SwitchBlade Napisano 7 Czerwca 2015 Napisano 7 Czerwca 2015 Witam,zamówiłem rower przez internet http://allegro.pl/wypasiony-pogromca-terenu-kands-comp-er-27-5-alivo-i5292401140.html, przyjechał - ładnie zapakowany. Złożyłem go i zauważyłem (zanim na niego wsiadłem, po przewróceniu na drugą stronę - pracę kół.Machnąłem kołem, najpierw przednim - zauważyłem, że lata + hamulec ociera o tarczę. Potem tylne koło - to samo, ale w mniejszym stopniu + hamulec o tarczę nie ocierał.Zadzwoniłem do sklepu z informacją, jaka jest sytuacja. Powiedzieli mi, że to się skoryguje\spasuje w czasie jazdy.Od początku nie miałem przyjemności z jazdy, bo czułem ten lekki opór z przedniego koła.Minęło półtora miesiąca (można napisać, że przyzwyczaiłem się do stanu rzeczy).Umyłem rower, odwracam na drugą stronę i znowu przeprowadzam ten test.Wszystko udokumentowałem na filmie poniżej:https://www.youtube.com/watch?v=wKs2l1-TftU&feature=youtu.be(w 19 sek. zacząłem lekko hamować, aby zwrócić uwagę na różnicy w tej czynności, w zależności od położenia koła)Teraz pytanie do Was, Profesjonalistów - czy to jest normalne? Czy odsyłać rowerek (albo same koło z tarczą) na gwarancję i domagać się wyprostowania, bądź wymiany na nowe koło + hamulec?Dodam, że po półtora miesięcznej jeździe przerzutki zaczynają się rozregulowywać (opóźnienie na 4, 5, 6 biegu), a ponoć klasa Alivio!Jeżeli temat nie jest w tej części forum, na której powinien - przepraszam.Pozdrawiam - Bartek.
Charvel Napisano 7 Czerwca 2015 Napisano 7 Czerwca 2015 Może trzeba było najpierw pójść na pierwszy przegląd serwisowy - przy okazji wycentrowali by koło(a) jeśli potrzebują tego. Przerzutki to samo - wydaje Ci się, że jak masz alivio to, że nie wymagają regulacji co jakiś czas? ( tym bardziej po pierwszych tygodniach od zakupu)
seraph Napisano 7 Czerwca 2015 Napisano 7 Czerwca 2015 To co widać na filmiku to jest najprawdopodobniej bicie opony, a nie koła i trzeba ją po prostu poprawnie założyć. Druga sprawa, że czasem nawet dobrze założona opona lekko bije, a to co widać to jest właśnie lekkie bicie... Musisz obejrzeć dokładnie czy rant opony ładnie siedzi po obu stronach na całym obwodzie. Hamulce to jest na 100% kwestia regulacji zacisku - luzujesz zacisk, zaciskasz klamkę i dokręcasz zacisk. Nowe przerzutki (nawet XTR) po jakimś czasie trzeba poprawić bo najnormalniej w świecie nowe linki lekko się rozciągną... Wykręć baryłkę na manetce delikatnie to naciągniesz linkę. Nawet Mercedesy muszą przechodzić przeglądy gwarancyjne. Rower był nowy, nigdy nie jeżdżony to zawsze jest tak, że to właściciel sprawdza jak wszystko chodzi i po pierwszych km nawet w sprzęcie klasy XTR w rowerach wielkich firm (o zgrozo) trzeba skorygować regulację.
tobo Napisano 7 Czerwca 2015 Napisano 7 Czerwca 2015 Zadzwoniłem do sklepu z informacją, jaka jest sytuacja. Powiedzieli mi, że to się skoryguje\spasuje w czasie jazdy. Samo zapewne. Nowe przerzutki (nawet XTR) po jakimś czasie trzeba poprawić bo najnormalniej w świecie nowe linki lekko się rozciągną... Wykręć baryłkę na manetce delikatnie to naciągniesz linkę. Jeśli klient wykonuje serwis w czasie którego wymienia się olinowanie przerzutek to ma po takim serwisie wrócić na korektę? To by znaczyło,że trzeba wykonać ponownie "pierwszy" serwis po serwisie. Nie ma czegoś takiego. Jeśli serwisant/montażysta roweru poświęci regulacji przerzutek trochę czasu to korekta nie jest potrzebna. W maju wykonałem 250 serwisów, z czego niech wymiana olinowania to powiedzmy połowa. 4 osoby w serwisie = 500 serwisów olinowania. Uważasz że sensowny warsztat jest w stanie wykonać w kolejnym miesiącu kolejnych 1000 serwisów plus 500 korekt? Interes trzeba byłoby zamknć albo zatrudnić jeszcze 2 osoby do poprawek.
seraph Napisano 7 Czerwca 2015 Napisano 7 Czerwca 2015 O ile wymiana/montaż linek została przeprowadzona z odpowiednią dokładnością to często nie wymaga poprawek rzeczywiście, ale jeśli ktoś się nie przyłożył do tego, żeby linka siadła w gniazdach i pancerzach jak trzeba to dostanie "luzów" i trzeba podciągać. W nowych rowerach dochodzi jeszcze "dotarcie" się nowych manetek i przerzutek i od tego jest właśnie serwis gwarancyjny. W rowerach montowanych masowo i sprzedawanych przez internet takie smaczki jak nie ułożone linki i opony na obręczach to nic nadzwyczajnego. To jest łatwe do poprawy we własnym zakresie bez utraty gwarancji i taki był sens mojego posta, aby kolega nie musiał odsyłać roweru.
SwitchBlade Napisano 7 Czerwca 2015 Autor Napisano 7 Czerwca 2015 Nie dobrze. Jest 5 śrub na imbus.Dwie rzecz jasna od adaptera. Odkręciłem, ustawiłem, zakręciłem, ale trochę mocniej hamowało niż przedtem. Więc zająłem się regulacją zacisków hamulca.Pech chciał, żebym odkręcił nie tą śrubę, co trzeba. Odkręciłem - po naciśnięciu klamki - prysnął olej na odległość 2 metrów (+ pół twarzy w oleju). Zakręciłem szybko, ale już nie hamuje :/Zapowietrzyłem układ. Nie wiem, co robić...
talento259 Napisano 7 Czerwca 2015 Napisano 7 Czerwca 2015 Albo kupisz sobie zestaw do odpowietrzania z allegro, albo oddasz do serwisu. Można też bez zestawu, domowymi sposobami, niemniej skutecznie. Odpowietrzanie Shimano jest jednokierunkowe, bardzo łatwe.
SwitchBlade Napisano 7 Czerwca 2015 Autor Napisano 7 Czerwca 2015 Domowy sposób? Możesz mi go jakoś przedstawić? Jestem laikiem
awerty Napisano 7 Czerwca 2015 Napisano 7 Czerwca 2015 Ale numer zrobiłeś Tutaj jest dokładnie opisane nie wiem czy może byc ten film wstawiony ,proszę ewentualnie o usunięcie przez moderatora
talento259 Napisano 7 Czerwca 2015 Napisano 7 Czerwca 2015 Domowy sposób jest taki że używasz strzykawki bez tłoczka zamiast lejka, oraz zastosowanie zwykłej strzykawki 20ml. Świetnie wytłumaczone odpowietrzanie ma Dominik z OnTheBike na Youtubie poszukaj.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.