Skocz do zawartości

[mtb-do-5000zl] 170cm czyli dobor ramy i geometrii Unibike, Giant xtc,Scot scale lub inne?


andrzejekr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Otwieram nowy wątek, tym razem bardziej wycelowany pod katem doboru rozmiaru i geometrii.chce kupic rower mtb dla syna, 15 lat, wzrost 170 cm, (jesli urosnie to nie wiecej niz  4-5 cm), dlugosc nogi 77-78cm.Rower tylko i wylacznie do jazdy :miasto, las, ostre pagorki, piachy, szutry, rekreacja.Po kilku sugestiach zdecydowalem sie na marke Romet Mustang  lub -R-line , rama 17 cali, niestety okazalo sie, ze w kraju tego rozmiaru obydwu mustangow  juz nie ma.Ponowny wybor to Megamo Nature rozmiar M i mily pan podal mi zmierzony przekrok, ok. 80 cm, to za duzo.Z kolei rozmiar S TO DOSC KROTKA gorna rura  57 cm.Popatrzylem na inne podobne rowery i jest podobny problem, ramy M lub 18 cali za wysoki przekrok, ramy S to dosc krotkie 57cm .Kross np. R8 nie ma taperowanej glowki, Romet nie ma rozmiarowki, Unibike 17 cali model Expert , calkiem calkiem, nigdzie  zas nie moge znalezc geometrii tego roweru, opinie w internecie pisza o "dziwnej geometrii", moze ktos zna geometrie Unibika?Przyjrzalem sie Scottowi Scale (tu taperowana glowka) , niby wedle ich tabeli rozmiar M, ale przekrok 76 cm (na styk),  gorna rura 600mm, rozmiar S to przekrok 73 cm(spoko), gorna rura 57.5cm, moze byc za krotka[?] na dzis, tym bardziej jutro.Znalazlem ciekawe rozmiary i geometrie w Giant xtc 27.5, gdzie rozmiar M to przekrok 74cm i dlugosc gornej rury 59.5 cm i to teoretycznie wydaje sie "trafione" rozmiar i geometria, tylko, ze ma dwa blaty 38/24 , czy to wystarczy?Przegladalem jeszcze oferty paru polecanych firm (Silverback, Radon itp.) ale podobne dysonanse w wersjach M i S jak opisane powyzej.Jesli ktos zna geometrie Unibike Expert to bylbym wdzieczny, inne opinie, sugestie, rady takze mile widziane.Z czysto teoretycznego przegladu wychodzi, ze Giant xtc 27.5 M, lub...wlasnie co, SCOTT SCALE M czy S czy.....?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 1,70 i XTC w rozmiarze S, i dla mnie jest to rama na wymiar, tylko że ja już nie urosnę ;) 575 mm górnej rury przynajmniej tej rzeczywistej to w sam raz na 170 cm, a w Giancie mierzyłem i jest tak jak pisze producent. Oczywiście jeśli syn nie ma ambicji górskiej i jeszcze urośnie to wziąłbym M'kę i ewentualnie długość skompensował mostkiem i sztycą, przekrok będzie na styk ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odzew.Tych wspomnianych rowerow nie ma w sklepie u mnie, wszystko na zamowienie, tyle tylko, ze trudno na zamowienie dobrac rozmiar, gdy brakowac moze czasem tych "żywotnych" 2-3cm.Chłopak moze jeszcze te pare cm urosnie, wiec jak radzisz jesli giant to wezme rozmiar M (przekrok wg gianta to 74cm).Tam chyba tylko hamulce do wymiany od zaraz na jakies DEORKI?Czy nie brakuje przelozen, nie tyle w terenie co na plaskim?Czy gorna rama 57.5 cm w S-ce  pasuje Ci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi 57,5 pasuje, mam mostek 90mm i sztycę z offsetem 10 mm, w trudnym terenie czuję się na niej idealnie. Teraz mi się przypomniało, że w zeszłym roku w Giant Pro XC Team'ie wszyscy jeździli na S'kach, a rozrzut wzrostu był chyba w granicach 170 +/- 5 cm, więc może bym tej S'ki nie skreślał od razu.

 

Korby 38/24 nie zamieniłbym na nic innego, może na 36/22, ale takich Shimano nie ma. Zakres przełożeń jest idealny jak na rower górski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za  informacje, bardzo istotne.Zafiksowalem sie troche na tych ramach M-kach, 17-18 calowych,( majac na uwadze, ze jednak te 15 lat moze jeszcze urosnac) a tu moze warto wziac pod uwage i S-ki.W calkiem innym swietle mozna spojrzec teraz i na scotta scale S I SILVERBACKA w tym S  rozmiarze, skoro dlugosci ramy wynosza ok. 57.5 porownywalnie z giantem.Rower ma byc jako srodek transportu a na wakacje taka ostrzejsza rekreacja, ale tylko rekreacja, bez scigania.Kupowalem chlopakowi rowery tak raz na dwa lata a teraz chcialbym kupic na dluzej, juz docelowo i stad te przymiarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem tego XTC i jest naprawdę bardzo ładny. Nie jest na "topwym" osprzęcie jak za tą cenę ale też nie ma się co poza hamulcami zbytnio przyczepić. Poza tym wydając nie małą kwotę nie jest złym pomysłem podjechać w razie czego tam gdzie można by go zobaczyć.

