ummagumma Napisano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2015 Witam, swojego Canyona Yellowstone 3.9 mam od kilku tyg i cały czas się go jeszcze uczę. Niemniej jednak dziś zrobiłem porządny research (w moim mniemaniu porządny) i postanowiłem ustawić SAG pod siebie. Pokrętło PRELOAD z pozycji w której się znajdowało nakręciłem na maksa na "-" więc już "mięcej" się nie da. No i taki test w domowych warunkach zrobiłem; założyłem opaskę plastikową na goleń delikatnie co by się lekko trzymała i wsiadłem na rower. Potem delikatnie zsiadłem. Nawet jak coś zdupczyłem podczas wsiadania/zsiadania to raczej by amor wbiło głębiej. SAG miał 13mm. (szukałem linijki po całym mieszkaniu i zdesperowany użyłem w końcu irulera Uprzedzam z góry - nie, nie przystawiałem monitora do goleni. Wracając do tematu: wynik trochę słaby bo mniej się już nie da ustawić. Ważę 82 kg - sprawdzałem 5 min temu. I teraz seria pytań: 1. Założyłem że skok wynosi 100mm. Nie wiem czy ktoś miał doświadczenie z Rock Shox XC 28, i czy można zaufać danym od producenta. Jeśli tak to 13% wyszło w najlepszym razie... Jeżdżę głównie po lesie więc na upartego te kilka procent by się przydało. No chyba, że w tym modelu po prostu się nie da już więcej osiągnąć. 2. Stan amortyzatora może być problemem słabego wyniku. Rower trochę kilometrów w lesie zrobił od nowości, pewnie ze 200 w tym raz w straszliwym błocie. I najgorsze jest to że prawie tego amorka nie czyściłem, ostatnio trochę na sucho same golenie. Jutro jadę po Brunoxa dopiero. Niemniej jednak na uszczelkach jest taki brud, że nie wiem jak się za to zabrać... Tak to wygląda: Poradźcie czym to usunąć, bo whisky mi szkoda trochę na to lać Najgorzej jest w miejscu gdzie styka się goleń i uszczelka. Szczoteczka to jakoś wygarnie? Czy po porządnym wyczyszczeniu amora sytuacja z SAGiem może się poprawić? Właściwie zamiast serii pytań były dwa, ale znaczące. Myślę, że ta whisky mogła zaburzyć kalkulacje. Dobrze, że wcześniej SAG zmierzyłem... Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2015 Ale właściwie czego wymagasz od "tego czegoś", trudno to nazwać amortyzatorem, jest to wyrób amortyzatoropodobny, więc i wszelkie regulacje są umowne, tak żeby się właściciel lepiej poczuł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2015 Poza tym co poprzednik napisał to przyjmuje się, że w przypadku amorów o skoku 100mm SAG powinien mieć wartość od 10 do 15%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ummagumma Napisano 7 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2015 (edytowane) Nie no właściwe to ja sie cudów nie spodziewam po nim. Jedyne czego oczekuje to żeby wyciągnąć z tego sprzętu tyle ile sie da. Nie żyje w iluzji ze to jakiś super amor bo rock shox itd. To mój pierwszy rower niemarketowy i na nim sie chce uczyć na błędach. Edytowane 7 Czerwca 2015 przez ummagumma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2015 Chyba raczej przy 100mm SAG 20%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2015 Po pierwsze dość często Brunox tak by uszczelki były czyste i to samo golenie. Po drugie każdy sprężynowiec wymaga niestety dość częstego serwisu. I to naprawdę częstego a nie dwa razy do roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ummagumma Napisano 7 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2015 Biorę go niedługo na serwis. Ale że cześciej niż 2 razy za sezon to sie nie spotkałem z taką opinią. No generalne na AM to SAG przy 100 mm to chyba jednak 10-15%. Co nie zmienia faktu że tutaj faktycznie cieżko cokolwiek ustawić i niska płynność pracy amorka jest. No może po czyszczeniu sie cos zmieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ummagumma Napisano 8 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2015 Mam kolejne spostrzeżenia co do pracy RS 28. Dziwna rzecz mnie dziś spotkała. Do południa psiknąłem brunoxem