Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam, mam pytanie odnośnie luzów w amortyzatorze. Zobaczyłem, że mam luzy w goleniach amortyzatora, nie spotkałem się z czymś takim nigdy wcześniej. Ogólnie luzy mi nie przeszkadzają i moim pytaniem jest czy od tych luzów może pęknąć amor? Aktualnie ciągle katowałem stoppie i teraz mam jakieś obawy przed dalszymi treningami - jak ktoś nie wie co to to tutaj jest mój film z ostatnich dni.

Edytowane przez Fenthin
"santaur"
Napisano

1. Suntour, nie santaur.

2. Luzy w XCM nie są niczym niezwykłym.

3. Pęknąć może nie, ale widelec klasy XCM to straszna lipa i taka jazda zdecydowanie nie służy dobrze jego żywotności.

Napisano

Przepraszam za błąd w nazwie i dziękuję za odpowiedź.

 

Na nowy amorek aktualnie nie mam kasy ale jak coś się zbierze to celuję w SR SUNTOUR DURO 100mm.

Trochę podniosłeś mnie na duchu mówiąc, że nie musi pękać :) Poczekam jeszcze na odpowiedź kogoś innego i będzie można zamknąć temat.

Napisano

Popieram Fenthina, mam XCR'a już któryś rok, używam go z Vkami, raczej ciężko ze mną nie ma, a luzy już się pojawiły dosyć spore :)

Napisano

Tak jak napisał Fenthin, XCM jest amortyzatorem niskiej klasy, natomiast taka jazda daje naprawdę ostro w kość każdemu widelcowi. Przeciążenia podczas stoppie są ogromne, co w połączeniu z tym widelcem przyczyniło się do powstania luzów. Widelec nie pęknie, tego nie musisz się obawiać :) Ale z czasem od takiej jazdy luzy mogą się powiększać. Myślę, że Duro byłby już zdecydowanie lepszy do takiej jazdy.

Napisano (edytowane)

Okej dziękuję za odpowiedzi i jeszcze mam ostatnie pytanie.

Często amortyzatory pękają od luzów w takim miejscu jak na zdjęciu niżej? Na zdjęciu jest amortyzator od firmy RST, model nie został podany.

11426342_593886497393251_510215639765492

 

Tu też rst:

11255307_1653767361512598_44894673093288


Dodam, że własnie przez te zdjęcia zacząłem się tak martwić :D

Edytowane przez EmilDS
Napisano (edytowane)

Wydaje mi się, że te pęknięcia są spowodowane skokami, a raczej nieprawidłowymi upadkami na hopkach, np niedolot itp. Od robienia stoppie nie ma możliwości aby pękła korona widelca, no chyba, że ważyłbyś 200kg :)

 

Edytowane przez filipog44
Napisano

Widelce nie pękają od luzów samych w sobie. Pękają albo od bardzo dużych naprężeń, albo zmęczeniowo. Jeśli katujesz sprzęt, który do katowania nie został zaprojektowany, taka sytuacja może nie jest nieunikniona, ale z pewnością większe jest prawdopodobieństwo jej wystąpienia.

Napisano

Chłopaki. Autor mówi o rst - ku co mają korony z Alu 7075. Jest to gatunek bardzo twardego aluminium lecz także są kruche. Inne marki stosują aluminium 7050 co także jest bardzo twarde lecz 10 razy bardziej elastyczne przez co prędzej by się wygielo niż złamało. Mam to już sprawdzone i przetestowane. Uważajcie na amorki RST bo robią ze słabego aluminium

Napisano (edytowane)

Cały czas siędzę w obróbce metali nieżelaznych. Dam ci przykład:

Tuleja ślizgowa 7075 o długości 10cm, średnicy zewnętrznej 30mm i ściance 3mm - pęka w imadle juz przy lekkim zgnieceniu, zaś aluminium 7050 ściskałem na maxa w imadle i nie pękło, jedynie jajo powstało. A obydwa gatunki były już po pełnej obróbce termicznej. Nawet kumple z Instytutu Metali Nieżelaznych mi to potwierdzili

Wyższy symbol gatunku aluminium nie oznacza już że jest lepszy

Edytowane przez ACTIVIA
Napisano

A co Activia ma sądzić o twojej sytuacji ? Luzy nie powodują pękania . Jeśli katujemy widelec nieprzeznaczony do katowania to logiczne że może pęknąć , jak coś ma pęknąć zmęczeniowo to i tak to zrobi. 

Napisano

Nikt tu nic nie ma do widelca XCM, poza tym, że nie można go nazwać amortyzatorem :whistling: , no i na pewno nikt go nie zaprojektował do stuntu.

Napisano (edytowane)

Ps: 15 sekunda :DD 

Ten amorek zgina się do końca przy takiej jeździe ;/

 

Dobra dzięki wszystkim za odpowiedzi, można zamknąć temat.

Co będzie to będzie, raz się żyje.

Edytowane przez EmilDS
Napisano

przynajmniej na paście do zębów zaoszczędzisz :P 

żarty żartami ale jak się takie wyczyny uprawia to zabezpieczenie jest bardzo ważne. Nieraz wystarczy naprawdę lekkie uderzenie w głowę żeby sobie poważne kuku zrobić a wtedy kierownica i mostek do niczego ci się nie przydadzą.

Napisano (edytowane)

W stuncie mtb niestety nikt nie jeździ w takich zabezpieczeniach ; /

Może to źle ale niestety tak jest.

To to jeszcze nic, zobacz to 

Edytowane przez EmilDS
Napisano

Jeździ nie jeździ, Twoja sprawa, nikt Ci na siłę kasku na głowę nie założy. Filmik prezentujacy triki to jedna sprawa, a ich trening zapewne inna. Używasz widelca niezgodnie z jego przeznaczeniem i stąd zachowuje się tak jak zachowuje. Xcm to atrapa amortyzatora do jazdy po parku i nic więcej z tego nie wyciśniesz. Powinna być na nim taka żółta nalepka z zaleceniami producenta z bardzo ciekawą treścią na wypadek jakby komuś się wydawało że może mieć jakieś wymagania ;)

Napisano

chłopaki, z amorków pod piwoty zostały jeszcze XCM-y, przez to że sporo osób jeszcze ma rowery pod V-brakei to z mojej ciekawości udało mi się zrobić pierwszego XCM-a z tulejami ślizgowymi już teflonowymi czyli takie co sa w Epiconach/Axonach. XCM-a przerobiłem na golenie 32mm. Otwór na uszczelki przeciwkurzowe przefrezowałem na frezarce CNC, zaś góra jest oryginalna z Epicona ze złotymi goleniami. Pierwszy klient ma już go w teście. Zobaczymy co z tego wyjdzie

Błąd w tym zrobiłem że o fotkach zapomniałem. Lecz bardziej temat rozwinę jak to dobrze wypali

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...