 

Co do rozmiaru to Marcin użytkuje swój sprzęt w górach na konkretnych trasach więc tam mniejsza rama jest wskazana. To samo nie koniecznie musi pasować na "łatwiejszych" trasach dlatego wtedy wybiera się ciut większy rozmiar. Tutaj M-ka moim zdaniem jest właściwym wyborem.

 

Co do korby 2x to o ile syn nie będzie "przerabiał" MTB na pseudo szosę i nie jest ścigantem to rozwiązanie jest bardzo dobre. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz ja tam nikomu do portfela zaglądał nie będę ale w podanej przez Cibie kwocie to nie dostaniesz nawet powietrznego widlaka za wyjątkiem no może XCR'a. Są tańsze oferty i też by dały radę ot choćby Unibike Expert ale to nie mój czy nasz problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to jest sytuacja "ojciec nastolatkowi kupuje rower żeby sobie jeździł" bez jaj że to musi być coś za 5 patyków. Jak Go stać no problem ale może mu się wydaje że to musi być ta klasa a moim zdaniem wcale nie; rowery za 2700 też się świetnie sprawdzą w tej roli.

Ale to nie ty wydajesz... więc w czym masz problem?

 

Dobry rower się od 4-5k zł zaczyna i tyle. Koniec kropka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie tego, ze "zwykly srodek transportu" a tak drogo, to czekam na jakies propozycje, moga byc tansze, tym lepiej.Nie chce kupowac roweru, by potem od razu wymieniac w nim amortyzator itp. rzeczy, zaczynalem przeglad  sprzetu od 3 tys. zl, ale wlasnie za dobry opsprzet trzeba zaplacic troche wiecej.Romet Mustang 27.5 kosztowal ok. 3.5, sklep  firmowy powiedzial, ze M-ka już niedostepna, Mustang R-line w cenie 4690 tez juz M-ka niedostepna.Jesli poszukac dobrej ramy z taperowana glowka  na dobrym osprzecie to ceny zaczynaja sie wlasnie od 3.5 tys..Krossa odrzucilem z tego powodu(glowka 1 1/8], Romet bez rozmiaru, Unibike Expert [3990 zl katalogowo] nieznane mi wymiary i geometria.Chcialbym kupic rower, ktory moge na miejscu serwisowac, tu SCOTT czy Giant oprocz wymienionych , dobrze sie wpisuja.Ciekawa propozycja Silverbacka slade 1, tu raczej w rozmiarze S, ale pozostaje pewna niedogodnosc z ewentualna gwarancja, trudno mi sobie wyobrazic wysylke calego roweru  lub nawet czesci (np. suport} w razie reklamacji.Nie lubie wyrzucac pieniedzy, ale wole kupic cos porzadnego, co spelnia oczekiwania, bez ekstrawagancji i bez bajerow, i co powinno sluzyc lepiej i dluzej, niz tansze odpowiedniki.Oczywiscie wszystko z umiarem, wyposrodkowane i dlatego pytam o rade na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radon?To chyba tylko sprzedaz wysylkowa?Obawiam sie raczej tego, ze gwarancja bedzie tylko na papierze, bo nie wyobrazam sobie wysylki roweru do producenta, serwisu poza miejscem zamieszkania.A jakies y zawsze moga sie przydarzyc.Choc z drugiej strony nawet jak kupilem w sklepie u siebie rower i potrzebowalem na gwarancji jakiejs tam regulacji, to i tak musialem zaplacic.Dobrze, ze rower to nie samochod i wymiana np. przerzutki nie idzie " w tysiace"))))Silverback wydaje mi sie ciekawsza alternatywa do rzeczonego Radona, przynajmniej tak ze specyfikacji, obie marki dla mnie nieznane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro ma to być zakup na miejscu to pozostałbym przy giancie. Tym bardziej, że na tą markę u nas w kraju można dostać niezły rabat.. Zapytałbym czy np, nie wymienią hamulców w cenie na lepsze, np. shimano slx 675. i pewnie jeszcze oprócz tego można było by coś urwać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie tego, ze "zwykly srodek transportu" a tak drogo, to czekam na jakies propozycje, moga byc tansze, tym lepiej.

 

 

Słuchaj ja przyjąłem takie założenia po przeczytaniu Twojego postu: dzieciak nie startuje w zawodach, nie ma tego w planach, nie jest wkręcony w rower na maksa… ot zwykły chłopak. Jak bym miał takiego syna w życiu bym mu nie kupił roweru za 5k bo taki rower nie jest mu potrzebny i nie zostałby wykorzystany. Nie piszę tego żeby cię ziechęcić - po prostu możesz być pod wpływem opinii że wszystko poniżej 5000 to szajs, a to jest zwykła demagogia.

