Skocz do zawartości

[przerzutki] sposób sterowania


kiedyś ksywa gary

Rekomendowane odpowiedzi

Z ciekawości pytam :

 

na pewno słyszeliście kiedyś o działaniach shimano sprzed kilku lat dotyczących przerzutek napędzanych sprężonym powietrzem...nawet wypuścili jakąś linię takich produktów chyba szosowych o dziwnej nazwie.

 

Czy wiecie coś o przerzutkach napędzanych hydraulicznie (olej)??

 

PS: piękne bybyło życie bez żadnych linek stalowych :033:

 

 

 

PS2: do Moderatorów-przenieście to do rowerowego forum na maxa-pomyliłem się ,nie ten dział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mavic jakieś 10 lat temu eksperymentował z szosowymi przerzutkami elektronicznymi. Efekt tego dziś widzimy- cały czas linka panuje :)

Ze sterowaniem przerzutkami jest jak z przeniesieniem napędu łańcuchem- sporo ludzi narzeka że się szybko zużywa, że problematyczne itd ale póki co nikt nic lepszego nie wymyślił i pewnie nieprędko wymyśli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Wspomniane Airlines wyszło, wydaje mi się, poza fazę prototypu i pewna ilość ich trafiła do nabywców. Układ działa na sprężone powietrze.

 

Natomiast z jak najbardziej dostępnych systemów "bezlinkowych", to Shimano produkuje kilka grup do rowerów, powiedzmy, "spacerowych", w których w mniejszym lub większym stopniu zlikwidowano linki.

 

Cyber Nexus i Nexave C810 - w skład grupy wchodzi piasta wielobiegowa, elektyczny układ sterujący przełożeniami, oraz przedni i tylny amorek i kontrolujący to wszystko komputer, który sam wylicza optymalne przełożenie, oraz twardość zawieszenia w zależności od prędkości itp.

W grupie Nexave C810 zamiast piasty wielobiegowej jest przednia przerzutka (sterowana elektronicznie, a siłę potrzebną do zmiany przełożenia generuje obrót korb) oraz stereowana elektronicznie przerzutka tylna z włąsnym układem "napędowym" - zero linek. tylko kable elektryczne

 

Nexus Auto-D - zasada działania analogiczna do Cyber Nexus, ale bez większości bajerów, Jest piasta wielobiegowa i automatyczny ukłąd sterujący, który dobiera przełożenie

 

Wszystko jest na stronce Shimano.com, więc można sobie zerknąć.

W rowerach dla osób mających jako takie pojęte o jeździe nie ma to sensu. Dla reszty jak najbardziej. Jak patrzę na koleżanki niektóre, które mimo 24-biegowego napędu męczą całą trasę na jednym przełożeniu (bo "przerzucanie jest zbyt skomplikowane"), to myślę, że w takich rowerach ta elektronika może być użyteczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...