AndreCho Napisano 5 Czerwca 2015 Napisano 5 Czerwca 2015 Witam... trafił w me ręce rower jak w/w, szukam na jego temat jakiś informacji, przeszukałem net ale tam same nowe a mój to rocznik - koniec lat 90. Rower to full z łamana górną ramą (z wyglądu brzydal ) czarny z napisem na dolnej ramie "tension", osprzęt to lx (hamulce v-brake z równoległym prowadzeniem klocków). Szczególnie zależy mi na danych dotyczących zamontowanych w nim amorów. Chciałbym go wyczyścić, zakonserwować i zostawić dla dzieciaka (ja z racji rozmiarów na nim jeździł nie będę ). Z góry dzięki za wszelkie info. ps. oczywiści na amorach brak jakichkolwiek oznaczeń, poza marką lub nazwą roweru.
AndreCho Napisano 11 Czerwca 2015 Autor Napisano 11 Czerwca 2015 Dołączam kilka fotek, może to ułatwi sprawę https://goo.gl/photos/wDox9ezzeBEhyVZR8
Marcin9 Napisano 11 Czerwca 2015 Napisano 11 Czerwca 2015 Rower wygląda na marketowca. Amortyzatory zamontowane w tym rowerze to zwykłe sprężynowe uginacze.
tobo Napisano 11 Czerwca 2015 Napisano 11 Czerwca 2015 Jesli wierzyć naklejce to Haibike, model tension. Nie do końca jest markeciakiem, ma jednozawiasowy system, który praktycznie nie występuje w rowerach marketowych. Ile waży? Widelec i damper to namiastki amortyzatorów.
rzezniol Napisano 11 Czerwca 2015 Napisano 11 Czerwca 2015 Nawet jak będziesz miał wszystkie informacje na temat zastosowanej w nim amortyzacji to te informacje nie poprawia jej pracy "Microlube" z tego co pamiętam to patent Manitou. Jest prawdopodobieństwo że amorek ma tłumik z otwartą kąpielą i możne z niego podczas rozbierania polać olejem. Google w dłoń i po grafice szukaj bliźniaczego amortyzatora od Manitou, może trafisz w ten sposób na nazwę modelu. Pozdrawiam
AndreCho Napisano 11 Czerwca 2015 Autor Napisano 11 Czerwca 2015 Nie wiem ile to waży, nie ważyłem ... mam wrażenie. że troszku więcej od Talona 29-er (rama L). Jak na nim usiadłem ( moja waga to 100 - 110 kg) to damper ugiął się tak z 50-60 % i jakby wolniej wracał do poprzedniego stanu - może jakaś namiastka tłumienia . Na jednej z fotek widać między sprężyną uszczelkę - jakby wypadła . W przednim amorku, w lewej strony jest pokrętełko - czyzby tłumienie, bo na twardość raczej to nie miało wpływu. Zanim się za niego zabiorę chciałbym poznać co to za elementy w nim/ na nim siedzą, poza tym nazwa HaiBike zobowiązuje . Rower ten już pewnie nigdy nie będzie na tip-top ale wart jest chyba włożenia w niego kilku zł aha... a moglibyście ocenić (mimo, że fotka niedoskonała) stan koronek, z góry dzięki za wszelkie info:)
adriansocho Napisano 11 Czerwca 2015 Napisano 11 Czerwca 2015 Ta uszczelka w damperze to odbojnik, zapobiega stukaniu przy wykorzystaniu pełnego skoku. Ta rama miałaby jakikolwiek sens, gdyby włożyć do niej damper powietrzny z regulacją tłumienia powrotu. W przeciwnym razie lepiej pójść w sztywną ramę. Pokrętło na widelcu - pewnie regulacja naprężenia wstępnego sprężyny, możesz nie wyczuwać różnicy przy kręceniu albo jest zepsute, ale to pozwala tylko w bardzo wąskim zakresie dostosować "twardość" a właściwie ugięcie wstępne do masy. Znacznie lepsze są widelce powietrzne, gdyż wtedy można dany widelec dostosować i do osoby o masie ciała 50 kg, i do osób 120 kg. No chyba, że to pokrętło to atrapa. Reszta osprzętu jest dość ciekawa, więc faktycznie ogarnięcie tego roweru będzie dobrym pomysłem. Polecam założyć do niego szerokie opony o jak najniższym bieżniku (Kenda K-rad 2,3", Conti Race King 2,2"). No i docelowo celowałbym w niższy/krótszy mostek.
AndreCho Napisano 11 Czerwca 2015 Autor Napisano 11 Czerwca 2015 Przypatruję się temu damperowi i wydaje się, że można tam wsadzić sprężynę o ponad 50% dłuższą i dzięki temu utwardzić tył (oczywiście chodzi też o materiał z jakiego jest ona zrobiona) - czy to miałoby sens. A że tak spytam o ten damper powietrzny... co polecasz, ale w wersji "lowcost"
adriansocho Napisano 12 Czerwca 2015 Napisano 12 Czerwca 2015 Ze względu na koszt serwisowania dampera i problemy z nimi (oraz dostępność samych np. uszczelek) kupując używki w "okazyjnej" cenie można wpaść w duże tarapaty. Więc damper albo nowy, albo z naprawdę zaufanego źródła. Godne polecenia są dampery X-Fusion i Suntour, natomiast Rock Shoxy moim prywatnym zdaniem się częściej psują. Twardsza sprężyna sprawi, że damper będzie szybciej odbijał, a to będzie tym bardziej niekorzystne, że damper nie ma regulacji tłumienia powrotu. Poza tym - twardsza sprężyna może być też takiej samej długości. Sprężyny są raczej liniowe jeśli chodzi o ich twardość, tzn. ściśnięcie dłuższej sprężyny o takiej samej sztywności (twardości) nie spowoduje, że będzie ona lepiej dostosowana - a tylko wyeliminuje ugięcie po usiąściu użytkownika na rowerze, jednakże zakres pracy będzie ograniczony.
AndreCho Napisano 21 Czerwca 2015 Autor Napisano 21 Czerwca 2015 gwoli formalności... na 99,99 % przód to Manitou Magnum R, natomiast tył to Rock Shox Deluxe wersja OEM (tu nie ma pewności)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.