 

Z resztą skąd wiesz co mu strzeli do głowy za rok - może będzie chciał na rowerze skakać, robić triki, przerzucić się na szosę, pohipsterować na ostrym i wtedy ta droga maszynka do XC okaże się bezużyteczna; poleci do piwnicy.

 

 

żeby nie być gołósłownym linka ode mnie  (z mojego puntu widzenia aż zanadto ale co tam :->)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za linka z talonem.Bralem go pod uwage, model wyzszy co prawda, tylko  że  te wersje maja glowke 1-/1/8 cala.Ja nie siedze w temacie rowerow od  ponad 10 lat{epoki 26cali],  pojawily sie kola 29 cali, teraz 27.5 cala itd, same nowosci a skoro chlopaki pisza, zeby brac rower z glowka taperowana 1.5 cala, bo moga byc problemy z kupnem sensownego amortyzatora na 1-1/8 to przyjmuje to do wiadomosci i wybieram te ramy, ktore te taperowana glowke maja, by sobie na poczatku nie stwarzac potencjalnych problemow.A przy okazji, jesli mam ponad 10 letnia Kone na amorach OEM Marzocchi przod  i Fox float z tylu, to sa jeszcze zamienniki w tych rozmiarach produkowane?Producenci ram rowerowych ida chyba w tym kierunku co producenci komputerow, nowe standardy i niekombatybilnosc, kupuj nowe bo stare nie pasuje.)))Wracajac do meritum, to syn sie nie sciga i raczej nie bedzie, na zadne szalenstwa na rowerze sie nie zanosi, zadne hopki itp.Natomiast  latem ze znajomymi , zapalonymi bikerami, robia trasy lasami, bezdrozami po 50-70km i dlatego nie cross a mtb, i jakis sensowny, bo trasy nie sa co prawda gorskie, ale piachy, szutry, dosc ostre pagorki i podjazdy, bloto i kamienie po drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama karbonowa L to troche za duza i karbon to chyba przerost formy nad trescia dla chlopaka do tych zastosowan.A tak przy okazji, jazda na hardtailu karbonowym to  lepsza amortyzacja i komfort, wieksza elastycznosc roweru, czy raczej bardziej sztywna, niz aluminiowa?Patrzac na coraz wiekszy zakres ram karbonowych, to zstepuja coraz nizej, czyzby mialy wyprzec aluminium w rowerach "pozakomunijnych"?Mialem kiedys fajnego GT ze stali CHR-MO, i jak usiadlem dla porownania na aluminiowy kolegi, to jazda jak na taczce, stal byla elastyczniejsza, tlumila lepiej drgania.Czy karbon ma podobne jak stal wlasciwosci tlumiace, elastyczniejszy, czy bardziej sztywny,w stylu aluminium?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karbon to przyszłość generalnie jak chodzi o rowery, ma to swoją cenę ale z opinii jakie można przeczytać jednak jak się ma kasę na karbon to warto, ja nie jeździłem nigdy na karbonie to ci nie powiem w różnicach w praktyce.

Tutaj masz model sprzed 2 sezonów w cenie Alu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejno odpadaja kolejne rowery, bo brak rozmiaru.., to juz koniec sezonu rowerowego, powiedziano mi[???}.Radon w pożadanym rozmiarze nie ma i nie bedzie, Silverback rozmiar S niedostepny.W sobote mam nadzieję, ze zamowie coś, jesli bedzie,  z Gianta pewnie xtc lub Scotta scale ...lub "popierajmy nasz rodzimy przemysl i miejsca pracy, jesli ich produkty nie odstaja jakoscia i nie szokuja wysoką ceną" czyli moze Unibike Experta, choc ten to dla mnie "terra incognita".Jeszcze jedno pytanie mam odnosnie zamontowanych hamulcow, zamiana ktorych wiaze sie z utrata gwarancji.Czy shimanowskie M396 z tarczami 160/160 i BR M447 180/160 to hamulce, ktore hamuja w potrzebie, czy bezwzglednie wymieniac na wyzsze modele, bo : niezawodne, bo sie nie zapowietrzaja, bo nie ubywa plynu, lub lepsze bo lzejsze, hamuja tak samo?Jesli wyzsze modele to jakie polecacie, rozumiem, ze wymiana kompletu dotyczy tez klamek i tarcz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd informacja jakobyś miał tracić uprawnienia gwarancyjne po wymianie hamulców?? Tym bardziej gdyby udało się to załatwić w sklepie gdzie był by rower kupowany.

 

M396 to bardzo ale to bardzo słabe hydrauliki. Wymiana polega na założeniu kompletu innych najlepiej powyżej serii 500-et. Inny zacisk i inna klamka. Tarcze mogą zostać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakakolwiek modyfikacja roweru skutkuje utrata gwarancji.Informacje ze stron producentow oraz ze zrodla, czyli importera, dystrybutora, sprzedawcow (niektorych).Zaprzyjazniony sklep rzeczywiscie moze te hamulce wymienic i serwis przymknie oko, ale to dzialanie nieformalne.Zreszta kazdy pretekst sluzy temu, by czy to gwarancji nie honorowac, czy nie zaplacic np. naleznego odszkodowania.Se la vi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...