Cytrusek Napisano 5 Czerwca 2015 Napisano 5 Czerwca 2015 Czy można w rowerze MTB dokręcać piastę tylną jeśli pojawi się w niej luz po przejechaniu 4 tysięcy kilometrów? Typ piasty to szybkozamykacz. Czy jednak lepiej wymienić całą piastę tylną? Jest to rower kross hexagon x3 rocznik 2013
Ziemko Napisano 5 Czerwca 2015 Napisano 5 Czerwca 2015 Tak można. Luz w piaście kasujesz na konusach a nie szybkozamykaczu. Jeśli wiesz dokładnie jak i/lub nie masz odpowiednich kluczy chyba lepiej będzie udać się do serwisu.
Cytrusek Napisano 5 Czerwca 2015 Autor Napisano 5 Czerwca 2015 @Ziemko a to jest takie skomplikowane, że trzeba się z tym udawać do serwisu? To jest trudniejsze niż regulacja tylnej przerzutki? Jaki klucz tak dokładnie z nazwy jest do tego potrzebny?
Garlock Napisano 5 Czerwca 2015 Napisano 5 Czerwca 2015 To jest trudniejsze niż regulacja tylnej przerzutki? Jaki klucz tak dokładnie z nazwy jest do tego potrzebny? Jeśli piasta jest na konusach to regulujesz używając takich kluczy http://www.bitul.pl/Sklep/Produkty/9-Klucze-do-konusow%2c-komplet-3szt%2c--12-13%2c14-15%2c16-17 w stosownym rozmiarze + klucz płaski/oczkowy do kontrowania. Warto przy okazji rozebrać, wyczyścić łożyska i przesmarować. Jak piasta jest na łożyskach maszynowych to luzu nie kasujesz tylko wymieniasz łożyska.
Cytrusek Napisano 5 Czerwca 2015 Autor Napisano 5 Czerwca 2015 @Garlock a skąd mam wiedzieć jaki to jest typ piasty? Wiem tyle że jest to model Piasta tył Joy Tech 432QR 36H
Garlock Napisano 5 Czerwca 2015 Napisano 5 Czerwca 2015 Na konusach -99% pewności (100% by było jakbym taką miał ) Tu masz przykładową instrukcje przeglądu takiej piasty: http://roweroweporady.pl/przeglad-przedniej-piasty-rowerowej-na-lozyskach-kulkowych/
Ziemko Napisano 5 Czerwca 2015 Napisano 5 Czerwca 2015 @Ziemko a to jest takie skomplikowane, że trzeba się z tym udawać do serwisu?Nie jest. Po prostu wymaga kluczy do konusów. Jak te podane wyżej Bitula (nawiasem, solidne narzędzia za rozsądną cenę) Wiem tyle że jest to model Piasta tył Joy Tech 432QR 36H[/size]Oczywiście że są na konusach. Nawet w rowerach ze średniej półki są właśnie takie piasty.
Wiesiu Napisano 7 Czerwca 2015 Napisano 7 Czerwca 2015 Takie regulacje są banalne. Nie rozumiem popularnej tendencji do wysyłania co drugiej osoby która o coś pyta do serwisu. Klucz zawsze można dosztukować, tudzież dokupić za cenę tego co byśmy musieli zapłacić w serwisie. Rower to prosty mechanizm, tam nie ma wiele rzeczy do popsucia.
beskid Napisano 7 Czerwca 2015 Napisano 7 Czerwca 2015 Nie nie są banalne a świadczy o tym spora ilość zdewastowanych bieżni i kulek po kilku kkm. Co nie zmienia faktu, że dupiany serwis też może zawalić sprawę.
Ziemko Napisano 11 Czerwca 2015 Napisano 11 Czerwca 2015 Nie rozumiem popularnej tendencji do wysyłania co drugiej osoby która o coś pyta do serwisu. Odsyłanie co drugiej osoby do serwisu ma swoje korzenie w tym że połowa z tych, których się nie odsyłało po prostu spartaczyła "banalną regulację" i potem miała do kogoś pretensje. Bardzo pochwalam jak ktoś chce się nauczyć coś zrobić samemu i się tego uczy ale nie widzę też powodu aby mu sugerować że musi czy powinien. Inna sprawa że nie każdy ma gdzie trzymać szafę narzędzi, które nawet na siebie nie zarabiają. Ja mam taką szafę ale zdążyła mi się już zwrócić.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.