Skocz do zawartości

[trening] Zjazdy

Jusia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mój problem polega na tym,że kiepsko pokonuję zjazdy. Jeżdżę na rowerze mtb od kilku lat, drugi sezon regularnie startuję w amatorskich maratonach mtb i XC. O ile podjazdy idą mi bardzo dobrze, zjazdy są moją zmorą,  a co dziwne - najgorzej idą mi długie, łagodne, szerokie zjazdy po szutrówkach, na których tracę zwykle to wszystko, co zyskuję na podjazdach. Na takich zjazdach muszę się sporo napedałować, by nie zostać na ostatniej pozycji w wyścigu, podczas gdy inni wyprzedzają mnie puszczając korby... Po prostu rower w takich sytuacjach jakoś nie jedzie. Z innymi, bardziej technicznymi zjazdami też nie jest najlepiej, może to kwestia psychiki lub techniki.

Posiadam rower 29", mostek krótki, kierownica szeroka. Moja waga 52 kg.

Proszę o poradę jak powinnam trenować, by poprawić zjazdy. 

Może to wynikać z wagi - na podjazdach Ci to pomaga, a na zjazdach przeszkadza. No, ale szuter, 29er to nawet ja na przełożeniu 40/12 dokręcam do 60 km/h jak stromo...

Może masz rzeczywiście za dużo powietrza w oponach i nie ogarniasz roweru? Przy Twojej masie to z przodu 1 bar wystarczy...

Jeśli to nie jest kwestia z góry, tj. jesteś za lekka czy coś takiego:

-"Puś te heble synu" jako motto życiowe zawieszone nad łóżkiem :)

Polecam też ksiązkę Jazda rowerem górskim Lopes'a, dużo fajnej wiedzy

Masz problem, że boisz się zaliczyć OTB na korzeniu czy po prostu jedziesz jak możesz, ale inni cię wyprzedzają?

Z którego prawa Newtona tak wynika? :w00t: Popatrz tyle lat żyłem w błędzie sądząc, że przyśpieszenie grawitacyjne jest w przybliżeniu stałe...

Tu mówisz o ciężarze...

"Im mniejsza masa ciała wprawianego w ruch, tym przyspieszenie jest większe" Ja mam swoją rację, a Ty swoją, ale tak OF to dlaczego masy rowerów są ciągle redukowne?

Lżejsze rowery łatwiej się wspinają, na zjazdach łatwiej skręcają i przyspieszają. W rowerach DH także zrzuca się gramy.