po 3 razy na lagi, powciskałem amor i wytarłem co wyszło. Wyszło niewiele. W każdym razie pojechałem do lasu. Jak już wczoraj pisałem, amor chodził strasznie ciężko. Trzeba było mocno nacisnąć na kierownicę żeby się ruszył, i to nie przesadnie dużo. Podczas postoju zacząłem z nudów kręcić PRELOADEM, i o dziwo "-", który wczoraj nie chciał już ruszyć bardziej nagle pozwolił na dalsze obroty. Tak mnie to zaskoczyło, że nawet nie wiedziałem kiedy, a sytuacja pojawiła się taka: Podciągnąłem ręcznie lagi i wkręciłem pokrętło. I teraz najlepsze. W tej samej pozycji PRELOAD co jeszcze nie tak dawno temu amor zaczął pracować ZDECYDOWANIE i WYRAŹNIE lepiej. Jak się wsiadło na rower to od razu było czuć że SAG jest. Różnica była kolosalna. I teraz pytanie: czy to możliwe, że coś się wcześniej przyblokowało, zatarło, zabrudziło itd? Czy brunox mógł mieć wpływ na tą zmianę? P.S. Proszę mnie nie ganić za odkręcenie pokrętła. Poniosłem już karę zdzierając oba kolana trochę dalej na trasie. Dla zainteresowanych - nie z winy amortyzatora. Pozdrawiam ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 8 Czerwca 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2015 Przy takim widelcu jest tyle czynników które go upośledzają ze pozbycie sie jednego może znacząco poprawić pracę. Ja nie dawno rozbierałem darta 3 (bardzo podobne widelce) i robiłem mu prosty i szybki serwis i widelec nagle zaczął pracować ta aż sie zdziwiłem. Proponuje ci go rozebrać, wyczyścić, wlać olej, nasmarować uszczelki i złożyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ummagumma Napisano 8 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2015 Puklus tylko ja sie za bardzo na tym nie znam... Ale i tak sie muszę nauczyć wiec zabiorę sie za to niedługo. Masz jakies porady dla amatora albo znalazłeś gdzieś jakiś fajny tutorial typowo pod taki amor? Wiem ze na internatach pełno tego ale rożnie tam z poziomem wiec może masz cos sprawdzonego ? Z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 9 Czerwca 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2015 Jeżeli chodzi o RSa to http://www.forumrowerowe.org/topic/152791-serwis-rock-shox-reba-dualair-kompleksowy-serwis-od-a-do-z/ co prawda to do reby ale i recon i sid a i nawet dart czy xc sa niemal identyczne. Mimo różnic metodologia każdego z nich jest taka sama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ummagumma Napisano 9 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2015 Dzięki za pomoc. I tak już siedzę codziennie po kilka godzin na forach rowerowych (broń boże nie czytam tylko o moim amorku) więc przyda się kolejny punkt do lektury. Jak kupię podstawowe narzędzia do domowych robótek to się za to wezmę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmisiek9612 Napisano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2015 Coś masz nie tak z tym amorkiem. Ja mam xc 30, ważę podobnie do Ciebie i mój chodzi bardzo dobrze. Chyba że masz tam jakąś mega twardą sprężynę wsadzoną. Tutaj na 17 stronie masz rodzaje sprężyn http://dcrowerowe.pl/pobieralnia/katalogi_harfa/03-RockShox-08-04-2013.pdf Ja mam czeroną/średnią a powinienem mieć niebieską/twardą ale nie narzekam. Co do serwisu to tutaj jest manual tyle że po angielsku ale za to z obrazkami https://sram-cdn-pull-zone-gsdesign.netdna-ssl.com/cdn/farfuture/j0pF0y2OMI5jhcGpIoNrLN8qQ3r1Gth-7r2fZODHTPY/mtime:1429296607/sites/default/files/techdocs/gen.0000000004936_rev_a_xc28_xc30.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ummagumma Napisano 10 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2015 Sprężynę mam medium. No i odkąd przesmarowałem Brunoxem/wykręciłem całkowicie pokrętło PRELOAD i wkręciłem z powrotem - chodzi o niebo lepiej. Tylko teraz nie wiem czy środek coś poluzował na plus czy może maksymalne wyprężenie sprężyny coś dało... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.