Skocz do zawartości

[wymiana] względnie trwały napęd


chudeusz09

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Obecnie kończący się napęd to kaseta SLX HG80 i łańcuch XT HG93. Biorę pod uwagę kasetę alivio hg400 11-28 lub taką samą jak posiadam czyli slx hg80 11-28. Różnica w cenie jest znaczna i pytanie czy ma to uzasadnienie? Na wadze mi nie zależy wcale ale na trwałości już tak. Jeśli np jest też różnica w płynności zmiany przełożeń to owszem, byłbym skłonny dopłacić. Druga i chyba istotniejsza rzecz to łańcuch/łańcuchy. Teraz jeździłem na jednym XT i już po około 2,5kkm nadawał się do wymiany. Problem był taki, że kaseta już z nowym by się nie dogadała. Pojawia się pytanie, czy np 2x XT to będzie dobry wybór (szczerze, to jakoś zaufania do łańcuchów shimano nie nabrałem), czy lepiej kupić słynne campagnolo c9? Cenowo wyjdzie podobnie. A może lepiej rozbić skarbonkę, wykosztować się raz i zainwestować w 2x c9? Jeżdżę sporo i zależy mi na trwałości napędu, waga to kwestia drugorzędna. Trzecia rzecz to korba. Proste pytanie, czy do korby deore FCM610 10s mogę założyć zębatki od korby np alivio 9s?

Napisano

2x XT to dobry wybór,wszystko zależy od umiejętności  zmiany przełożeń i dbania o napęd, jak będziesz po każdej jeździe czyścił łańcuch  i kasete to długo posłuży do tego dobry smar np SHIMANO PTFE lub FINISH LINE CERAMIC WAX LUBE który nie brudzi ale szybko "znika" odradzam ROHLOFF to jakaś maź klej pieroński.

Co do korby jak śruby spasują to można nie widzę problemu

Napisano

Łańcuchy cn-hg93 o długości 114 ogniw kosztują po ok 55 zł. Jeśli Ci taka wystarczy, to masz po dylemacie, bo Campa raczej nie będzie o tyle trwalsza o ile jest droższa.

Napisano

Dziękuję za zainteresowanie. Z racji takiej, że napęd który kupiłem do najtańszych nie należał to właśnie dbałem o niego mocno. Czyszczenie, szejkowanie, smarowanie, chuchanie, dmuchanie, a na niewiele się to zdało. Winę częściowo można by zwalić na zbyt duże przekosy. Moja wina, albo mojej średnio mocnej nogi, albo zbyt dużego blatu (niepotrzebne skreślić). W każdym razie 48 chcę zmienić na 44 lub mniej, żeby bardziej "ekonomicznie" wykorzystywać napęd. A coś Panowie powiecie na temat kaset?

Napisano

2,5 tyś to jeszcze nie tak dużo, ja bym spróbował jeszcze dać szansę drugiemu łańcuchowi (jak będzie przeskakiwać to pojeździć ze 100 km - na takich przełożeniach co nie przeskakuje i jest szansa, że wszystko się ułoży).

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...