123pla Napisano 5 Czerwca 2015 Napisano 5 Czerwca 2015 Mam amotyzator jak w tytule, rocznik 2011 jeśli ma to znaczenie, ale przejeździł dopiero 1,5 sezonu. Lokalny serwis przy okazji wiosennego serwisu stwierdził, że przydałoby się wymienić olej i uszczelki pomimo, że pracował idealnie i nie zdradzał tez zadnych niepokojacych objawów. Po serwisie okazało się, że nie działa blokada - zablokowany czy nie amor ugina się dokładnie tak samo. Padła sugestia, że to wina manetki wiec dałem się naciągnąć na wymianę ale nie dało to rezultatu. Ponieważ w serwisie nikt nie miał więcej pomysłów to wysłali go do VELO żeby to zrobili. Amor wrócił z adnotacją, że serwis zrobiony ale niestety problem pozostał - blokada nie działa. Czy ma ktoś pomysł co to może być lub może polecić jakiś sprawdzony serwis który przywróci pełną funkcjonalność tego widelca? Pozdrawiam Piotr Cytuj
Rulez Napisano 5 Czerwca 2015 Napisano 5 Czerwca 2015 Polecam zmusić serwis który wymieniał olej do naprawienia tego co zepsuli. Cytuj
123pla Napisano 5 Czerwca 2015 Autor Napisano 5 Czerwca 2015 Wolę nie płacić za dotychczasowy "serwis" i nie ryzykować pogorszenia sytuacji bo jak do tej pory nie wiedzieli jak to zrobić to nie wierzę że nagle doznali jakiegoś olśnienia i to zrobią - mogą tylko pogorszyć kombinując. Zastanawia mnie tylko czemu w VELO tego nie zrobili ... Cytuj
Buno Napisano 5 Czerwca 2015 Napisano 5 Czerwca 2015 Polecam wysłać do spider suspensions (najpierw napisz, może będą mieli jakieś pomysły) Specjaliści od przypadków beznadziejnych Cytuj
Rulez Napisano 5 Czerwca 2015 Napisano 5 Czerwca 2015 To nie jest żaden przypadek beznadziejny, niech naprawi ten kto zepsuł. Cytuj
jasinski21444 Napisano 5 Czerwca 2015 Napisano 5 Czerwca 2015 (edytowane) Uszkodzona uszczelka lub za mało oleju lub fizycznie popsuty tłumik tj.np pęknięty . Edytowane 5 Czerwca 2015 przez jasinski21444 Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 6 Czerwca 2015 Mod Team Napisano 6 Czerwca 2015 Spróbuj wyjąć tłumik i włożyć go ponownie w pozycji otwartej ( czerwona dźwignia przekręcona maksymalnie w lewo- ważne w tłumikach ABS+) oraz sprawdź,czy tłumik jest skręcony ( chwyć tłumik za górną i dolną część i zobacz ,czy nie ma jakieś luzu miedzy elementami) Mogło się zdarzyć,że podczas odkręcania tłumika poluzowało się połączenie zaznaczone na rysunku jako miejsce na klucz 10mm.. Przy okazji skontroluj poziom oleju. Padła sugestia, że to wina manetki wiec dałem się naciągnąć na wymianę ale nie dało to rezultatu. Czy blokując amor dźwignią na goleni blokada też nie działa? Możesz zdjąć czerwoną dźwignię i przekręć trzpień blokady ( widoczny na zdjęciu- uwaga na małe kulki,lubią się gubić) maksymalnie w prawo- jeśli blokada nie zadziała, to problem tkwi w tłumiku, jeśli zadziała- to szukamy w elementach zewnętrznych Zastanawia mnie tylko czemu w VELO tego nie zrobili ... Jesteś pewnie ,ze wysłali z opisem usterki? Cytuj
Rulez Napisano 6 Czerwca 2015 Napisano 6 Czerwca 2015 Ciekawe czy przy zalewaniu tłumika olejem mieli otwartą blokadę odbicia, i czy pouginali amor tak żeby olej spłynął pod tłok odbicia. I jeszcze jestem ciekawy, ile cię skasowali za to że zepsuli amor Cytuj
123pla Napisano 6 Czerwca 2015 Autor Napisano 6 Czerwca 2015 @durnykot - dzięki za instrukcje, może zdobędę się na odwagę i spróbuję zrobić to sam. Mam nadzieję, że podchodząc do tematu rozkręcania bardzo asekuracyjnie nie można niczego popsuć .. @Rulez - póki co nie zapłaciłem ani grosza (nawet za manetkę) czekam do doprowadzenia amorka do pełnej sprawności i wtedy mam zamiar się rozliczyć biorąc oczywiście pod uwagę poniesione ewentualnie koszty gdzie indziej Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.