wielkich balonów. Pewnie nawet nie sprawdziłeś czy takie coś wejdzie Ci w ramę, czy tak? Co do różnych opon przód-tył - na przód często daje się agresywniejszą gumę dla poprawy trakcji, a na tył taką dającą mniejsze opory toczenia. To nie tylko różnica w szerokości, ale też inne bieżniki, często to dwa różne modele opon i/lub różnych producentów. Tak czy siak to kombinacje bardziej terenowe, przy jeździe głównie po asfalcie to taki sam przerost formy nad treścią jak gumy 2.4".
jedrzejk Napisano 10 Czerwca 2015 Autor Napisano 10 Czerwca 2015 Ok, no nie bede mowil ze nie jest tak jak napisales... zatem tutaj juz koncze i siadam bardziej na forum zeby sie doksztalcic. Co do ramy i 2.4, to z tego co czytalem powinno wejsc do mojego renegade 0.5 http://testy.bikeboard.pl/artykuly,pokaz,ulne1874em Dzieki w kazdym razie!
modrzew Napisano 10 Czerwca 2015 Napisano 10 Czerwca 2015 W tym akurat przypadku nie czytaj tylko sprawdź. 2.4" to zwykle około 62mm realnej szerokości opony i nie ma to wchodzić na styk i drzeć rurek od środka, tylko powinien być zapas miejsca. Ramy XC nie są projektowane pod takie gumy i różnie to bywa. No i kolejny raz wypada wspomnieć, że przy takim użytkowaniu jak napisałeś to absurd. Poszukaj uniwersalnych gum 1.9-2.1" jeśli rzeczywiście tego terenu troszkę występuje i nie jest to tylko wiejska droga i okoliczny zagajnik. Jeśli jednak praktycznie tylko asfalt to jakieś semislicki, nawet jeszcze węższe.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.